تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819615650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با اين راهكارها اعتماد به نفس را در نوجوان خود تقويت كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: با اين راهكارها اعتماد به نفس را در نوجوان خود تقويت كنيد
اگر مي‌خواهيد فردي با اعتماد به نفس و موفق تحويل اجتماع دهيد، از عيب جويي، تحقير و سرزنش بپرهيزيد و سعي كنيد ضمن تقويت رفتارهاي مثبت نوجوان خود او را درك نماييد.


محمدحسين سلطان‌زاده مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: نوجواني كه مورد تهديد سرزنش عيب جويي، دستور و تمسخر قرار مي‌گيرد و بعد از مدتي احساس حقارت كرده و اعتماد به نفس خود را از دست مي‌دهد.

وي ادامه داد: اين گونه افراد در آينده با مشكلات جدي از جمله قبول مسئوليت، انتخاب هدف و هم چنين تصميم گيري‌ها دچار مشكل مي‌شوند.

وي با اشاره به وقت گذاشتن والدين براي فرزندان تصريح كرد: توجه به رفتارهاي مثبت، پذيرش و گوش دادن به صحبت‌هاي نوجوان، تشويق كردن،‌در آغوش كشيدن و كشف استعدادهاي او مي‌تواند كمك بسزايي در تقويت اعتماد به نفس او داشته باشد.

سلطان زاده افزود: در مورد تجربيات خود در دوران نوجواني با او صحبت كنيد و سعي كنيد احساساتش را درك نماييد، در سرگرمي‌هاي او شريك شويد و به منظور برقراري ارتباط با او برنامه ريزي ويژه‌اي انجام دهيد و در نظر داشته باشيد اين فعاليت‌ها مي‌تواند علاوه بر تحكيم روابط شما و فرزندتان در بالا بردن اعتماد به نفس او تاثير بسزايي داشته باشد.

وي خاطر نشان كرد: به نوجوان خود بياموزيد هر فردي ممكن است اشتباه كند و بايد از خطاهايش درس بگيرد و در اين مواقع از سرزنش و تحقير كردن او بپرهيزيد چرا كه اين امر مي‌تواند موجب بروز آشفتگي‌هاي عاطفي و ناراحتي‌هاي رواني و در نتيجه ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي شود.
انتهاي پيام/

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن