تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805313213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست 60 نماينده براي افشاي نام هديه‌گيرندگان از مرتضوي


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: درخواست 60 نماينده براي افشاي نام هديه‌گيرندگان از مرتضوي
نمايندگان هفته گذشته راهي ولايت شدند تا به امور استان و شهرستان حوزه انتخابيه‌شان رسيدگي كنند. اما گلايه‌ها در اين سفر از هميشه بيشتر بود. زمزمه دريافت كارت هديه از سوي نمايندگان همه‌جا پيچيده و مردم مدام درباره اين مساله سوال مي‌پرسند. اما برخي بهارستان‌نشينان پيش از ترك تهران نامه‌اي خطاب به هيات‌رييسه نوشته‌اند كه امضاي 60نماينده پاي آن آمده.

درخواست‌شان شفاف و روشن است، از هيات‌رييسه خواسته‌اند تا اسامي 37نماينده‌اي كه از مرتضوي كارت هديه دريافت كرده‌اند از تريبون صحن علني مجلس اعلام شود. در گزارش تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تامين اجتماعي، گفته شده بود كه 37نماينده مجلس از اين سازمان كارت هديه و بن‌كالا دريافت‌ كرده‌اند.

رقم دريافتي هر نماينده كمتر از چهارميليون‌تومان برآورد شده و خيلي‌ها تاكيد دارند كه اين ارقام با هدف كمك به نيازمندان از سازمان تامين اجتماعي دريافت شده، اما اعضاي حقوقدان مجلس نهم، از جمله محمدعلي اسفناني تاكيد دارند كه دريافت هرگونه كارت هديه از سوي نمايندگان، حتي با هدف كمك خلاف قانون است. در حال حاضر اسناد در اختيار مجلس تنها به كدهايي اشاره دارد كه مشخص نيست نيز شامل حال كدام نماينده‌ها مي‌شود. سعيد مرتضوي مدعي شده كه اسامي را به مجلس تحويل داده و مجلس كماكان تاكيد دارد كه مرتضوي اسامي هيچ‌يك از 37نماينده متخلف را به بهارستان تحويل نداده.

حامد قادرمرزي در همين زمينه به «شرق» مي‏‌گويد: «اگر اسامي همچنان مبهم باقي بماند، خشك‌و‌تر پاي هم خواهند سوخت، درست نيست كه مردم نسبت به نمايندگان ترديدي به دل راه دهند، اما وقتي در گزارش تقحص خود مجلس به اسامي 37نماينده حاضر در مجلس نهم اشاره شده، خب طبيعي است كه مردم در ذهن‌شان ترديدهايي شكل بگيرد.»

او همچنين به «شرق» خبر مي‌دهد كه «تا به حال نزديك به 60نماينده مجلس اين درخواست را امضا كرده و اين نامه در همين هفته تحويل هيات‌رييسه خواهد شد.»هادي شوشتري، عضو كميسيون امنيت مجلس يكي از نمايندگاني است كه نامه اعتراضي را امضا كرده: «موكلان بايد بدانند كه وكلايشان در مجلس چه كرده‌اند، الان در جامعه پچپچه‌هايي هست كه نمايندگان هميشه پول مي‌گيرند، آن هم براي كمك به مردم منطقه، در همين سفر خيلي از مردم به ما مراجعه مي‌كردند كه تكليف بن‌ها و كارت هديه‌هايي كه دريافت مي‌كنيد را مشخص كنيد.»

به گفته او، هيات‌رييسه بايد اسامي را در صحن علني بخواند و آن وقت جزييات دريافت‌ها – هرچند مختصر- و نحوه اختصاص آن مستند شده و در اختيار افكار عمومي قرار گيرد. هميشه سكوت به دامن‌گيرشدن شايعه‌ها منجر شده و در اين مورد خاص، تك‌تك نمايندگان در معرض اتهام قرار گرفته‌اند، بنابراين راهكار مناسب اين است كه اسامي‌ آن 37نفر هرچه زودتر مشخص شده و از صحن علني مجلس قرائت شود.

محمد بياتيان، از ديگر نمايندگاني است كه نامه اعتراضي و درخواست كتبي براي افشاي نام نمايندگان متخلف را امضا كرده: «تنها راه‌حل منطقي براي پايان‌دادن به حاشيه‌ها، خوانده‌شدن اسامي در صحن است؛ به هر حال اگر فردي خطايي انجام داده بايد مشخص شود و اگر خطايي صورت نگرفته نيز، شفاف‌سازي، اعتماد مردم به نمايندگان را بازخواهد گرداند.»محسن بيگلري، نماينده سقز و بانه نيز از امضا‌كنندگان نامه است و خواهان اعلام هرچه سريع‌تر اسامي نمايندگان متخلف است.

قادرمرزي در بخش ديگري از سخنانش تاكيد دارد كه 37نماينده‌اي كه در مجلس نهم از مرتضوي كارت هديه گرفته‌اند، مدام مي‌خواهند كه اسامي را به 250 و 150نماينده مجالس قبلي پيوست دهند و براي خودشان دزد قافله درست كنند. البته ترديدي نيست كه در ميان اسامي نمايندگان ادوار قبلي هستند كه البته تعدادي هم در همين مجلس نهم هستند. برخي از نماينده‌ها هم در مجلس هشتم و هم نهم كارت مبالغي دريافت كرده‌اند.»

فاش‌شدن اسامي خودش يك نوع تنبيه است
قاسم جعفري نيز در همين زمينه مي‌گويد: «خلاف از جانب هر كسي صورت گرفته و ميزان آن هر رقم كه باشد، فاش‌شدن اسامي متخلفان در نفس ماجرا خودش يك نوع تنبيه است، البته اين روال بايد حسب قانون باشد.»داريوش قنبري، نماينده دور هشتم مجلس نيز تاكيد دارد: «مصونيت نمايندگان مربوط به نطق‌ها، سخنراني‌ها و اقداماتي است كه براي دفاع از حقوق شهروندان انجام مي‌دهند و اين مصونيت شامل حال تخلف‌ها و تضييع حقوق شهروندي نمي‌شود. مجلس نبايد در افشاي اسامي متخلفان ترديدي به خرج دهد.»

سكوت هيات نظارت بر رفتار نمايندگان
انتظار اين بود كه هيات نظارت بر رفتار نمايندگان از همان ابتداي انتشار خبر دريافت كارت هديه از سوي 37نماينده وارد عمل شود، اما گويا اين هيات منتظر راي كميسيون اصل 90 است. عزيز اكبريان، نايب‌رييس هيات نظارت بر امور نمايندگان مجلس مي‏‌گويد: «هيات نظارت فعلا بررسي دريافت كارت هديه توسط برخي نمايندگان را در دستور كار ندارد چراكه هنوز تخلفي محرز نشده. اما منتظر نظر كميسيون اصل ۹۰ در اين‌باره مي‌ماند.»

چهارم دي، بررسي دريافت كارت هديه از سوي نمايندگان
البته خبرهاي ديگر از اين كميسيون نشان از آن دارد كه پرونده دريافت كارت هديه از سوي نمايندگان در نشست روز چهارشنبه چهارم دي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس مورد بحث قرار گرفته و نحوه ورود اين هيات به اين پرونده مشخص خواهد شد. پس از انتشار اين خبر، سعيد مرتضوي مديرعامل پيشين سازمان تامين‌اجتماعي ايران در نامه‌اي به رييس كميسيون اصل90 مجلس اعلام كرد كه دريافت كارت هديه و بن كالا، مختص 37نماينده نبوده و در اين نامه اسامي و مشخصات نمايندگان «دريافت‌كننده هديه» را مطرح كرد.

اسامي‌اي كه هنوز از سوي بهارستان تاييد نشده و كماكان عليرضا محجوب تاكيد دارد كه مرتضوي اصولا اسامي در اختيار نداشته و اين كدها شايد اصلا ربطي به نمايندگان مجلس نهم نداشته باشد. مرتضوي در نامه‌ سرگشاده خود به مجلس نوشته كه اين نمايندگان در سه‌نوبت از تامين‌اجتماعي هديه و بن دريافت كرده‌اند، آن هم از محل بودجه غيرشمولِ در اختيار مديرعامل.

درخواست كتبي 60نماينده كه به گفته قادرمرزي تعدادش بيشتر از اين هم خواهد شد، همين هفته به هيات‌رييسه مجلس تقديم خواهد شد. نمايندگان به‌دنبال خروج از حاشيه‌هاي به‌وجودآمده به‌دنبال انتشار خبر هستند. اگرچه كارت هديه‌ها با ارقامي بالاتر به برخي وزرا و معاونان احمدي‌نژاد هم رسيده بود، اما از همان روز انتشار گزارش تفحص، دريافت كارت هديه از سوي نمايندگان با واكنش‌هاي فراواني در جامعه، افكار عمومي و فضاي مجازي همراه بوده. حالا بيش از هر زمان ديگري نمايندگان و مردم مي‌خواهند اسامي 37نماينده متخلف از تريبون صحن علني منتشر شود.
نظر شما:
------------

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن