تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801487792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيداحمد خاتمي: تصويب پيشنهاد رييس‌جمهور در سازمان ملل، مثبت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سيداحمد خاتمي: تصويب پيشنهاد رييس‌جمهور در سازمان ملل، مثبت است
عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به تصويب قطعنامه پيشنهادي ايران در سازمان ملل متحد با موضوع «جهان عاري از خشونت و مبارزه با افراطي‌گري»، اينگونه پيشنهادات را در مثبت‌تر شدن چهره و وجهه ايران در عرصه بين‌المللي مؤثر دانست.

آيت‌الله سيداحمد خاتمي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، پيشنهاد ارائه شده از سوي رييس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل را اقدامي مثبت دانست و اظهار كرد:‌ معتقدم مطرح كردن اينگونه پيشنهادات در مثبت‌تر شدن چهره و وجهه ايران در عرصه بين‌المللي مؤثر است ولي بايد توجه داشت كه دستگاه تبليغاتي غرب نخواهد گذاشت كه تصوير درستي از ايران در جهان ارائه شود.

وي همچنين با اشاره به اهميت مبارزه با افراطي‌گري در سطح جهان، تاكيد كرد:‌ افراطي‌گري يك مقوله مشتبه است و به نظر من، خود غرب و آمريكا مصداق روشني از افراطي‌گري هستند.

اين عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه "اگر افراطي‌گري به معناي كشتن بي‌گناهان و ترور آنهاست، آيا آنچه در سوريه صورت مي‌گيرد مصداق افراطي‌گري است يا نه؟" به بيان مثال‌هايي در اين زمينه پرداخت و افزود: بيرون آوردن قلب و جگر يك انسان از بدنش و به دندان كشيدن آن در مقابل چشم دوربين‌ها مصداق افراطي‌گري است يا نه؟ بستن دختربچه سه ساله به تخت و كشتن پدر و مادرش در برابر او مصداق اين موضوع محسوب مي‌شود يا خير؟

سيداحمد خاتمي با اعتقاد به اينكه "قدرت‌هاي بزرگ از تروريست‌هايي كه اين اقدامات را انجام مي‌دهند، حمايت مي‌كنند"، گفت: با توجه به تصويب قطعنامه پيشنهادي ايران، دنيا بايد در مرحله اول در راستاي مبارزه با افراطي‌گري، مچ آمريكا و اروپا را بگيرد كه در اين افراطي‌گري‌ها شريكند. عربستان با حمايت از وهابي‌ها و دادن پول به آنها در ترورهاي جهان اسلام نقش اول را بازي مي‌كند.

وي همچنين به اهميت موضوع تعريف افراطي‌گري در داخل كشور نيز اشاره كرد و گفت:‌ متأسفانه در داخل برخي ايستادگي در مقابل آمريكا و زياده‌خواهي‌هاي آنها را افراطي‌گري مي‌دانند. به اعتقاد برخي همراهي با ولايت نيز افراطي‌گري است. گرچه كساني كه چنين عقيده‌اي را دارند جرأت بيان آن را ندارند.

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه "افراط و تفريط هر دو محكوم است و تفريط در تعريف افراطي‌گري نيز اشتباه است"،‌ گفت: معتقدم كه مطرح كردن اين پيشنهادات امري مثبت در راستاي ارائه وجهه‌اي مناسب‌تر از جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين‌الملل است؛ گرچه دستگاه تبليغاتي غرب نمي‌گذارد تصوير درستي از ايران ارائه شود. اين طرح‌ها در كوتاه‌مدت اثرات مثبتي دارند ولي بايد دانست كه امپراطوري غرب، ايران اسلامي را تحمل نمي‌كند و مدام در راستاي تخريب چهره جمهوري اسلامي ايران تلاش مي‌كند.

انتهاي پيام

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن