تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803117184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي ده موتور برتر سال 2014


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: معرفي ده موتور برتر سال 2014
موسسه Wards Automotive در بيستمين جشنواره خود، ليست 10 موتور برتر سال 2014 را منتشر كرد.
به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛ گروهي متشكل از 8 داور، 44 موتور شركت كننده در رقابت بيستمين جشنواره Wards Automotive را مورد بررسي قرار دادند و در ادامه نتايج نهايي كه حاصل داوري آن هاست را خواهيد ديد:

موتور Audi S5، بالاترين مكان را در اين ليست از آن خود كرد. موتورV6 و 3 ليتري TFSI آن، مجهز به توربوشارژر DOHC بوده و با اين رتبه، اين پنجمين بار است كه اين جايگاه را در Wards به خود اختصاص داده كه چهار مرتبه ازاين پنج مرتبه، با همين موتور بوده است. قدرت توليدي اين موتور333hp و گشتاور آن325lb-ft است.

طبق استانداردهايEPA مصرف سوخت S5 در رانندگي شهري، 17mpg و در بزرگراه ها26mpg است. به گفته داوران Wards، S5 داراي قدرتي ديوانه وار، گشتاور بي نظير و سيستم ارتقاء يافته اي است كه كمتر همانندي دارد.

جايگاه دوم در اين ليست متعلق به موتور 3 ليتري شركت BMW با توربوديزل مدل DOHC16 است. BMW هميشه يكي از محبوب ترين شركت هاي داوران Wards بوده است بطوريكه اين موتور، سي امين موتور اين شركت است كه طي 20 سال گذشته، در ليست 10 موتور برتر همواره جايگاهي براي خود داشته است.

مشابه اين موتور در سال هاي 2009 و 2010 هم جزء 10 موتور برتر بوده اند اما اين موتور، حاصل مهندسي مجدد آن موتورهاست. گشتاور توليدي اين موتور413lb-ft و مصرف سوخت آن، بر اساس تست هاي انجام گرفته توسط داوران، 35 mpg است.

Ram1500 با موتور 3ليتري V6 و مجهز به توربوديزل DOHC خود را در جايگاه سوم جاي داد. اين تنها خودرو پيك آپ خارج از خودروهاي دسته سنگين بود كه در آن از يك موتور بنزيني استفاده مي شد. از مشابه اين موتور در Jeep Grand Cherokee كه يك SUV است نيز استفاده شده است.

در اين مدل، اين موتور با يك سيستم انتقال قدرت 8 سرعته همراه است و مصرف سوخت آن، 24 mpgاعلام شده است.

Fiat 500e با قدرت 83 kW، موتوري الكتريكي است كه از ديد داوران Wards، جايگاه مطلوب و قابل توجهي را به خود اختصاص داده است. بازه عملكردي اين خودرو(مسافت طي شده توسط آن طي يك بار شارژ باتري)در حالت تمام الكتريكي حدود 85 مايل بوده و ماكزيمم گشتاور توليدي موتور آن، 147 lb-ft است.

شركت موتور Ford، با موتور سه سيلندري كه به اين ليست اضافه كرده است، توجه و تعجب بسياري را برانگيخت. چنين موتوري، براي اولين بار است كه در اين ليست ظاهر مي شود. موتور كوچك 1ليتري Ford Fiesta مجهز به سيستم EcoBoost DOHCI3، با قدرت 120 hp، مصرف سوختي برابر 45mpg (بر اساس استانداردهاي EPA) در حالت رانندگي در بزرگراه ها دارد.

موتور بنزيني Cruze شركت Chevrolet، سومين موتور از اين گروه است كه در اين ليست 10تايي جايگاهي براي خود دست و پا كرده است. موتور 2ليتري و چهارسيلندراين خودرو، با سيستم توربوديزل خود، مصرف سوختي برابر 45mpg در بزرگراه ها دارد و Wards اميدوار است كه اين خودرو بتواند جايگاه خود را در بين خودروهاي لوكس آلماني كه قيمتي حدودا دو برابر آن را دارند، حفظ كند.

از برجسته ترين خودروهاي اين ليست، خودرو 2014 Chevrolet، يعني Corvette Stingray است. نه تنها به دليل ظاهر خاص و جذاب آن، بلكه به دليل موتور خاص V8 6.2 ليتري OHV كه قلب تپنده آن محسوب مي شود. در Corvette از پيشرفته ترين تكنولوژي ها، نظير سيستم انژكتور مستقيم، سيستم فعال جهت غيرفعال سازي سيلندرها و ... بهره برده است.تركيب اين تكنولوژي ها، قدرت 460hp و در كمال تعجب، مصرف سوخت 29mpg در بزرگراه ها را براي اين غول دوست داشتني فراهم كرده است.

Honda، براي دومين سال متوالي، با موتور Accord 3.5ليتري SOHC V6 جايگاه خود را در اين ليست حفظ كرد. Wards آن را بهترين موتور 6 سيلندر از نظر صداي اگزوز طبيعي آن در بازارهاي خودرو امروز دانست. Accord مجهز به سيستم غيرفعال سازي اتوماتيك سيلندرها بوده و EPA مصرف سوخت آن در بزرگراه ها را 34mpg اعلام كرده است.

Porsche پس از 11 سال غيبت دراين ليست، مجددا به اوج خود بازگشت. موتور 2.7 ليتري قدرتمند Cayman از نوع DOHC H6 با قدرت توليدي 275hp و گشتاور 213lb-ft مصرف سوختي بهينه و معقول ارائه كرده است.

Volkswagen با جديدترين نسل از ماشين هاي خود، يعني Jetta اين ليست را كامل تر كرد. موتور اسپرت 1.8ليتري مجهز به توربوشارژر DOHC I4، امكان رانندگي جسورانه و پرسرعتي را در حالت اسپرت آن، فراهم مي كند. اين ماشين با قيمتي كاملا مناسب، ميانگين مصرف سوخت 30mpg و در بزرگراه ها، 36mpg دارد.

موتورهايي با توربوشارژر، سوپرشارژر و موتورهاي بنزيني كه مدعي داشتن بهترين عملكردها هستند. در اين ليست، وجود يك موتور الكتريكي بسيار جالب توجه بود. در اين رقابت جهاني، تنها موتورهايي مورد داوري قرار مي گيرند كه متعلق به يكي از خودروهاي در حال توليدي باشند كه تا فصل اول سال 2014 روانه بازارهاي تجاري شوند.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن