تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820017497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلايل حذف مادر از بيلبورد «با يك گل بهار نميشه!»


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: دلايل حذف مادر از بيلبورد «با يك گل بهار نميشه!»
احسان محمدحسني مديرعامل سازمان اوج يكي از دلايل عدم حضور مادر در طرح نقد تك‌فرزندي را جلوگيري از انتقادهاي ديگري مبني بر ترويج دوچرخه‌سواري بانوان عنوان كرد.

به گزارش فارس، احسان محمدحسني مديرعامل سازمان اوج يكي از دلايل عدم حضور مادر در طرح نقد تك‌فرزندي را جلوگيري از انتقادهاي ديگري مبني بر ترويج دوچرخه‌سواري بانوان عنوان كرد.

احسان محمدحسني مديرعامل مؤسسه فرهنگي- رسانه‌اي اوج درباره انتقاداتي كه نسبت به طرح افزايش جمعيت روي بيلبوردهاي سطح شهر توضيح داد: انجمن طراحان گرافيك انقلاب اسلامي دو طرح مختلف را با مضمون افزايش جمعيت طراحي كرده است كه يكي از آن‌ها خانواده‌اي شاد را سوار بر دوچرخه به تصوير كشيده است.

دلايل حذف مادر از بيلبورد «با يك گل بهار نميشه!»

ديگري خانواده‌اي است كه سوار بر قايق هستند در طرح اول به دليل آن كه حضور مادر خانواده سوار بر دوچرخه ممكن بود با انتقادات ديگري از جمله ترويج دوچرخه سواري بانوان همراه باشد،‌ بنابراين مادر خانواده در اين طرح ديده نمي‌شود ولي درباره تعداد بچه‌ها و جنسيت آن‌ها هيچ تعمدي وجود نداشته و قطعاً هنرمندان در طرح‌هاي بعدي خود با دقت و هوشمندي بيشتري آثارشان را ارائه خواهند كرد.

وي افزود: در طرح ديگر كه خانواده‌اي سوار بر قايق هستند،‌هم مادر و هم دختر خانواده حضور دارند و اين انتقادات را نسبت به بي‌توجهي به حضور مادر و دختر در يك خانواده ايراني رد مي‌كند.

محمدحسني همچنين به كنايه خطاب به منتقدان اين طرح‌ها گفت: مادري كه پنج فرزند به دنيا آورده، در خانه در حال استراحت و آمادگي براي به دنيا آوردن فرزند ششم خود است!

او در ادامه تصريح كرد: كساني كه نسبت به اين آثار حاشيه سازي مي‌كنند بهتر است به محتواي اصلي اين آثار توجه كنند اگر چه براي ما علت هياهوي رسانه‌اي عليه اين تابلوها كاملاً روشن است و ما رفته رفته عادت مي كنيم به اين كه هر جا مواضعي هم سو با سياست‌هاي نظام در يك اثر هنري اتخاذ مي‌كنيم، بايد منتظر سنگ باران شدن برخي عده معدود هم باشيم و اين تابلوها نيز به دليل آن كه در راستاي سياست‌هاي نظام طراحي شده است با انتقاد برخي عده خاص رو به رو شده است.

محمدحسني تأكيد كرد:‌هدف اصلي از طراحي اين آثار نقد تك فرزندي و سياست ازدياد جمعيت ايران است كه سياست درستي است و اين تابلو هم در راستاي اين سياست به نمايش گذاشته شده است.

مديرعامل مؤسسه فرهنگي - رسانه‌اي اوج تصريح كرد: اين آثار هشدار و تلنگري به خانواده‌هاي ايراني است چرا كه موضوع تك فرزندي و كاهش شديد جمعيت در طول 20 سال آينده به يك بحران ملي در كشورمان تبديل خواهد شد و در اين زمينه نياز به فرهنگسازي و سياست‌گذاري‌هاي فرهنگي داريم كه اين آثار طراحي هم سعي دارد با زبان طنز اين هشدار را دربر داشته باشد.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن