تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801193301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب پيشنهاد روحاني در قالب قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل متحد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تصويب پيشنهاد روحاني در قالب قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل متحد
مجمع عمومي سازمان ملل متحد امروز قطعنامه پيشنهادي از سوي ايران در مورد جهان عليه خشونت و افراطي گري را با اجماع به تصويب رساند.

به گزارش ايسنا، پيشنهاد اين اقدام از سوي رئيس جمهور كشورمان در جريان سخنراني‌اش در مجمع عمومي سازمان ملل در مهرماه سال جاري مطرح شده بود.

بر اين اساس نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل در نيويورك پيش‌نويس قطعنامه‌اي را در اين رابطه براي ارائه به مجمع عمومي تهيه كرد و طي سه ماه گذشته رايزني‌هاي گسترده‌اي را با اعضاي سازمان آغاز و پس از برگزاري چندين جلسه مشورتي و مذاكراتي با نمايندگان كشورها و گروه‌هاي مختلف سياسي و جغرافيايي در سازمان ملل، نهايتا پيش نويس اين قطعنامه نهايي و امروز در صحن علني مجمع عمومي با اجماع كامل به تصويب رساند.

در نشست امروز ( به وقت محلي در نيويورك) مجمع عمومي محمد خزاعي سفير و نماينده دائم كشورمان نزد سازمان ملل متحد طي سخناني ضمن معرفي پيش نويس اين قطعنامه از همراهي كشورها تقدير و اظهاركرد : حمايت كشورها در تصويب پيش نويس نهايي اين قطعنامه نشانگر لزوم در دستور كار قرار گرفتن اين چالش امروز جهاني و همچنين نياز روزافزون به مقابله با خشونت و افراطي گري است.

سفير كشورمان افزود: توجه اصلي اين پيش نويس معطوف به مقابله با رشد افراطي گري و خشونت هاي فرقه اي در شماري از مناطق جهان است.

وي گفت: ايده اصلي اين پيش نويس از سوي جناب دكتر روحاني رياست جمهوري اسلامي ايران مطرح شد و هدف آن ارتقاء و تقويت روحيه تعامل و حركت در جهت رفع خشونت و افراطي گري در سراسر دنيا است.

سفير كشورمان افزود: بخش قابل توجهي از سخنان رئيس جمهوري اسلامي ايران در مجمع عمومي به لزوم مبارزه با دو پديده افراط و خشونت و نيز طرح نگراني درباره نهادينه شدن خشونت و افراطي گري بجاي گفتگو و تعامل و خطرات ناشي از آن اختصاص يافت.

سفير و نماينده دائم كشورمان اظهار كرد: با توجه به وضعيت امروز جهان لازم است جامعه بين المللي بيش از هر زمان ديگر نسبت به اتخاذ راههاي موثر براي مقابله با افراطي گري و خشونت اقدام نمايد و اين پيش نويس از اين نظر بي بديل است چرا كه تاكنون مجمع عمومي سازمان ملل در خصوص مقابله با افراطي گري توأم با خشونت مصوبه اي نداشته است.

خزاعي در بخشي ديگر از سخنانش گفت: اين پيش نويس از تمامي كشورهاي عضو، نهادهاي سازمان ملل و ساير سازمان هاي بين المللي و غير دولتي مي خواهد سياستهاي جديدي را با هدف مقابله با خشونت و افراطي گري تدوين كرده و راههاي عملي مقابله با آن را از طريق آموزش و فعال نمودن جوامع و نهادهاي اجتماعي معرفي نمايند.

سفير كشورمان افزود: بر همين اساس از دبير كل سازمان ملل نيز خواسته شده است در اجلاس هفتادم مجمع عمومي نسبت به اجراي مفاد اين قطعنامه و مساعدت سازمان ملل و دبيرخانه در كمك به اعضا براي آگاه سازي مردم كشورها اقدام نمايد.

سفير كشورمان در پايان ابراز اميدواري كرد: پيش نويس اين قطعنامه با اجماع كامل به تصويب برسد.

خزاعي پس از سخنراني خود و تصويب قطعنامه پيشنهادي رياست محترم جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل متحد ، طي مصاحبه با خبرنگاران روند سه ماهه طي شده و همچنين برنامه ريزي و تلاش هاي صورت گرفته ، رايزني ها و مشورت‌هاي انجام شده از سوي هيات نمايندگي كشورمان در اين خصوص را تشريح كرد.
نظر شما:
------------

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن