تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803046059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت فيلتر شدن وي‌چت از زبان واعظي


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: علت فيلتر شدن وي‌چت از زبان واعظي
وزير ارتباطات در گفت‌وگويي صريح با كاربران شبكه‌هاي اجتماعي داخلي درباره تاثير پارازيت‌ بر سلامت، گفت: گزارشي به رئيس جمهور داده‌ام و وي به جد دنبال اين است كه اگر موردي عليه سلامت مردم باشد، شخصا وارد خواهد شد.
فارس: وعده قرار اينترنتي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي دو هفته يكبار شد. اين را واعظي در صفحه شخصي خود در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي ايراني گفته است.

همچنان كه نخستين بار واعظي در 26 آذر و دومين بار در 29 آذرماه در 4 شبكه اجتماعي داخلي حضور يافت.

حضور واعظي بين كاربران اينترنت، به نوعي به محلي براي پرسش و پاسخ مستقيم و البته به نوع مجازي مردم و مسئول مربوطه تبديل شده است.

كاربران سوالات صريحي از وزير مي‌پرسند و واعظي نيز پاسخ‌هاي شفاف مي‌دهد.

همان‌طور كه واعظي از تجربه نخستين حضورش در شبكه‌هاي اجتماعي گفته بود، بيشترين استقبال از سوي كاربران شبكه اجتماعي كلوب ديده شده و در اين راستا نيز بيشترين پرسش و پاسخ در اين شبكه رد و بدل شده است.

*قول مساعد روحاني براي عضويت در شبكه‌هاي اجتماعي

در جريان حضور روز گذشته واعظي در شبكه‌هاي اجتماعي، وي اعلام كرد: از رئيس جمهور خواهش كردم تا او نيز از اين طريق با مردم در تماس باشند. وقتي گزارش كار خود را به رئيس جمهور ارائه كردم، او نيز قول داد اين كار را انجام دهند و اميدوارم اين كار در آينده نزديك انجام شود.

همچنين در ميان نظرات و پرسش‌هاي متعدد كاربران، موارد قابل توجهي وجود دارد؛ از جمله گلايه تعدادي زيادي از كاربران از بلاتكليفي پذيرفته‌شدگان آزمون استخدامي همراه اول. اين افراد اعلام كردند كه در 17 شهريور 91 در آزمون استخدامي مخابرات شركت كرده‌اند كه سهم شركت ارتباطات سيار 250 نفر بوده و پس از قبولي در آزمون و انجام مصاحبه هنوز بلاتكليف هستند و از وزير خواسته بودند تا به رفع اين مشكل كمك كند.

واعظي در شبكه ديگري نوشته است: « چند نكته مهم بود كه بيشتر دوستان درباره آنها ابهام داشتند كه لازم است درباره آنها توضيح مختصر دهم.

درباره سرعت اينترنت و ساماندهي در جهت بهتر شدن لازم است بدانيد كه در حال حاضر در تلاش براي افزايش پهناي باند و سرعت اينترنت هستيم و تا پايان 100 روز دوم پهناي باند نسبت به ابتداي دولت تدبير و اميد دو برابر خواهد شد.

اما بايد همكاران من به تلاششان ادامه دهند تا در مرحله بعد در نيمه دوم سال آينده، سرعت، به تدريج و در حد معقول افزايش يابد.

درباره قيمت اينترنت نيز در نظر داريم از شركت ارتباطات زير ساخت بخواهيم كه فروش پهناي باند به شركت هاي توزيع كننده اينترنت به مردم را حدود 25 درصد كاهش دهد و با همراهي مخابرات از شركت هاي PAP بخواهيم قيمت فروش اينترنت به مردم را ارزان كنند. اعتقاد دارم در آينده بايد فضايي به وجود آوريم كه با ارزان فروشي اينترنت، رقابت در جلب كاربر بيشتر شود.»

* كميته فيلترينگ با بخشي از استفاده از وي چت مشكل داشته و با بقيه موارد مشكلي نداشت

وزير همچنين توضيحاتي را نيز در خصوص علت فيلتر شدن وي چت ارائه كرده است.

واعظي نوشته است: «در دو سه روز گذشته در ارتباط با وي چت سوالات متعددي از من شده است.

اول اينكه وي چت يك شبكه چيني هست و با تصميم هفته گذشته كميته تعيين مصاديق اين سايت فيلتر شده و ارتباطي به من به عنوان وزارت ارتباطات ندارد. دوم؛ دليلي كه مي آوردند اين است كه به حريم خصوصي افراد وارد شده است؛ به طوريكه در كشورهايي كه شبكه هاي مجازي و چت زياد فعال است، از اين شبكه استقبال نشده است.

گويا كميته تعيين مصاديق با بخشي از استفاده از وي چت مشكل داشته و با بقيه موارد مشكلي نداشته است. اميدواريم در آينده بتوان از نرم افزاري استفاده كرد كه به طور هوشمند اين كار را انجام دهد.

مثلا اگر شبكه اي فعاليت مثبت هم دارد بتوان استفاده كرد و فقط بخش هاي مشكل دار فيلتر شود.»

*اگر پارازيت‌ها مضر سلامت مردم باشد، رئيس جمهور شخصا ورود خواهند كرد

وي همچنين در مطلبي به نگراني مردم از پارازيت‌هاي ماهواره‌ نيز پاسخ داده است.

واعظي نوشته: « در رابطه با تششعات در ارتباط با پخش ماهواره‌اي كه مورد سوال قرار گرفته بايد بگويم: كميته اي در وزارت ارتباطات تشكيل شده كه در آن نماينده معاون وزير بهداشت، معاون رئيس سازمان محيط زيست و معاون رئيس سازمان انرژي اتمي حضور دارند.

حدود دو ماه است كه اين كميته در مناطق مختلف و در ساعات مختلف روز و شب تششعات را اندازه مي‌گيرد و قطعا اگر نتايج اين كميته اين باشد كه اين تششعات براي مردم مضر باشد اعلام خواهيم كرد.

گزارشي به آقاي رئيس جمهور داده‌ام و او هم به جد دنبال اين موضوع است كه اگر موردي عليه سلامت مردم باشد مستقيم و شخصا وارد خواهند شد.

* جذب نيرو به هر نحو در بودجه 92 ممنوع است

سوالاتي نيز در خصوص مشكل مبرهن بيكاري از سوي بسياري از جوانان مطرح شده بود.

پاسخ وزير ارتباطات اين بود: « در مورد سوالات در زمينه استخدام‌ها، با توجه به ضوابط اجراي بودجه 92 جذب نيرو به هر نحو ممنوع اعلام شده است».

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن