تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819075875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان ميانسال طعمه سرقت‌هاي طلايي دزدان تردست


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: زنان ميانسال طعمه سرقت‌هاي طلايي دزدان تردست


اعضاي اين باند كه از مجرمان طايفه فيوج هستند، سوار بر يك خودروي شاسي‌بلند، در خيابان‌ها مي‌گشتند تا طعمه‌شان را شناسايي كنند؛ طعمه‌هاي آنها زنان ميانسالي بودند كه انگشتر، گردنبند يا النگوي طلايشان معلوم بود و قيمت زيادي داشت.
سارقان پس از مشاهده نخستين طعمه، مقابلش توقف مي‌كردند و مدعي مي‌شدند كه قصد كمك به نيازمندان را دارند. آنها كه از قبل كيسه‌اي پلاستيكي حاوي مقداري لباس تهيه كرده بودند، به طعمه‌شان مي‌گفتند كه اين لباس‌ها را خريده‌اند تا بين افراد نيازمند توزيع كنند.

بعد از او مي‌خواستند كه اگر نيازمندي را مي‌شناسد، كيسه لباس‌ها را بگيرد و به آنها برساند. طعمه مورد نظر با شنيدن اين جملات باورش مي‌شد كه آنها قصد كمك دارند و قبول مي‌كرد كه كيسه را بگيرد اما 2سارق حرفه‌اي قبل از دادن كيسه، از انگشتر، گردنبند يا النگوي زن ميانسال تعريف مي‌كردند و يكي از آنها مي‌گفت كه قصد دارد براي همسرش طلا بخرد اما نمي‌داند چه بخرد. او سپس از زن ميانسال مي‌خواست كه طلايش را به او بدهد تا خوب نگاهش كند و مدل آن را به‌خاطر بسپارد.

طعمه از همه جا بي‌خبر نيز اين كار را مي‌كرد و دزد حرفه‌اي بعد از اينكه نگاهي به انگشتر، گردنبند يا النگو مي‌انداخت آن را داخل همان كيسه حاوي لباس‌ها مي‌انداخت و كيسه را تحويل زن ميانسال مي‌داد. زن ميانسال هم به تصور اينكه طلايش داخل كيسه است، آن را مي‌گرفت اما وقتي سارقان دور مي‌شدند، متوجه مي‌شد كه از طلايش خبري نيست. در حقيقت، كيسه حاوي لباس‌ها سوراخ كوچكي داشت كه مردان سارق آن را ايجاد كرده بودند تا زماني كه طلا را داخل كيسه مي‌اندازند، از آن سوراخ به داخل خودرو بيفتد و بتوانند آن را به همين راحتي سرقت كنند؛ بي‌آنكه طعمه‌شان متوجه نيتشان شود.

سرقت‌هاي اين دو سارق ادامه داشت تا اينكه آنها چند روز پيش سدراه زني در يكي از خيابان‌هاي شمال تهران شدند و قصد داشتند با همين شگرد از او نيز سرقت كنند. زماني كه آنها در حال فريب طعمه‌شان بودند، زن ميانسالي ديگركه از آنجا مي‌گذشت، متوجه ماجرا شد و فهميد كه نقشه 2مرد سارق چيست. او با عجله خود را نزد مأموران گشت پليس رساند و ماجرا را به آنها اطلاع داد. اين زن گفت: شك ندارم 2مردي كه سوار يك ام‌وي‌ام شاسي‌بلند هستند، قصد سرقت طلاهاي يك زن ميانسال در خياباني در همين نزديكي را دارند.

چرا كه 2‌ماه پيش هم با همين شگرد قصد سرقت از مرا داشتند اما آن روز شانس آوردم كه خيلي اتفاقي، چشمم به طلاهايم افتاد كه كف ماشين آنها افتاده بود و آنها را پس گرفتم. مأموران پس از شنيدن حرف‌هاي زن ميانسال وارد عمل شدند و به همان خياباني رفتند كه او نشاني‌اش را داده بود. آنها با ديدن يك ام‌وي‌ام شاسي‌بلند سفيد با 2سرنشين، اين خودرو را متوقف و در بازرسي داخل آن مقداري پول و يك كيسه پلاستيكي حاوي مقداري لباس كشف كردند. 2متهم دستگيرشده به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران انتقال يافتند و در همان بازجويي‌هاي اوليه اعتراف كردند كه با اين شگرد از چند زن ميانسال سرقت كرده‌اند.

سرهنگ رضا مؤذن، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: اين دو متهم از مجرمان طايفه فيوج هستند كه يكي از آنها هر دو پايش فلج است و نقش فرد خير را بازي مي‌كرد. وي ادامه داد: با توجه به اعتراف اوليه متهمان به سرقت‌هاي مشابه در مناطق شرق و شمال شرق تهران، كارآگاهان موفق به شناسايي تعداد ديگري از زناني شدند كه توسط متهمان مورد سرقت قرار گرفته بودند. سرهنگ مؤذن با اشاره به صدور مجوز قضايي براي انتشار عكس متهمان در روزنامه‌ها از شاكيان احتمالي خواست براي پيگيري شكايت به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن