تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819844045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اربعين روز مانور شيعه است/ توجه ائمه معصومين به روز اربعين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اربعين روز مانور شيعه است/ توجه ائمه معصومين به روز اربعين
قرچك - خبرگزاري مهر: امام جمعه قرچك گفت: اربعين روز مانور شيعه است و در اين روز قدرت و عظمت شيعيان براي تمام جهانيان به نمايش گذاشته خواهد شد، پس همه دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت بايد ضمن حضور در مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان، عزتمندي شيعيان را به نمايش بگذارند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعيلي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهميت روز اربعين اظهار داشت: روز اربعين مورد توجه ائمه معصومين، علما و فقهاي شيعه بوده است و همواره مسلمانان را به گراميداشت اين روز بزرگ توصيه كرده اند.

امام جمعه قرچك افزود: عدد چهل يكي از اعدادي است كه بسيار مورد توجه اسلام قرار گرفته است، مثلا در روايات سفارش موكد شده كه مسلمانان چهل حديث را حفظ كنند و يا حضرت آدم چهل شبانه روز بر روي كوه صفا در حال سجده بود و در تاريخ آمده است كه بني اسرائيل هم براي استجابت دعاي خود چهل شبانه روز ناله و گريه مي ‌كردند.

وي ادامه داد: روز اربعين حسيني نيز همواره مورد توجه بزرگان بوده است زيرا از طرفي در اين روز اهل بيت سيد و سالار شهيدان از شام به كربلا رسيدند و در همين روز جابر بن عبدالله انصاري نيز براي زيارت قبر امام حسين(ع) خود را به كربلا و كنار مضجع شريف اين امام همام رساند.

اسماعيلي ادامه داد: زيارت اربعين در اين روز بسيار سفارش شده است و اين زيارت مورد وثوق تمامي امامان معصوم مي باشد، به طوري كه امام حسن عسكري در حديثي مي فرمايند كه نشانه‌هاي مؤمن پنج چيز است‌: خواندن پنجاه و يك ركعت نماز، زيارت اربعين انگشتري در دست راست، وجود آثار سجده ‌بر پيشاني و بلند خواندن بسم الله در نماز، و اين احاديث اهميت زيارت اربعين را به مسلمانان گوشزد مي كند.

جنگ ميان كفر و باطل فقط مخصوص سال 61 هجري نيست

اين كارشناس مذهبي عنوان كرد: بايد توجه داشت كه اربعين روز مانور شيعه است و در اين روز قدرت و عظمت شيعيان براي تمام جهانيان به نمايش گذاشته خواهد شد، پس همه دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت بايد ضمن حضور در مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان، عزتمندي شيعيان را به نمايش بگذارند.

وي بيان داشت: حضور بيش از 20 ميليون نفر از ارادتمندان سيد و سالار شهيدان در كربلاي معلي بسيار تحسين برانگيز بوده و به گفته مسئولين عراق، حضور اين ميزان جمعيت در مراسم اربعين حسيني بي سابقه است و اين حضور نشان مي دهد كه هر چه از حادثه عاشورا مي گذرد، سند حقانيت سيدالشهدا(ع) براي مردم عيان تر شده و ميزان دلدادگي مسلمانان به شهداي كربلا افزون تر مي شود.

اين مسئول تأكيد كرد: حضور در مراسم عزاداري امام حسين(ع) بسيار لازم و ضروري است اما بايد شيعيان درباره اين حادثه عظيم مطالعه كرده و با اهداف، فلسفه و آرمان هاي قيام امام حسين(ع) آشنا شوند.

اسماعيلي يادآور شد: جنگ ميان كفر و باطل فقط مخصوص سال 61 هجري نبود، بلكه امروز نيز شاهد هستيم كه بني اميه هاي زمان با استفاده از امكانات و تجهيزات مدرن، براي سركوب جريان حق تلاش مي كنند و حضور تروريست ها در سوريه، ايجاد ناامني در لبنان و تهديد و تحريم اقتصادي جمهوري اسلامي ايران در اين راستا تعريف مي شود.

وي افزود: ملت هاي مسلمان و آزاديخواه جهان با تأسي از فرهنگ عاشورا و قيام كربلا همواره در برابر زورگويي هاي مستكبران ايستاده اند و نگذاشته اند كه چراغ حق در اثر ظلم مسكبران خاموش شود و تا زماني كه فرهنگ حسيني در خون آزاديخواهان جريان داشته باشد، استكبار نمي تواند به مقاصد شوم خود دست پيدا كند.

اسماعيلي ادامه داد: اربعين نماد صبر شيعيان است، استكبار به سركردگي آمريكا با تمام قدرت در مقابل دين اسلام ايستاده اند تا آن را نابود كنند اما روحيه حسيني مانع تحقق اهداف آنها شده است.

امام جمعه قرچك اضافه كرد: امام حسين(ع) با حركت تاريخ سازش نشان داد كه مبارزه با ظلم و ستم، زمان و مكان خاصي را نمي شناسد و پيروان مكتب اهل بيت بايد در همه زمان ها آماده مقابله با زورگويي مستكبران باشند تا مباني اصيل اسلام ناب محمدي محفوظ بماند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي قرچك عنوان كرد: شهداي انقلاب اسلامي بهترين شاگردان مكتب حسيني هستند و روز اربعين، روز تجديد پيمان با فرهنگ شهادت و پيام هاي بلند عاشورا و قيام امام حسين(ع) است.

كد خبر: 2200510

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۲:۰۲

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن