تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804859389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش كشمكش قدرت در عربستان سعودي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افزايش كشمكش قدرت در عربستان سعودي
گزارش‌ها نشان مي دهد كشمكش قدرت در عربستان بر سر جانشيني ملك عبدالله بن عبدالعزيز شدت گرفته است.


به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني پرس تي وي؛ گزارش جديد واقعيت مربوط به كشمكش قدرت در عربستان سعودي را آشكار كرده است. اكنون شاهزاده بندر بن سلطان رئيس سرويس جاسوسي عربستان سعودي به دنبال گسترش دادن قدرت خود در اين كشور پادشاهي ، واقع در ساحل خليج فارس است. گزارش ها نشان مي دهد بندر بن سلطان نهايت تلاش خود را مي كند تا شاهزاده سلمان بن عبدالعزير ، جانشين ملك عبدالله ، را از قدرت بركنار كند.

ظاهراً بندر بن سلطان شايعاتي را درباره ي وضعيت نامساعد جسمي سلمان بن عبدالعزير و ناتواني او در انجام دادن وظايف رسمي اش منتشر كرده است. براساس اين گزارش بندر بن سلطان و لابي طرفدار او تلاش مي كنند ملك عبدالله را متقاعد كنند تا سلمان را از قدرت بركنار كند و به جاي او مقرين بن عبدالعزيز را جانشين كند. شوراي وفاداري عربستان اين موضوع را رد كرده است. شوراي وفاداري عربستان مسئول انتخاب جانشين ملك عبدالله است. شاهزاده بندر بن سلطان متهم است كه در حملات مرگبار تروريستي در سوريه ، مصر ، لبنان و عراق نقش داشته است.

پرس تي وي پس از اين مقدمه با با نويسنده ي آمريكايي مستقر در شيكاگو درايالت ايلي نوي آمريكا گفتگويي زنده انجام داد.

« استيون لِند من » در گفتگو با پرس تي وي درباره كشمكش قدرت در عربستان سعودي گفت: اين خبر از يكسو باعث تعجب من نمي شود اما از سويي ديگر كسب خبر درست درباره ي اينكه در عربستان سعودي چه مي گذرد كار سختي است چون پادشاهي عربستان سعودي قطعا اطلاعات زيادي منتشر نمي كند. من در اواخر ماه نوامبر مقاله اي را در روزنامه ي گاردين لندن ديدم كه در آن از يك روزنامه نگار و نويسنده ي سعودي به نام جمال گشوكي كه با خاندان حاكم اين كشور ارتباط داشت نقل قول شده بود.

اين نويسنده در روزنامه ي الحيات لندن در مقاله اي نوشته بود كه بندر بن سلطان عامل ايجاد درد سرهاي زيادي است. وي همچنين نوشته بود دوره ي حاكميت يك نفري در عربستان سعودي به پايان رسيده است. كسي نمي داند كه آيا اين امر محقق مي شود يا خير اما حدس من اين است كه خصومت هاي خانوادگي در كل خاندان سلطنتي عربستان سعودي وجود خواهد داشت. به نظر من در حكومتي كه فردي مثل بندر بن سلطان در آن حضور داشته باشد، هر چيزي ممكن است. صرفظنر از اينكه او چكار مي كند و كجا مي رود ، وي فرد شوم است.

اين كارشناس آمريكايي گفت: اطمينان دارم كه شاهزاد بندر بن سلطان فردي باهوش است و راهبرد خود را به دقت طراحي مي كند. وي در عين حال به دنبال آن است كه جايگاه خود را ارتقاء بخشد. من نمي دانم كه آيا وي به خود به ديد پادشاه آينده ي عربستان نگاه مي كند يا اينكه خود را به ديد فردي نگاه مي كند كه پادشاه را او تعيين كند؟ وي در زمان دولت جرج بوش پدر به مقامات آمريكايي بسيار نزديك بود. وي تا حدي به خانواده ي بوش نزديك بود كه از وي به عنوان «بندر بوش» نام برده مي شد. من به ياد دارم عكسهايي از وي را كه در كاخ سفيد با جرج بوش پدر مي نشست و سيگار مي كشيد و نمي دانم چه مي نوشيد!

اين كارشناس گفت: وي فردي دو بهم زن است. كارهايي كه او مي كند باعث بي ثباتي در منطقه و به خصوص در سوريه شده است . گفته مي شود كه او سفري مخفي به اسرائيل داشت. تصور كنيد كه ائتلاف اسرائيلي - سعودي عليه صلح و ثبات در منطقه چه مي شود. وي به دنبال فردي است كه بتواند او را كنترل كند تا جايگاهش تقويت شود.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن