تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803082979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیباکلام:اقدام تاریخ ساز ماندلا نفی انتقام و مبارزه برای ایجاد جامعه جدید بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
زیباکلام:اقدام تاریخ ساز ماندلا نفی انتقام و مبارزه برای ایجاد جامعه جدید بود

زیباکلام:اقدام تاریخ ساز ماندلا نفی انتقام و مبارزه برای ایجاد جامعه جدید بود
استاد دانشگاه تهران اعلام کرد: ماندلا بعد از پیروزی جنبش ضد آپارتاید خود اعلام کرد که ما مجازات و تنبیه نمی کنیم، زیرا ما برای انتقام مبارزه نکردیم بلکه تلاش ما ایجاد جامعه جدید بود.
به گزارش نامه نیوز، صادق زیبا کلام شامگاه پنجشنبه در همایش "ماندلا و نفی آپارتاید" در گرگان با بیان این که شرح ماندلا و انقلاب وی که منجر به آزادی و نفی آپارتاید شد کمی سخت است، به آثار یک نویسنده با نام "چس سبتون" اشاره کرد و افزود: وی در آثار خود معتقد است که هیچ انقلابی ختم به خیر نمی شود و دلیل آن این است که در اکثر انقلاب ها افرادی که تحت شکنجه بوده اند به پیروزی می رسند. وی گفت: در این کتاب اشاره شده چون این افراد شکنجه شده، زجر دیده اند و فقط با خشونت آشنا هستند ناخواسته بعد از پیروزی زبان سیاسی آن ها تغییر پیدا می کند و به سمت خشونت می رود. زیباکلام ادامه داد: آنها به صورت غیرعمدی خشونت را وارد سیاست و انقلاب خود می کنند و به همین دلیل هیچ انقلابی نتیجه مثبت ندارد. این استاد دانشگاه بیان کرد: نویسنده کتاب اگر زنده بود و ماندلا را می دید از تئوری خود پشیمان می شد زیرا ماندلا بعد از پیروزی خود گفت که ما مجازات و تنبیه نمی کنیم، ما برای انتقام مبارزه نکردیم، هدف ما ایجاد جامعه جدید بود. زیبا کلام با اشاره به این که سفید پوستان آن زمان معتقد به آپارتاید بودند افزود: آنها آفریقا را استعمار نکردند بلکه در آنجا یک حکومت مستقل تشکیل دادند. وی تصریح کرد: آپارتاید یعنی توسعه مستقل سفیدپوست و سیاه پوست و همین نظام باعث اعتراض های فراوان سیاه پوستان شد. صادق زیباکلام خاطرنشان کرد: سفید پوستان مجبور بوند برای دفاع دست به بازداشت و اعدام بزنند. وی بیان کرد: تمام گفته های چس سبتون در ماندلا بود و همه تصور می کردند در ادامه روش مانلا هم بر اساس نظریه این نویسنده باشد و ماندلا دادگاه های انقلابی را برپا کند. استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: اما برخلاف تصورات ماندلا نه تنها کسی را محاکمه نکرد بلکه کمیته هایی را به اسم حقیقت و توافق برپا کرد و در آن ها افراد مراجعه می کردند و به بیان شکنجه هایی که شده اند می پرداختند در دیگر کمیته ها هم از سفید پوستان به صورت توافق اعتراف می گرفتند و آنها را رها می کردند. وی با بیان این که رفتار ماندلا باورکردنی نبود ادامه داد: نسلون ماندلا حتی زمانی که سفیدپوستان اقدام به مهاجرت از آفاریقا کردند از آنها درخواست کرد در آفریقا بمانند و آنجا را کشور خود بدانند و برای پیشرفت آن تلاش کنند. زیباکلام خاطر نشان کرد: ماندلا علی رغم محبوبیت و دوباره حضور در سمت ریاست جمهوری کار تحسین بر انگیزی کرد و بدون توجه به فشارها برای ادامه حضورش حاضر به کاندیداتوری مجدد در این سمت نشد.



1392/9/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن