تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819054673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان سعودي و عناصر انتحاري، تظاهر به دشمني و ائتلاف نهاني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عربستان سعودي و عناصر انتحاري، تظاهر به دشمني و ائتلاف نهاني
اگرچه عربستان سعودي در ظاهر عمليات‌هاي انتحاري و عاملان آنها را محكوم مي‌كند، اما در خفا از جمله حاميان عناصر انتحاري و پرورش دهندگان آنها تلقي مي‌شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در دمشق، گروه‌هاي تروريستي «امارت اسلامي عراق و شام»، «جبهه النصره»، «ارتش اسلام»، «سپاه محمد»، «زياد الجراح» و ساير گروه‌هاي سلفي جهادي وابسته به سازمان القاعده كه در سوريه، عراق، افغانستان و لبنان فعاليت مي‌كنند، تقريبا هر روز دست به حملات انتحاري زده و باعث كشته و زخمي شدن ده‌ها نفر مي‌شوند.

اين گروه‌هاي تروريستي مسلح اعلام وابستگي به رژيم آل سعود نمي‌كند، ولي گزارش‌هاي منتشره در روزنامه‌هاي معتبر تاكيد مي‌كند، عربستان سعودي نشاني مي‌دهد كه يكي از بزرگترين حاميان اين گروه‌هاست.

به رغم حمايت آشكار عربستان سعودي از اين گروه‌هاي تروريستي، «عبد العزيز بن عبد الله آل الشيخ»، مفتي عربستان سعودي در زمينه صدور فتواهايي در محكوميت حملات انتحاري كه به ادعادي مفتي عربستان جنايت بزرگي به شمار مي‌رود، دريغ نمي‌كند.

اظهارات اخير مفتي عربستان تنها در چارچوب تبليغات رسانه‌اي براي رژيم حاكم در رياض كه اساس آن مبتني بر حمايت از گروه‌هاي تروريستي به عنوان وسيله‌اي براي حفظ حاكميت و سلطه بر ثروت‌ها و امكانات شبه جزيره عربستان به نفع خود و متحدانش است، صورت مي‌گيرد.

حمايت عربستان از گروه‌هاي تروريستي در واقعيت و حمله به آن در رسانه‌ها از زمان تاسيس سازمان تروريستي القاعده در افغانستان متوقف نشده است، زماني كه رژيم آل سعود حمايت خود را به عنوان پدر قانوني گروه «اسامه بن لادن» كه از خانواده‌هاي بزرگ خاندان حاكم در عربستان بود، شروع كرد و رياض با همكاري متحد خود واشنگتن اين گروه را براي مبارزه با اتحاد جماهير شوروي سابق در آن زمان و استفاده از دين به عنوان سلاحي عليه شوروي ابداع كرد و مورد استفاده قرار داد.

امروز عربستان بزرگترين استفاده كننده از جنگ ميان تمام گروه‌هاي وابسته به القاعده كه در مناطق مختلف از افغانستان و پاكستان – القاعده قوي‌ترين طرف در اين كشور است و در حالي كه پاكستان انتظار دارد، نيروهاي آمريكاي از آن عقب نشيني كنند - گرفته تا عراق و سوريه به شمار مي‌رود و به نظر مي‌رسد كه استقرار سازمان القاعده در كشورهاي فوق الذكر بيشتر براي تحقق منافع عربستان سعودي به عنوان دشمن سوريه و عراق باشد كه متحد ايران به شمار مي‌روند.

رژيم آل سعود ايران را دشمن بزرگ و سرسخت خود به شمار مي‌آورد و حتي در راه مبارزه با آن در زمينه اتحاد و هم پيماني با رژيم صهيونيستي در كنار سازمان القاعده اعلام آمادگي كرده است.

به نظر مي‌رسد كه رژيم آل سعود امروز با تاريخ طولاني‌اش در زمينه ائتلاف با شيطان براي تحقق اهداف مبتني بر غرايز خود و حفظ قدرت، مال و سلطه بر ثروت‌هاي هنگفت اراضي نجد از زمان تاسيس آن به دست «عبدالعزيز آل سعود» پافشاري مي‌كند.

شيخ «عبدالله محمد كتمتو»، امام جماعت مسجد «الوسيم» و معاون اتحاديه علماي سرزمين شام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در دمشق تاكيد كرد كه فتواي مفتي سعودي با موازين و ديدگاه شرعي همه مذاهب و فرقه‌هاي اسلامي سني و شيعه داراي در تناقض است.

شيخ كتمتو تاكيد كرد كه در تمام مكاتب اسلام هرگونه عمليات انتحاري حرام است، به جز عمليات استشهادي عليه دشمن اشغالگر يا دشمني كه باعث فساد در زمين مي‌شود.

وي با طرح اين سوال كه حكم شرعي چگونه مي‌تواند دشمن را تغيير دهد؟ و چگونه فتوا بر مبناي دشمن جديد صادر مي‌شود؟ خاطر نشان كرد: احكام شرعي مبتني بر اصول، قواعد و استدلال‌هاي مشخصي است كه نمي‌توان آن را متناسب با منافع جديد تغيير داد، عربستان كه در گذشته در زمينه مبارزه با دشمن صهيونيستي مخالف عمليات استشهادي بود، امروز با تغيير حكم شرعي اسلام عناصر انتحاري را به سوريه اعزام مي‌كند و جنگ و كشتار در سوريه از طريق عمليات انتحاري كه در آن انسان هاي بي‌گناه به شهادت مي‌رسند، را مباح مي‌شمارد.

وي افزود: گفتمان و رويكرد جنبش «حماس» با تغيير كشورهاي حامي آن دچار تغيير شد و بعد از خروج از سوريه كه داراي گرايش معتدل و ميانه‌اي بود و انتقال به قطر تبديل به رويكرد سلفي – اخواني شد كه هيچ تناسبي با انديشه اصيل اسلامي خواهان صلح، محبت و آرامش ندارد.

كتمتو تاكيد كرد: سوريه علي رغم شرايطي كه با آن مواجه بود، مبارزه با اين تفكر را شروع كرد و در كنفرانسي كه در هتل «الداما روز» دمشق در مورد انديشه‌ها و افكار تكفيري برگزار شده بود، بر مقابله با اين تفكر و انديشه در كل جهان و نه فقط سرزمين شام يا جهان عرب و حفظ جان انسان‌هاي بي‌گناه تاكيد كرد.

انتهاي پيام/ز

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن