تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819515937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحليلگر عرب:آمريكا تلاش مي كند تا بحران در سودان جنوبي حل شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تحليلگر عرب:آمريكا تلاش مي كند تا بحران در سودان جنوبي حل شود
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/30
00:08:56.05
كارشناس مصري امور آفريقا گفت: آمريكا به شدت تلاش مي كند تا بحران در سودان جنوبي حل شود.
بدر الشافعي در گفتگو با شبكه تلويزيوني العالم از قاهره درباره درگيري ها در سودان جنوبي و موضع آمريكا در اين زمينه گفت: درگيري هاي كنوني در سودان جنوبي ابعاد فرقه اي و سياسي دارد. سه قبيله اصلي در سودان وجود دارند و اين درگيري ها بر اساس منافع شخصي رهبران اين قبائل است و زماني كه درگيري ها بعد فرقه اي به خود مي گيرد بر شدت درگيري ها افزوده مي شود. سالوا كر رئيس جمهور سودان جنوبي بر مواضع خود تاكيد دارد و حاضر نيست امتيازي به مخالفان خود بدهد. درباره موضع آمريكا نيز بايد گفت كه اين كشور و ديگر قدرت هاي بين المللي درباره تحولات كنوني در سودان جنوبي سكوت نخواهند كرد. اين كشور از جايگاه ژئواستراتژيكي قوي براي واشنگتن برخوردار بوده چرا كه حد فاصل كشورهاي عربي در شمال و كشورهاي آفريقايي مسيحي نشين در جنوب است. سودان جنوبي به مثابه ژاندارم آمريكا در اين منطقه شمرده مي شود. برخي از متحدان آمريكا در منطقه نظير اوگاندا تحركاتي را براي حل درگيري ها در سودان جنوبي آغاز كرده اند.
وي افزود: آمريكا و كشورهاي اروپايي در شرايط كنوني اتباع خود را از سودان جنوبي خارج كرده اند. در صورتي كه درگيري ها در اين كشور ادامه داشته باشد پيامدهاي وخيمي براي كشورهاي همسايه خواهد داشت. كشورهاي همسايه سودان جنوبي نظيركنيا و اوگاندا متحدان آمريكا هستند و شكي در اين نيست كه آمريكا براي حل بحران در سودان جنوبي دخالت خواهد كرد و حل اين بحران ممكن است از طريق نشست شوراي امنيت سازمان ملل صورت گيرد.
00:23:30.16

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن