تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803311201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كدام رازها تا پايان سال ۲۰۱۳ هنوز براي علم فاش نشده‌اند؟


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: كدام رازها تا پايان سال ۲۰۱۳ هنوز براي علم فاش نشده‌اند؟


براساس گزارش ديسكاوري، كشفيات علمي محدود و محصور به زمان نيستند، در هر زماني تعداد غيرقابل پيش‌بيني رويداد‌هاي جديد علمي كشف مي‌شوند كه بخش‌هايي از اين كشفيات در تاييد يافته‌هاي گذشته بوده و بخشي ديگر از آن‌ها به كل پديده‌اي جديد را معرفي مي‌كنند.

با اين‌همه هنوز معما بسيار است و سوال بي‌پاسخ فراوان و انسان بدون تامل به مسير خود براي دستيابي به پاسخ‌هايش ادامه مي‌دهد. در سال 2013 نيز معماهاي بسياري مطرح بودند كه پايان يافتن اين سال موجب بسته شدن پرونده اين پرسش‌ها نشد و تعدادي از اين اسرار سر به مهر باقي ماندند.

ديسكاوري مجموعه‌اي از معماهاي علمي را كه تا پايان اين سال هنوز براي آن‌ها پاسخي يافت‌ نشده‌ به اين شكل معرفي كرده‌ است:

كپلر ۷۸b

كپلر-78b، فراسياره اسرار‌آميزي كه نبايد باشد: اين سياره سنگي با ابعادي مشابه زمين و هسته‌اي از آهن در چنان فاصله‌اي نزديكي از ستاره ميزبانش در حركت است كه هر سالش 8.5 ساعت دوام ميا‌ورد. كپلر 78b از آنجايي به معما تبديل شده كه دانشمندان هيچ راهي نيافته‌اند تا بتوانند توضيح دهند چگونه اين جرم مذاب با توجه به نزديكي بيش از اندازه‌اش به ستاره ميزبان مي‌تواند به وجود آمده باشد.

ديگر سياره‌هاي غيرممكن: از ديگر معماهاي موجود كه ذهن شكارچيان سياره‌ را به خود مشغول كرده سياره‌اي گازي و عظيم به نام HD 106906b است كه 11 برابر بزرگتر از سياره مشتري بوده و برخلاف كپلر 650 واحد نجومي از ستاره ميزبانش فاصله دارد، يعني برابر فاصله زمين تا خورشيد. در حقيقت برزگي اين فاصله مدار سياره را بسيار بزرگتر از آنچه دانشمندان ممكن مي‌پندارند ساخته‌است و دانشمندان درست مشابه موورد كپلر، نمي‌دانند اين سياره در چنين فاصله‌اي چگونه شكل گرفته است.

جمعيت مرموز: از تركيب هموسپينس‌هاي باستاني و نئاندرتال‌ها، نمونه‌هايي كه تا كنون براي انسان در زمين شناخته شده‌اند، دو گروه دنيسوان‌ها و نژادي ديگر از انسان‌ها به وجود آمده و منقرض شدند، جمعيتي كه ردپاي آنها در آمار DNA ثبت شده از انسان وجود ندارد.

اصوات ناشناخته: از دهه 1950 تاكنون گزارش‌هاي متعددي درباره افرادي به ثبت رسيده كه صدايي "هوم" مانند(Hum) مي‌شنوند. به گفته دانشمندان تنها دودرصد از انسان‌هايي كه در مناطقي زندگي مي‌كنند كه اين صدا شنيده مي‌شود،‌ قدرت شنيدن آن را دارند و اكثر اين افراد نيز 55 تا 70 ساله هستند،‌ صدايي كه در شب‌ها بلند‌تر شده و در مناطق روستايي بيشتر شنيده مي‌شود. اين صداي مداوم از فركانس پاييني برخوردار است و به گفته افراد بسيار آزاردهنده است. افرادي كه اين صدا را مي شنوند آن را به صداي موتور ديزل تشبيه مي‌كنند كه هرگز خاموش نمي‌شود و در حد شكنجه آزاردهنده است. بريتانيا،‌ نيومكزيكو، اونتاريو و سيدني از جمله مناطقي هستند كه اين صدا شنيده مي‌شود. دانشمندان هنوز دليل اصلي اين پديده را كشف نكرده‌اند اما عواملي مانند مجتمع‌‌هاي صنعتي، تشعشعات الكترومغناطيسي با فركانس پايين، بيماري وزوز گوش، فعاليت‌هاي لرزه‌اي زمين، آزمايش‌هاي نظامي و ارتباطات زيردريايي از جمله گزينه‌هاي احتمالي توضيح اين معماي 40 ساله هستند كه هنوز سربسته باقي مانده‌است.

مهاجران: كريستف كلمب اولين اروپايي نبود كه در جهان جديد قدم گذاشت. وايكينگ‌ها پيش از او اين‌كار را كرده‌ بودند. و در سال 2013 مشخص شد گروهي مرموز از اروپايي‌ها 300 تا 500 سال پيش از وايكينگ‌ها قدم به خاك آمريكا گذاشته بودند. دانشمندان پيش از اين گمان مي‌بردند وايكينگ‌ها در قرن نهم پس از ميلاد اولين مهاجران جزاير فارو بوده‌اند، اما كشفيات جديد نشان داد پيش از آنها نيز انسان‌هايي وارد اين جزيره شده‌ بودند. باوجود اينكه محققان هنوز درجستجوي مداركي از هويت اين گروه ناشناخته هستند، اين احتمال وجود دارد كه گروه كشف شده،‌ مبلغان مذهبي ايرلندي،‌ اقوامي از اسكاتلند و يا اسكانديناوي بوده باشند.

موناليزا

معماي موناليزا: پانصد سال پس از تكميل پرتره موناليزا، هنوز كسي نتوانسته هويت اصلي زني را كه در اين نقاشي لئوناردو داوينچي ترسيم شده‌است بيابد. براي مدت‌هاي طولاني، ليزا گراديني دل جيوكوندو همسر تاجر ثروتمند ابريشم مدل اصلي اين تابلو درنظر گرفته شده بود و آزمايش‌هاي DNA بقاياي اسكلت به جامانده در آرامگاهي در فلورانس مي‌تواند استخوان متعلق به اين زن را آشكار سازد. درصورتي كه يكي از اين استخوان‌ها متعلق به گراديني باشد كه در سال 1542 از جهان رفته است، محققان در نظر دارند با انجام شبيه‌سازي صورت وي و مقايسه آن با تابلوي داوينچي، هويت اصلي اين زن را آشكار كنند.

در اعماق درياچه: كشف ساختاري مدور و سنگي با كمك تجسس صوتي در اعماق درياچه طبريه يا جليل باستان‌شناسان را در شگفتي باقي گذاشت. دانشمندان هيچ ذهنيتي از اينكه سازه سنگي چيست و چه‌كسي آن را ساخته است ندارند. وزن اين ستون درحدود 60 هزار تن تخمين زده شده‌ و جنس آن بازالت است. به گفته دانشمندان فارغ از ابعاد اين سازه سنگي (ارتفاع 10 متر و قطر 70 متر)، هيچ اطلاعات ديگري درباره آن وجود ندارد.

زباله‌دان تاريخ: در نزديكي شهر ارسوف در نزديكي تل‌آويو، گنجي از سكه‌هاي طلاي بيزانسي و ديگر اجناس عتيقه در ميان سطل زباله‌اي باستاني كشف شد. اين گنج شامل 400 سكه طلاي بيزانسي، 200 چراغ سامري و جواهرات و تزئين‌آلات طلايي بود كه در ميان انبوهي از استخوان حيوانات و خرده‌هاي سفال و شيشه در اين زباله‌دان تاريخي كشف شد. بيشترين اين اقلام به قرن پنجم تا هفتم ميلادي تعلق داشتند و هنوز كسي نمي‌داند چرا بايد چنين حجمي از اجسام ارزشمند درون زباله‌دان ريخته شده باشد.

آمازون

معماي آمازون: دانشمندان اين ساختار شبكه‌اي دو سانتيمتري را بارها در آمازون مشاهده كرده‌اند،‌ساختاري كه به ميداني شباهت دارد كه توسط فنس محصور شده‌است. حشره شناسي كه اين ساختار را كشف كرده‌ بود، ابتدا فكر كرد يك قارچ جديد يا محافظ تخم عنكبوتي را كشف كرده‌است، اما در نهايت دريافتند اين سازه توسط عنكبوت‌ها ساخته مي‌شوند و اين حشرات درون مخروط مياني تخم‌گذاري مي‌كنند اما هنوز گونه اين عنكبوت ناشناخته باقي مانده‌است.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن