تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801770033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت‌هاي شهرداري مشهد پژوهش محور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فعاليت‌هاي شهرداري مشهد پژوهش محور باشد
مشهد – خبرگزاري مهر: رئيس شوراي شهر مشهد گفت: شوراي چهارم براي ايجاد ترافيكي روان بايد طرح هاي پژوهشي را مدنظر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد كمال سروي‌ها، ظهر سه‌شنبه در جلسه شوراي شهر مشهد اظهار كرد: شوراي چهارم براي ايجاد ترافيكي روان بايد طرح‌هاي پژوهشي را مدنظر قرار دهد و در اين راستا پرداختن به طرح هاي پژوهشي موجب كاهش ترافيك، كاهش آلاينده‌هاي هوا و صرفه جويي در زمان شهروندان مي‌شود.

اولويت قرار دادن تحقيقات در حوزه حمل و نقل عمومي

سروي‌ها افزود: اولويت قرار دادن تحقيقات و امور پژوهشي در حوزه حمل و نقل عمومي يك دستاورد و موفقيت بزرگ است زيرا مشهد سالانه ميزبان 30 ميليون زائر است و اين امر ضرورت رونق و توسعه هرچه بيشتر حمل و نقل عمومي را دوچندان مي كند.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر بزرگترين مشكلي كه زائران و مجاوران با آن روبرو هستند مربوط به محدود بودن حمل و نقل عمومي و افزايش ترافيك است لذا شوراي شهر در نظر دارد با فعاليت هاي پژوهش محور به اين دو مقوله رسيدگي كند.

وي تاكيد كرد: شوراي چهارم از طرح ها و تحقيقاتي كه بتواند به حل مشكلات اين شهر كمك كند استقبال كرده و درصدد است تا با پژوهش محوري به مسائل و معضلات اين شهر خاتمه دهد.

تمامي سياست گذاريهاي شوراي شهر بر اساس پژوهش باشد

رئيس شوراي شهر مشهد ادامه داد: اگر مشكلات ترافيكي اين شهر حل نشود شهروندان هر روز بايد در ترافيك و شلوغي اين شهر وقت خود را هدر دهند.

وي با بيان اينكه بايد تمامي سياست‌گذاري‌هاي شوراي شهر بر اساس پژوهش باشد، افزود: اگر برنامه‌ريزي و سياستگذاري شورا بر اساس پژوهش باشد دستاورد بزرگي نصيب مردم و پارلمان شهري مي شود.

كاهش ترافيك و آلودگي در سايه توجه به طرح‌هاي پژوهشي

رئيس شوراي شهر مشهد ابراز كرد: شوراي چهارم براي ايجاد ترافيكي روان بايد طرح‌هاي پژوهشي را مدنظر قرار دهد و در اين راستا پرداختن به طرح هاي پژوهشي موجب كاهش ترافيك، كاهش آلاينده هاي هوا و صرفه جويي در زمان شهروندان مي‌شود.

وي با اشاره به مركز پژوهش ها ادامه داد: در گذشته خروجي مركز پژوهش هاي شوراي شهر نتوانست كمكي به تحقق و پيشرفت برنامه‌هاي شهري كند و امروز بايد با اولويت قرار دادن امور پژوهشي، الزامات ديني و ملي را در طرح هاي پژوهشي مدنظر قرار داد.

سروي‌ها تصريح كرد: مقام معظم رهبري بارها پرداختن به مسائل پژوهش را مطرح كرده‌اند لذا ضرورت دارد تا ضمن پذيرفتن نگاه دين محور مقام معظم رهبري نسبت به امور پژوهشي، مشكلات و ضعف ها را در حوزه هاي مختلف برطرف كند.

وي سپس پرداختن به محتواي پژوهشي به وسيله رسانه‌ها را يكي از مهم‌ترين راه‌هاي ايجاد پيشرفت در جامعه دانست و افزود: بر همين اساس اطلاع‌رساني و بيان ضعف ها و كاستي ها براي توجه به مقوله پژوهش مي‌تواند نقش مؤثري داشته باشد.

تحقق و كارآيي مصوبات شوراي شهر

سروي‌ها بيان كرد: در حال حاضر ضروري است تا توسعه مركز پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر در دستور كار قرار بگيرد چرا كه اين امر به تحقق و كارآيي مصوبات كمك مي‌كند.

به گفته وي اتمام پروژه‌هاي نيمه ‌تمام و پرداختن به امور پژوهشي از مهم‌ترين اهداف شوراي شهر است.

رئيس شوراي شهر مشهد تصريح كرد: در زمينه مسائل پژوهشي بايد به مباحث و مسائل ديني توجه ويژه اي شود و در اين راستا ضرورت دارد تا ثمره و محصول پژوهش ها به صورت مصوبه ابلاغ شود.

وي با اعلام اينكه عمده فعاليت‌هاي شهرداري و شوراي شهر مشهد بايد پژوهش محور باشد، افزود: توجه به پژوهش‌هايي كه نخبگان جامعه انجام مي دهند مي تواند ما را از آزمون و خطا دور نگه دارد و مسير توسعه را براي پايتخت معنوي هموار سازد.

آمادگي تمامي دستگا‌ه‌ها در روز اربعين

سروي‌ها در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برنامه‌ريزي و آمادگي تمامي دستگاه ها در روز اربعين، بيان كرد: روز پيش از اربعين كاروان‌هاي پياده به مشهد مي‌آيند و در حال حاضر بالغ بر 200 هزار نفر به صورت پياده وارد اين شهر شده اند.

رئيس شوراي شهر مشهد تصريح كرد: مشهديها بايد از زائران پياده استقبال شايسته اي داشته باشند و در اين راستا ضرورت دارد تا مديران شهرداري نيز برنامه‌هاي خود را براي رسيدگي و خدمات رساني بيشتر به زائران تقويت كنند.

فرهنگ ميزباني از زائران رضوي

سروي‌ها با اعلام اين مطلب كه فرهنگ ميزباني از زائران رضوي بايد در مشهد فرهنگسازي شود، بيان كرد: سازمان پايانه هاي مسافربري نيز بايد از زائران استقبال خوب و شايسته اي داشته باشند و در روز چهل و هشتم تمهيدات لازم را براي بازگشت زائران به شهرهايشان فراهم كنند.

وي تصريح كرد: مسئوليت اصلي رسيدگي به زائران بر عهده سازمان‌هاي مردم‌ نهاد و خيران است و در اين ميان دستگاه‌هاي اجرايي نيز وظيفه نظارت و پشتيباني بر حُسن خدمت‌رساني به زائران را بر عهده دارند.

رئيس شوراي شهر مشهد يادآور شد: تقويت امكانات رفاهي ‌بهداشتي در ايستگاه‌هاي بين‌راهي يكي از موارد مهمي است كه بايد از سوي مسئولان پيگيري شود البته قرار بود بخشي از هزينه‌هاي لازم براي ايجاد اين زيرساخت‌ها از محل بودجه زيارت تأمين گردد اما امروز به دليل عدم احقاق حقوق اين استان به بودجه زيارت نمي توان اميدوار بود.

فراهم كردن زيرساخت‌ها

وي بيان كرد: هرساله در ايام ماه صفر اين شهر ميزبان زائراني است كه از شهرستان هاي اطراف پياده براي زيارت حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد مي شوند و خدمت رساني به اين زائران نيازمند فراهم كردن زيرساختهاي لازم و شايسته است.

به گفته رئيس شوراي شهر مشهد هم اكنون نيروهاي خدمات شهري و كارگري براي پاكسازي و آماده سازي مسير، مرمت و مسطح شدن ناهمواري ها در محل مشغول كار هستند.

سرويها يادآور شد: به منظور سالم و بهداشتي بودن غذاهاي نذري نيز گروهي از بهداشت و شهرداري كار كنترل و نظارت بر پخش نذورات بين زائران را برعهده دارند.

كد خبر: 2197521

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۳:۳۵

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن