تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819848600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطع فعاليت پزشكان ميلياردي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: قطع فعاليت پزشكان ميلياردي
رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور گفت: وقتي يك پزشك براي كسب درآمد وله سيري‌ناپذير داشته باشد، نشان از آن است كه آن پزشك به كار علمي و آموزشي نمي‌پردازد، بنابراين براساس معيارهاي دنيا اجازه فعاليت اين پزشكان متوقف مي‌شود.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران،به نقل از خبرگزاري تسنيم، با اشاره به درآمدهاي ميلياردي 300 پزشك در حوزه سلامت كه درصدي از درآمدهاي آنان از طريق دريافت زيرميزي و پرداخت نكردن ماليات است، اظهار داشت: اين مسئله كه يك درصدي از پزشكان از پرداخت ماليات فرار مي‌كنند و درآمدهاي ميلياردي نيز دارند، صحت دارد ولي تعداد آنان بسيار كم است، البته عدد درستي بنده ندارم ولي با شناختي كه از حوزه سلامت دارم واقعاً درصد اين افراد زير 10 درصد است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه ولي همين درصد پايين پزشكان با درآمد ميلياردي متاسفانه در حوزه‌هاي مهمي از حوزه سلامت نقش‌آفريني مي‌كنند، افزود: شايد اين ارقام بالا باشد ولي افرادي كه اين درآمدهاي ميلياردي را دارند به نسبت تعداد جامعه پزشكي تعدادشان بسيار اندك است و قاطبه فعالين حوزه سلامت انسان‌هاي شريفي هستند كه در شهرستان‌ها، روستاها و مناطق دور به خدمت مي‌پردازند.

رئيس‌زاده در پاسخ به اين پرسش كه دقيقاً همين قاطبه پزشكاني كه در مناطق دورافتاده به خدمت مي‌پردازند از وجود اين پزشكان با درآمدهاي ميلياردي گلايه‌مند هستند، گفت: بله؛ اين مسئله كاملاً درست است ولي در تهران و برخي شهرهاي بزرگ تعدادي از پزشكاني هستند كه چنين درآمدهاي ميلياردي دارند.

نظارت ضعيف بر درآمدهاي ميلياردي پزشكان

وي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به اينكه تعداد اين پزشكان با درآمدهاي ميلياردي اندك است بنابراين نظارت بر آنان نيز بايد با درستي صورت پذيرد، افزود: ما نيز براي نظارت بر اين پزشكان هيچ حرفي نداريم و سيستم‌هاي نظارتي كشور بايد نظارتشان را قوي و علمي‌تر كنند و ما خودمان نيز به اين مسئله ايراد مي‌گيريم و نه تنها در پزشكي بلكه در تمام صنوف اين مشكل وجود دارد.

رئيس‌زاده ادامه داد: بر اساس سقف درآمدهاف بايد نظارت‌هايي صورت پذيرد و اين مسئله هم براي پزشك و هم براي ديگر صنوف بايد رعايت شود و نبايد اينطور باشد كه چون نظارتي وجود ندارد فرد هر مقدار كه دوست داشته باشد درآمد كسب كند زيرا اين مسئله اشكال دارد و در حوزه پزشكي اين اشكال چشم‌گيرتر است زيرا وقتي يك پزشكي درگير درآمد باشد و براي كسب درآمد وله سيري‌ناپذير داشته باشد بنابراين وقتي اين پزشك بر اساس معيارهاي دنيا درآمدش از يك مقداري بيشتر شود نشان دهنده آن است كه آن پزشك به كار علمي و آموزشي نمي‌پردازد و در زمينه تجديد دانش خود اقدامي نمي‌كند و مسلما اين مسئله در كيفيت كار پزشكي تاثير مي‌گذارد و به عنوان يك شاخص به حساب مي‌آيد.

قطع فعاليت پزشكان ميلياردي

رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور تصريح كرد: بنابراين اگر درآمد يك پزشك از يك درصدي بالاتر رفت نشان از آن است كه اين پزشك در بحث علمي و تربيت دانش خود اقدامي نكرده است و فقط كسب درآمد مي‌كند. بر اين اساس در برخي كشورها جلوي چنين درآمدهايي گرفته مي‌شود و بر اين مبنا آن پزشكي كه درآمدش از يك درصدي افزايش پيدا كند ديگر اجازه فعاليت به وي نمي‌دهند و بايد به مدت مثلا 6 ماه دوره‌هاي ويژه‌اي را بگذراند و به مطالعه بپردازد.

رئيس‌زاده ادامه داد: بر اين اساس سقف ماليات‌ها نيز به صورتي تعيين مي‌شود كه پزشك متوجه خواهد شد اگر از يك درصد مشخصي درآمدش بيشتر شود ماليات آن نيز بسيار افزايش پيدا مي‌كند و متوجه مي‌شود كه كسب درآمد زياد باعث افزايش داراييش نمي‌شود زيرا بر اساس شاخص‌هاي مالياتي حتي بيش از 90 درصد درآمد بازپس گرفته مي‌شود. بر اين اساس در برخي كشورها ضوابط مالياتي به صورتي است كه پزشك بالاتر از يك درصدهاي مشخصي نمي‌تواند كسب درآمد كند كه ما اين شاخص‌ها را در كشورمان نداريم و اين اشكال هم در سيستم‌هاي نظارتي مالياتي ما و هم در حوزه وزارت بهداشت وجود دارد.

معضل نداشتن سيستم سلامت الكترونيكي

وي بيان داشت: متاسفانه يك سيستم سلامت الكترونيكي در كشور وجود ندارد و نمي‌توان به صورت مانيتورينگ مشاهده كرد كه يك پزشك در روز چه تعداد و به چه ميزاني فعاليت مي‌كند و اگر چنين مانيتورينگي داشته باشيم مي‌توان نظارت‌ها را نيز به خوبي انجام داد. مثلاً امروز ما شاهد آن هستيم كه يك پزشك در 5 يا 6 مركز خصوصي از صبح تا شب فعاليت مي‌كند و حداقل زمان خود را نيز در بخش آموزشي مي‌گذراند چون اين نظارت و سامانه‌ها وجود ندارد. ما شاهد اين ظلم در حوزه سلامت هستيم ولي بايد عنوان كنم كه درصد اين پزشكان با درآمدهاي ميلياردي در جامعه بزرگ پزشكي بسيار اندك است و نبايد به خاطر اين تعداد ناچيز پزشكان ميلياردي وجهه كل جامعه پزشكي را خراب كرد. زيرا افراد فوق تخصص و متخصص در همين تهران داريم كه زير 4 تا 5 ميليون تومان درآمد دارند.

رئيس زاده در پايان با اشاره به برخي درآمدهاي ميلياردي پزشكان خاطرنشان كرد: البته اين مسئله را نيز بايد عنوان كنم كه چنين پزشكاني فقط از حوزه سلامت كسب درآمد نمي‌كنند بلكه آزمايشگاهي دارند يا كار جانبي نيز انجام مي‌دهند و فقط از طريق پزشكي به اين درآمدها نمي‌رسند.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن