تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801486901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترقي: تصويب پيشنهاد روحاني در سازمان ملل مي‌تواند نفوذ ايران را تقويت كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ترقي: تصويب پيشنهاد روحاني در سازمان ملل مي‌تواند نفوذ ايران را تقويت كند
معاون امور بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي گفت: تصويب قطعنامه پيشنهادي ايران در سازمان ملل با موضوع جهان عاري از خشونت و مبارزه با افراطي‌گري، مي‌تواند هژموني جمهوري اسلامي را در عرصه بين‌المللي تقويت كند.

حميدرضا ترقي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره تصويب قطعنامه پيشنهادي ايران با جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري كه پيشنهاد اوليه آن در سخنراني حسن روحاني در نيويورك مطرح شده بود، اظهار كرد: به طور طبيعي شايد بتوان گفت توجيه تصويب اين مسأله به دليل اينكه با عملكرد سازمان ملل و كشورهاي مسلط به آن كاملاً مغايرت دارد، مقداري سخت است.

وي افزود: آنچه در دنياي اسلام رخ مي‌دهد، بر اثر سياست‌هاي غربي‌ها و كشورهاي مسلط بر سازمان ملل رخ مي‌دهد و اين موضوع نشان‌دهنده اين است كه تصويب اين پيشنهاد ايران به نوعي فريب افكار عمومي از سوي غرب مي‌تواند قلمداد مي‌شود؛ آن هم در شرايطي كه عملاً غربي‌ها نه تنها به خشونت دامن مي‌زنند بلكه عوامل خشونت‌زا در ملت‌ها و كشورها را نيز پشتيباني مي‌كنند.

ترقي خاطرنشان كرد: از سوي ديگر، از اينكه جمهوري اسلامي ايران چنين پيشنهادي را مطرح كرده و به تاييد سازمان ملل رسانده است، بايد خوشحال باشيم اما به هر ترتيب بايد نگران اين موضوع هم بود كه غربي‌ها بخواهند تعريف جديدي از خشونت در دنيا داشته باشند.

معاون امور بين‌المللي حزب مؤتلفه اسلامي ابراز عقيده كرد: اين نكته قابل تأمل است كه در شرايطي كه اين قطعنامه تصويب مي‌شود، سازمان ملل، ايران را به نقض حقوق بشر محكوم مي‌كند. بنابراين اين رويكرد يك طراحي پروژه از سوي غربي‌هاست كه طي آن مي‌خواهند اقتدار جمهوري اسلامي ايران را در افكار عمومي دنيا با توجه به تسلط رسانه‌اي و امكاناتي كه دارند كاملاً وارونه در سطح جهان جلوه دهند.

وي همچنين درباره اينكه تصويب چنين قطعنامه‌اي چقدر در مثبت شدن چهره و وجهه ايران در عرصه بين‌المللي و بهبود تعامل با كشورهاي دنيا مؤثر خواهد بود، گفت: طبيعي است كه اين رويكرد با رويكردهاي جديد كشورهاي غربي نسبت به جمهوري اسلامي بعد از روي كار آمدن دولت آقاي روحاني بايد مورد تجزيه و تحليل قرار بگيرد.

وي تصريح كرد: اين رويكرد، اگر صادقانه باشد رويكرد قابل توجهي است و هژموني جمهوري اسلامي را در عرصه بين‌المللي تقويت خواهد كرد و همچنان تأثيرگذاري ايران، تصميمات و پيشنهاداتش را براي حل مسائل جهاني و حل و فصل آن زياد مي‌كند. اين تأثيرگذاري، يكي از مؤلفه‌هاي نفوذ و هژموني براي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌رود.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن