تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818894735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزندان شاهد خطاب به صانعي:شما از چه جايگاهي پيشنهاداتي از طرف ملت ايران به دولت آمريكا داده‌ايد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرزندان شاهد خطاب به صانعي:شما از چه جايگاهي پيشنهاداتي از طرف ملت ايران به دولت آمريكا داده‌ايد؟
در پي مصاحبه اخير صانعي با روزنامه نيويورك تايمز درباره رابطه ايران و آمريكا، كانون همبستگي فرزندان شاهد بيانيه‌اي صادر و از اظهارات اخير او انتقاد كرد.


به گزارش حوزه احزاب خبرگزاري فارس، در پي مصاحبه اخير يوسف صانعي با روزنامه نيويورك تايمز درباره رابطه ايران و آمريكا، كانون همبستگي فرزندان شاهد به نمايندگي از 24 تشكل شاهد عضو، بيانيه‌اي صادر كرد.

در اين بيانيه آمده است: جناب آيت‌الله صانعي آيا واقعا فراموش كرده‌ايد؟! «يكي از سياست‌هاي اساسي‌مان قطع رابطه با آمريكاست. هرگز هم نگفتيم ما تا ابد قطع رابطه خواهيم بود؛ نه، هيچ دليلي ندارد كه تا ابد قطع رابطه با هر كشوري، با هر دولتي داشته باشيم. مسئله اين است كه شرايط اين دولت به گونه‌اي است كه رابطه با او براي ما ضرر دارد. انسان رابطه را با هر كشوري به دنبال تعريف يك منفعتي ايجاد مي‌كند؛ آنجايي كه براي ما منفعت ندارد، دنبال رابطه نمي‌رويم؛ حالا اگر ضرر داشت، به طريق اولي دنبال رابطه نمي‌رويم. مي‌نشينند آقايان وراجي كردن و حرف زدن و استدلال كردن كه، نبود رابطه با آمريكا براي ما مضر است. نه آقا! نبود رابطه با آمريكا براي ما مفيد است. آن روزي كه رابطه با آمريكا مفيد باشد، اول كسي كه بگويد رابطه را ايجاد بكنند، خود بنده هستم.» مقام معظم رهبري در ديدار دانشجويان دانشگاه‌هاي استان يزد سال 86

اين بيانيه تصريح مي‌كند: در پي مصاحبه آيت‌الله صانعي با روزنامه نيوريورك تايمز كه در آن «دولتمردان ايران و آمريكا و سايرين را به گذشت از هم و زندگي دوستانه دعوت كرده‌اند»، كانون فرزندان شاهد وظيفه خود مي‌داند نكاتي را بيان كند.

اين بيانيه ادامه مي‌دهد: اولين سوالي كه ذهن مخاطب را به خود مشغول مي‌كند اين است كه جناب آيت‌الله صانعي از چه جايگاهي اين پيشنهاد را ارائه كرده‌اند؟ آيا ايشان از طرف ملت شهيد پرور و مقاوم ايران وكالت دارند؟ در واقع چه جايگاهي در كشور عزيز ما ايران حق دارد چنين پيشنهاداتي را ارائه كند؟

اين بيانيه تصريح مي‌كند: به فرض كه ايشان خود را در جايگاهي ببينند كه از ملت ايران بخواهند تا آمريكاي جهان خوار را بعد از 60 سال ظلم و ستمي كه بر اين ملت روا داشته ببخشند؛ آيا ايشان قبل از ارائه اين پيشنهاد ليست جنايت‌هاي امپرياليسم آمريكا عليه ملت ايران را در ذهن خود مرور كرده‌اند؟ آيا واقعا ايشان بر اين اعتقادند كه ملت غيور و شهادت‌طلب ايران مي‌تواند جنايت‌هاي امپرياليسم آمريكا را (قريب به شش دهه گذشته كه هنوز هم ادامه دارد) ناديده گرفته و گذشت كنند؟ آيا در ليست جنايت‌هاي آمريكا (اگر در خاطر ايشان هست!) اثري از سازمان ساواك نيز مانده است؟ آيا ايشان تحقير ملت ايران در تصويب قانون كاپيتولاسيون، تفرقه‌هاي قوميتي در كشور، حمايت از سازمان تروريستي منافقين را از ياد برده‌اند؟ آيا كسي هست كه ايراني باشد و هشت سال جنگ تحميلي عليه اين ملت را كه با حمايت آشكار آمريكا به وقوع پيوست را فراموش كرده باشد؟ آيا ايشان شليك موشك ناو آمريكايي به هواپيماي ايرباس مسافربري ايران و شهادت 290 نفر بي‌گناه را فراموش كرده‌اند؟ موارد ذكر شده تنها گوشه‌اي از جنايات آمريكاي منفور در جهان است كه نسبت به ايران عزيز و هموطنانمان روا داشته است. جناب آيت‌الله صانعي آيا هنگام ارائه پيشنهاد بعيد خود، هيچ‌يك از موارد ذكر شده از خاطر شريفتان نگذشت؟

«به فرض كه ملت ايران تمامي ظلم‌هاي آمريكا در طول شصت سال گذشته را فراموش كند و آنها را ببخشد، جناب آيت آقاي صانعي مي‌بايست به اين سوال پاسخ گويند كه شيطان بزرگ از كدامين ظلم ملت ايران بايد گذشت كند؟ آقاي صانعي در ذهن خود كدامين گناه ملت ايران را مرور كرده‌اند كه پيشنهاد گذشت به آمريكايي‌ها را داده است؟ آيا دفاع شصت ساله ملت مظلوم ايران در برابر اقدامات ددمنشانه امپرياليسم آمريكا از نظر آقاي صانعي جرم است كه نياز به گذشت داشته باشد؟ كاش ايشان اين مسئله را براي ما باز مي‌كردند.»

كانون همبستگي فرزندان شاهد در اين بيانيه مي‌افزايد: ملتي كه در راستاي اعتلاي ايران اسلامي بارها متحمل صدماتي شده و يا عزيزان خود در اين راه تقديم كرده است، هرگز حاضر نمي‌شود با توصيه‌هاي نامسئولانه و بي‌دليل، آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي را فراموش كرده و ظلم‌هاي روا داشته شده را ببخشد؛ به‌زعم اين ملت شهيد پرور كه در طول چهار دهه گذشته در همه صحنه‌هاي سخت و تاريخ‌ساز، تنها و تنها چشم به سخنان گهربار جايگاه استوار ولايت مطلقه فقيه داشته، تنها جايگاهي كه حق ورد به اين مسئله دارد مقام عظماي ولايت است.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن