تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803746155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميانجيگران آفريقايي همچنان در تلاش براي حل بحران در سودان جنوبي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ميانجيگران آفريقايي همچنان در تلاش براي حل بحران در سودان جنوبي هستند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 92/09/30
خبرگزاري رويترز در گزارشي از جوبا به قلم كارل اودرا نوشت :
ميانجي گران آفريقايي روز شنبه در تلاش براي پايان دادن به درگيري ها در سودان جنوبي كه اين كشور نو پا را با خطر يك جنگ داخلي قومي روبرو كرده است ، سعي كردند با رقباي سالوا كر رئيس جمهور سودان جنوبي ديدار كنند.
در درگيري هاي سودان جنوبي كه نزديك به يك هفته است ادامه دارد صدها نفر كشته شده اند. اين درگيري ها از جوبا پايتخت سودان جنوبي آغاز شد و اكنون به ميادين نفتي اين كشور كه بخش حساس آن را تشكيل مي دهند كشيده شده است. اين درگيري ها جدي ترين بحران داخلي در سودان جنوبي از زمان استقلال اين كشور از سودان در سال 2011 و تبديل شدن به يك كشور مستقل به شمار مي رود.
سالوا كر از قبيله دينكا ، ريك ماكار معاون سابق رئيس جمهور سودان جنوبي از قبيله نوئر را كه ماه ژوئيه از سمت خود بركنار شد به تلاش براي كودتا و به دست گرفتن قدرت متهم كرده است.
اگر چه جوبا روز شنبه آرام بود اما كاركنان سازمان ملل متحد مي گويند تاكنون صدها نفر در سراسر سودان جنوبي كشته شده اند و 3500 نفر نيز به پايگاه هاي سازمان ملل متحد پناه برده اند.
آمريكا از كشورهايي بود كه به استقلال سودان جنوبي كمك كرد و در اين زمينه نقش مهمي داشت. جان كري وزير امور خارجه آمريكا گفت فرستاده اي را براي كمك به آغاز گفتگوها در سودان جنوبي به منظور پايان دادن به درگيري ها در اين كشور ، به جوبا اعزام مي كند.
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا نيز توقف فوري درگيري ها در سودان جنوبي را خواستار شد و به اين كشور هشدار داد در آستانه جنگي داخلي قرار گرفته است.
اوباما همچنين هشدار داد درگيري هاي اخير ممكن است سودان جنوبي را به روزهاي تاريك گذشته بازگرداند.
اين اظهارات اوباما كه در بيانيه اي شديداللحن مطرح شد ، تندترين سخنان وي درباره كشتار در اين كشور تازه شكل گرفته آفريقايي به شمار مي رود كه تاكنون بيان شده است.
اظهارات كري و اوباما نشانه اي از نگراني آمريكا در مورد اوضاع در سودان جنوبي است.
ميانجيگران آفريقايي روز جمعه با سالوا كر ديدار و اين مذاكرات را « سازنده » توصيف كردند. دولت سودان جنوبي در پايگاه اينترنتي توييتر اعلام كرد آماده برگزاري مذاكرات با هر گروه شورشي در اين كشور است.
بارنابا ماريال بنجامين وزير امور خارجه سودان جنوبي گفت ميانجيگران آفريقايي اكنون سعي دارند با رقباي كر از جمله ماكار و متحدان وي ديدار كنند.
وي افزود ميانجيگران آفريقايي قرار است روز شنبه با خانواده ماكار ديدار كنند و با ماكار نيز تماس برقرار كنند.
مايكل ماكوئي وزير اطلاع رساني سودان جنوبي نيز در مصاحبه با رويترز گفت ماكار اكنون در بنتيو مركز ايالت نفت خيز الوحده است كه سربازان گروه هاي رقيب اين هفته در آنجا با يكديگر درگير شدند.
اين ميانجيگران آفريقايي كه شامل وزيران كشورهاي آفريقايي و يك مقام اتحاديه آفريقاست روز شنبه عازم آديس آبابا پايتخت اتيوپي خواهند شد.
دونالد بوث فرستاده آمريكا در امور سودان و سودان جنوبي قرار است براي كمك به تسهيل روند مذاكرات در سودان جنوبي ، عازم اين كشور شود.
سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام كرد در حمله هزاران جوان مسلح از گروه قومي نوئر به يك مركز صلحباني سازمان ملل متحد در ايالت جونگلي دست‌كم 11 نفر از گروه قومي دينكا به همراه دو نيروي پاسدار صلح هندي كشته شدند.
بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد در مورد گزارش ها در خصوص خشونت روزافزون در بسياري از نقاط سودان جنوبي ، نقض حقوق بشر در اين كشور و كشتار ناشي از تنش هاي قومي به شدت ابراز نگراني كرد.
سخنگوي بان كي مون در بيانيه اي اعلام كرد دفتر سازمان ملل متحد در سودان جنوبي هرگونه اقدام لازم را در محافظت از غير نظاميان و همچنين كاركنان بين المللي و سازمان ملل متحد در اين كشور انجام خواهد داد.
در اين بيانيه آمده است حمله به يك پايگاه سازمان ملل متحد در آكوبو ، جايي كه غير نظاميان در آن پناه گرفته بودند براي بان كي مون تكان دهنده بود.
مقامات بلندپايه سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام كردند بيش از 30 هزار نفر از بيم درگيري ها بين نيروهاي دولتي و شورشيان در سودان جنوبي ، به مراكز سازمان ملل متحد پناه آورده اند.
161/136

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن