تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804326656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار روحاني دولت روحاني در قم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: استاندار روحاني دولت روحاني در قم
طي مراسمي با حضور وزير كشور و جمعي از مسئولان استان قم،‌حجت‌الاسلام والمسلمين صالحي منش به عنوان دومين استاندار روحاني تاريخ كشور، معرفي شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، بالاخره تكليف استاندار قم هم پس از كش و قوس‌هاي فراوان و بعد از اينكه نام چندين نفر براي تصدي اين سمت بر سر زبان‌ها افتاد مشخص شد و سرانجام هيئت دولت در تصميم براي انتخاب استاندار قم به نتيجه رسيد و حجت‌الاسلام والمسلمين محمد صادق صالحي‌منش را براي اين سمت برگزيد.

اين انتصاب در حقيقت دومين انتخاب شخصي روحاني براي نشستن بر كرسي استانداري يك استان محسوب مي‌شود؛ نخستين بار دولت احمدي‌نژاد بود كه حجت‌الاسلام والمسلمين موسي‌پور را استاندار قم كرد و امروز هم دولت روحاني، اين جايگاه را به روحاني ديگري سپرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين صالحي‌منش داراي سوابقي طولاني در سال‌هاي پس از انقلاب است؛ ورود رسمي به مبارزات انقلاب از سال 56، راه اندازي و هدايت تظاهرات در قم از ابتدا تا پيروزي انقلاب اسلامي، مسئوليت پخش اعلاميه‌هاي امام در شرق كشور (استان‌هاي يزد، كرمان، هرمزگان، سيستان و بلوچستان)، تهيه و انتقال و تكثير اعلاميه براي مشهد و راه اندازي و هدايت تظاهرات در مشهد زير نظر آيت‌الله خامنه‌اي، توزيع كمك‌هاي مالي براي افراد تبعيدي در ايرانشهر، شهر بابك، بندر عباس، نائين از جانب آيات پسنديده، شهيد صدوقي و شهيد مطهري و عضو كميته استقبال و حفاظت از امام تا پيروزي انقلاب از جمله سوابق سياسي و انقلابي وي به شمار مي‌روند و همچنين وي داراي سوابق مديريتي و اجرايي مختلفي نيز بوده است.

عضويت در كميته حفاظت از امام در قم زير نظر آيت‌الله يزدي، عضويت در كميته انقلاب اسلامي، فرماندهي بسيج مستضعفين قم و بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي قم از سال 1359، رياست ستاد مركزي كميته‌هاي انقلاب اسلامي كل كشور از سال 1361، جانشيني دادستان انقلاب (آقايان لاجوردي و رازيني) و جانشين دادستان عمومي تهران، مشاور فرماندهي كل كميته انقلاب اسلامي از سال 1362، دادستان نظامي مناطق جنگي جنوب از سال 1365، تاسيس و فرماندهي سپاه حفاظت ولي امر از سال 1365 تا 1372، فرماندهي تيپ حفاظت مقام معظم رهبري از سال 1368 تا 1372، قائم مقام معاونت وزارت اطلاعات از سال 1372، مديركل كشورهاي عربي وزارت اطلاعات از سال 1373، رئيس ستاد انتخابات وزارت اطلاعات از سال 1373 و معاونت اجتماعي بعثه مقام معظم رهبري از سال 1372 تا 1377 از جمله اين سوابق هستند.

حاشيه‌هاي مراسم توديع و معارفه

اين مراسم در تالار معصوميه استانداري برگزار شد و علاوه بر وزير كشور، شخصيت‌هاي ديگري همچون آيت‌الله حسيني بوشهري مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور و آيت‌الله سعيدي توليت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) و نيز حجت‌الاسلام والمسلمين آشتياني و اميرآبادي فراهاني نمايندگان قم در مجلس شوراي اسلامي، حجت‌الاسلام بنايي مشاور قوه قضائيه، دلبري شهردار قم، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، مديران كل ادارات، نهادها و سازمان‌هاي سطح استان و جمعي از مسئولان شهر و استان قم حضور داشتند.

امروز تالار معصوميه استانداري قم به دليل فضاي محدود و جداسازي بخشي از آن به وسيله پارتيشن با توجه به تعداد بالاي مهمانان دعوت شده كه اتفاقا همه آنها هم داراي كارت ورود بودند مشكل جا براي نشستن داشت به طوري كه بسياري از مهمانان دعوت شده مجبور شدند در قسمت پارتيشن‌بندي شده بنشينند و حتي در لابلاي رديف‌هاي از پيش تعيين شده هم صندلي قرار دادند و تعدادي از مهمانان و خبرنگاران در ميان رديف‌ها نشستند.

در ابتداي اين مراسم نماهنگي شامل تصاوير استاندار سابق قم، كرم رضا پيريايي از شركت در مراسم‌هاي مختلف گرفته تا كلنگ‌زني و روبان قيچي‌كردن‌هاي گوناگون پخش شد و روي بنر بزرگ نصب شده بر روي سن عبارت «تقدير و تشكر از جناب آقاي پيريايي» نوشته شده بود كه البته اين نكته توسط خود آقاي پيرايي هم مورد توجه قرار گرفت.

بايد براي قم و جايگاه آن حرمت قائل بود

بعد از همه اينها حجت الاسلام والمسلمين آشتياني، نماينده قم در مجلس به روي سن رفت تا سخنراني كند.

وي اظهار كرد: استانداران قبلي قم حركت‌هاي عمراني و فرهنگي خوبي را در قم آغاز كردند و اين مسير همچنان ادامه دارد.

وي افزود: اميدواريم استاندار جديد قم هم ارتباط بيشتري با مراجع، حوزه علميه و نهادها و ادارات داشته باشد و خداوند نيز راهگشاي ما باشد تا تحولي كه در قم شروع شده با تمام توان ادامه يابد.

نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه حجت‌الاسلام والمسلمين صالحي‌منش سوابق خوب و تجربيات مفيدي در مراكز مختلف داشته است گفت: تجربيات وي در مديريت عالي استان قم به كار خواهد آمد.

وي ادامه داد: آيات قرآن ناظر بر اين حقيقت است كه عده‌اي در زمين تمكن مي‌يابند و زمينه خدمت را به دست مي‌آورند كه آنها نسبت به احياي ارزش‌هاي الهي اقدام مي‌كنند ولي همگان چنين ويژگي‌ ندارند.

آشتياني با اشاره به شيوه مديريت شهيد رجايي عنوان داشت: اين شخصيت انقلابي به محض رسيدن به پست رياست جمهوري دستور داد كه مسئولان و مديران و همه كاركنان به نماز جماعت در ادارات اهميت بدهند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه افزود: شهيد رجايي همواره مي‌گفت من فرزند ملت و مقلد امام خميني(ره) هستم؛ مسئولان براي انتخاب كساني كه مي‌خواهند تحولي در كشور ايجاد كنند بايد به معيارهاي صحيح اسلامي و ديني توجه داشته باشند.

وي با بيان اينكه قم حرم اهل بيت(ع) است و مراجع عظام تقليد در اين شهر سكونت دارند گفت: انقلاب اسلامي از قم شروع شده و همه اين جايگاه‌ها به دليل همان حركتي است كه در ابتدا شروع شد و نهضت اسلامي را شكل داد؛ بايد براي قم ارزش قائل شد.

آشتياني ضمن تقدير از انتخاب استاندار جديد عنوان داشت: هيئت دولت براي انتخاب استاندار قم دقت و توجه ويژه داشته است.

نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر حرمت قائل شدن براي قم و حوزه‌هاي علميه و مراجع تقليد از سوي تمام مسئولان و مديران خاطرنشان كرد: مراجع تقليد ما محل مراجعه مردم براي همه كارها هستند و آنچه آنها براي تمام كشور مصلحت مي‌دانند بايد مورد توجه مسئولان باشد.

آخرين سخنراني پيرايي

كرم رضا پيريايي هم براي آخرين بار در كسوت استاندار قم سخنراني كرد و اظهار داشت: هيچ كس از قم خداحافظي نمي‌كند زيرا قم ملجأ و پناهگاه ماست و مسئولان هم پس از اتمام دوره خدمت با اين شهر ارتباط خواهند داشت.

وي افزود: قدرداني و ارزش‌گذاري از مباحثي است كه خدمات گذشته و آينده را تعريف مي‌كند؛ معتقديم در قم براي اينكه سرعت بيشتري به امور ببخشيم بايد نقشه راه داشته باشيم.

استاندار سابق قم با بيان اينكه طرح آمايش سرزميني اهميت فراواني در مديريت دارد عنوان داشت: در حال حاضر 28 جلد شامل اوضاع مختلف قم در همه سطوح و زمينه‌ها در قالب طرح آمايش سرزميني تهيه شده است.

وي ادامه داد: مي‌توانيم ادعا كنيم نقشه راه و فاز نخست طرح آمايش سرزميني را اجرا كرده و به آينده‌نگاري بپردازيم به اين ترتيب كه براي پنج سال آينده و بيشتر از آن مقصد و راه تعريف كنيم.

پيريايي با بيان اينكه طي هشت سال گذشته اقدامات فراواني در كشور انجام شده است گفت: به استاندار جديد قم، حجت‌الاسلام والمسلمين صالحي‌منش تبريك مي‌گويم و عقيده دارم كه كار وي سخت‌تر از دوره‌هاي گذشته خواهد بود.

استاندار قم افزود: از زمان انتخاب استاندار جديد قم، حجت‌الاسلام صالحي‌منش در صدر اخبار بود و من از هيئت دولت، صدا و سيما و ساير مسئولان تشكر مي‌كنم.

وي با بيان اينكه حضور يك سال و نيم در قم را افتخاري بزرگ براي خود مي‌دانم عنوان داشت: آقايان محتاج، ناظمي اردكاني و موسي‌پور به عنوان استانداران قبلي قم در مسيري مشخص كارهايي انجام دادند كه همه آنها را مديون امام امت، رهبر معظم انقلاب و خون شهدا هستيم.

پيريايي با بيان اينكه بالاترين و بهترين تعريف اين است كه مسئولي بگويد سرباز رهبري است گفت: براي اينكه ارزش‌ها را به اثبات برسانيم بايد كارآمدي خود را نشان دهيم؛ آنچه تاكنون صورت گرفته خوب است ولي بايد همچنان تقويت شود و ادامه يابد؛ به عنوان يك شهروند مي‌گويم كه بايد اين مسير با قدرتي بيش از گذشته پيموده شود.

استاندار سابق قم انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به قم را جزو بزرگ‌ترين پروژه‌هاي عمراني به منظور آباداني قم دانست و تصريح كرد: تفكر خدمت به قم و شيرين‌ شدن آب از زمان آيت‌الله العظمي بروجردي وجود داشته و استاندار جديد قم هم به يقين پيگير موضوعاتي اين چنيني خواهد بود.

وي با بيان اينكه نبايد به نفي خدمات گذشته پرداخت گفت: طرح‌هاي مهر ماندگار نيز در اين دولت ادامه مي‌يابند و در قم نيز طرح تبديل جاده قم ـ گرمسار به آزادراه و نيز آزادراه حرم تا حرم بايد با جديت پيگيري شود.

پيريايي تاكيد كرد: تنگناها وجود دارند ولي با تدبير قابل رفع هستند به اين ترتيب كه بايد با اولويت‌بندي، تدبير و اميد را تحقق بخشيد.

استاندار سابق قم با اشاره به طرح مترو در قم بيان داشت: به رئيس مجلس گفتم وقتي كارهاي قبلي را بررسي مي‌كنيم مي‌بينيم بعضي از كارها نيازمند تصدي‌گري ملي هستند زيرا اگر در پروژه‌اي مثل مترو وقفه‌اي در كار ايجاد كنيم هر آنچه صورت گرفته هم بي‌نتيجه خواهد شد.

وي با بيان اينكه انتخاب نماينده قم به عنوان رئيس مجلس افتخار و فرصتي بزرگ است گفت: بايد از اين فرصت به خوبي و براي عمران فيزيكي و فرهنگي قم استفاده كرد.

وزير كشور: هيچ زماني به آمريكا اعتماد نداشته‌ و نداريم

عبدالرضا رحماني فضلي هم پس از اين دو به سخنراني پرداخت و با بيان اينكه نگاه دولت به استان قم نگاه صرف به يك استان نيست اظهار كرد: قم داراي جايگاهي بين المللي بوده و مركز صدور انديشه‌هاي ناب اسلامي است.

وي افزود: امروز همه نگاه‌هاي جهاني به قم معطوف است و بايد اين استان را به عنوان الگو به كشور و دنيا معرفي كنيم.

وزير كشور در ادامه با اشاره به اينكه شخص رئيس جمهور به گفتمان عدالت اعتقاد كامل دارد بيان كرد: ايشان در معرفي هر 30 استاندار پس از راي گيري نخستين مسئله‌اي كه مورد تاكيد قرار مي‌دادند مسئله اعتدال بود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه دشمنان در انتخابات به دنبال اين بودند كه آشوب‌هاي عمومي را بر مبناي مسائل سياسي و اقتصادي دامن بزنند تصريح كرد: به لطف خدا شاهد برگزاري انتخاباتي آرام، قانوني با نتيجه مطلوب بوديم و بعد از انتخابات نيز احقاق حق از طرق مختلف حاكم بر روابط بين‌الملل دنبال شد.

موافق شعار مرگ بر آمريكا در 13 آبان بودم

رحماني فضلي با اشاره به اينكه به عنوان وزير كشور موافق سر دادن شعار مرگ بر آمريكا در 13 آبان بودم بيان كرد: در 13 آبان پاسخ محكمي به غربي‌ها داده شد و بعد از آن روز شاهد چرخش آنها در نوع روابطشان با ايران بوديم.

وي با اشاره به مذاكرات صورت گرفته بين ايران و غرب و افت‌ و خيزهاي مطرح شده تصريح كرد: ما هيچ زماني به آمريكا اعتماد نداشته و نداريم و آنها را باور نكرده و فريب ايشان را نمي‌خوريم.

وزير كشور تاكيد كرد: در نظام بين‌الملل بناي ما بر احقاق حق است و با درايت و بصيرت در مسيري كه در پيش گرفته‌ايم حركت خواهيم كرد.

عدالت، توسعه و امنيت اولويت‌هاي مديريت در قم هستند

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد صادق صالحي‌منش، استاندار قم هم سخنران پايان اين مراسم بود. وي اظهار كرد: از تلاش‌ها و خدماتي كه تاكنون توسط استانداران گذشته به ويژه آقايان محتاج و پيريايي صورت گفته كمال تشكر را دارم و از خداوند توفيقات روزافزون آنها را خواستارم.

وي افزود: استاندار مجري سياست‌هاي كلي نظام بر اساس قانون اساسي، فرامين رهبر و دستورات رئيس جمهور است و وظيفه دارد در حد امكانات نهايت تلاش خود را در راستاي تكاليف محوله مبذول دارد.

استاندار قم با بيان اينكه عدالت يكي از اولويت‌هاي استانداران در انجام وظايفشان است گفت: سلمان فارسي از رسول گرامي اسلام(ص) نقل كرده است كه فرمودند «هر كس بر مردم فرمانروايي كند ولي عدالت نداشته باشد خداوند را خشمناك و غضبناك ملاقات خواهد كرد».

وي ادامه داد: توسعه و پيشرفت همه جانبه استان يكي ديگر از اولويت‌هاست؛ با وجود تلاش‌هاي استانداران گذشته در راه توسعه و پيشرفت قم بايد گام‌هاي بلندي برداشته شود و مراد از اين رشد، توسعه همه‌جانبه فرهنگي، اقتصادي، سياسي و اجتماعي است.

صالحي‌منش با بيان اينكه توجه ويژه به توسعه همه جانبه حرم مطهر كريمه اهل بيت(ع) و مسجد مقدس جمكران اهميت دارد گفت: تهيه تسهيلات و امكانات براي زائران ضروري است؛ امام موسي كاظم(ع) مي‌فرمايند قم آشيانه آل محمد(ص) و جايگاه پيروان آنان است به همين دليل بايد چنانچه شايسته آن است آباد يابد و توسعه يابد.

استاندار قم امنيت همه جانبه در همه حوزه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان امنيتي بايد تلاش كنند كه مردم از هر حيث احساس آرامش كنند و از نظر سلامت نيز بايد زمينه‌هاي لازم براي به حداقل رساندن آسيب‌ها و بيماري‌ها را فراهم كنند و از سوي ديگر مسئولان تربيت بدني بايد تمام تلاش خود را در راستاي توسعه ورزش و پر كردن اوقات فراغت جوانان به كار گيرند.

وي خاطرنشان كرد: مسئولان استان موظف هستند به سياست‌هاي دولت تدبير و اميد توجه ويژه داشته و وظايف محوله را در كمترين زمان ممكن انجام دهند تا رضايت مردم حاصل شود؛ توجه به مسائل معيشتي مردم به خصوص قشر كم درآمد هم اهميت فراواني دارد.

صالحي‌منش با تاكيد بر اصلاح چهره شهر قم مطابق با اسلام ناب محمدي(ص) گفت: اين امر بايد آنچنان باشد كه معروف مشهور و منكر زائل گردد.

استاندار قم بيان داشت: اعتدال و عقلانيت در همه عرصه‌ها بايد حاكم شود تا همه در فضايي آرام و صميمي و به دور از تنش‌ها و جنجال‌ها، مباني فكري خويش را بر جامعه عرضه بدارند.

وي افزود: ملاك من براي انتخاب و انتصاب مسئولان استان، تقوا، تخصص، كارآمدي و اعتماد به اصل ولايت فقيه و نيز مشي دولت تدبير و اميد و علاوه بر اين عمل به قوانين و مقررات است.

صالحي‌منش با بيان اينكه پس از استمداد از حضرت حق و درخواست عنايت از امام عصر(عج) گفت: تنها از درگاه لطف الهي درخواست مدد دارم و از تمام كساني كه در اين مراسم حضور يافته‌اند تشكر و قدرداني مي‌كنم./س

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن