تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819468120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر حقوق بشر برايتان مسئله است چرا از منافقين حمايت مي‌‎كنيد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اگر حقوق بشر برايتان مسئله است چرا از منافقين حمايت مي‌‎كنيد؟
شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي تهران بزرگ در راستاي سفر هيئت اروپايي به ايران در بيانيه‌اي تاكيد كرد: اگر «حقوق بشر» براي شما مسئله است، چرا ...


به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي تهران بزرگ در رابطه با سفر هيئت پارلماني اروپا به ايران و ديدار با عناصر فتنه بيانيه اي منتشر كرده كه مشروح اين بيانيه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

همان گونه كه مردم مسلمان و انقلابي ايران اسلامي مستحضر هستندهيئت پارلماني هشت نفره اروپا كه اخيرا به دعوت رئيس مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي براي سفري شش روزه عازم تهران شده است طي اقدامي خارج از پروتكل با دو تن از مجرمان امنيتي در محل سفارت يونان ملاقات كرده است. بنا بر اظهار نظر رئيس اين هيئت ديپلماتيك، خانم كرونبرگ دغدغه اصلي اين سفر گسترش روابط و برقراري مناسبات حسنه با جمهوري اسلامي ايران است كه البته انجام اقدام اخير، نقض غرض و موجب افزايش سوء تفاهم ها در روابط دو جانبه شده است. در ادامه مسئولين ذيربط در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه هاي متعدد مسئوليت اين امر را متوجه خود ندانستند و در كنار آن مسئولين دولتي تقريبا سكوت اختيار كردند و ترجيح دادند درباره اين مساله سخني نگويند و بالتبع تا زماني كه موضع مشخصي اتخاذ نكنند مسئول اين اتفاق خارج از عرف قلمداد مي شوند.

وزارت خارجه و وزارت اطلاعات بايستي پاسخگو باشند. آيا وزارت اطلاعات نمي داند كه افرادي در پوشش ديپلماتيك براي دستگاههاي سياسي و اطلاعاتي غرب جاسوسي مي كنند؟ آيا نمي توانست پيش بيني كند كه اين افراد كه از سال 88 ، چهار بار در خواست سفر به ايران را داشته اند و پيش شرطشان ديدار با فتنه گران بوده است اين بار چراغ خاموش اين كار را انجام خواهند داد؟ آيا نمي بايست اين دو نفر را تحت نظر مي داشتند؟ در عين حال لازم مي دانيم مجلس شوراي اسلامي نيز قانوني را براي تردد افراد مساله دار به سفارت خانه ها وضع كند تا برخي اين اماكن را حياط خلوت خود احساس نكنند.

و اما اين دو نفر كه در جريان فتنه سال هشتاد و هشت كه به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي، كشور را تا لبه پرتگاه برد؛ از فعالين فتنه به حساب مي آمدند تا زماني كه رسماً از عملكرد خود اظهار پشيماني نكنند و عملاً در مسير ملت ايران قرار نگيرند، هيچ گاه از نظر مردم قابل بخشش نيستند ولو دوران محكوميتشان در زندان سپري شده باشد.

آيا حقيقتاً اين دو فعال حقوق بشر هستند؟ مسئول خون هاي به ناحق ريخته شده دهها مرد و زن كه در صحنه غبارآلود فضاي پس از انتخابات 88 كشته شدند كيست؟ مسئوليت خسارت هاي مالي و جاني و رواني كه به مردم در آن هشت ماه وارد شد بر عهده چه كساني است؟ مسئول هرينه و وقت و آبرويي كه از كشور ما در جريان اين فتنه ضايع شد با چه كسي است؟ آيا غير از اين است كه مسئوليت آن با طراحان كودتاي رنگين در سرويس هاي جاسوسي غرب و عوامل عالم و جاهل آنها در ايران است كه به جاي پيگيري اعتراض خود از طريق قانوني آن را ساختارشكنانه دنبال كردند؟ آيا جز اين است كه امثال پناهي ها و ستوده ها مسئول اين خسارت عظيم به ملت ايرانند؟ مگر جعفر پناهي كيست؟ او همان كسي است كه براي كسب شهرت بين المللي و جايزه گرفتن در جشنواره سياسي و ضد ايراني كن هر نوع دروغ و تهمتي را به مردم و كشورش مي زند. اگر اسم اين وطن فروشي نيست پس چيست؟ در حالي كه خانم كرونبرگ در پايان سفر چند روزه اش اذعان مي كند كه تصويري كه از ايران در غرب ساخته مي شود با آنچه كه ديده است بسيار تفاوت دارد.

اما روي ديگر سخن با هيئت پارلماني اروپا است. ما قويا معتقديم غرب پس از دوره اي ديگر ادامه روند عريان استعمار امپرياليسم را براي منافع دراز مدت خود مناسب نمي ديد. فلذا با رشد آگاهي مردم مجبور شد اهداف خود را تحت پوشش شعارهاي روشنفكري و ساختارهاي دموكراتيك پيگيري كند. سردمداري و پيگيري شعار حقوق بشر يكي از مصاديق اين قاعده كلي است. اگر حقيقتا "حقوق بشر" براي شما مساله است چرا سازمان تروريستي منافقين را كه دستش به خون هزاران ايراني است در پارلمان اروپا از ليست گروه هاي تروريستي خارج كرده و از آن حمايت مي كنيد؟ چرا براي اتمام قتل عام مردم سوريه توسط گروه هاي سلفي و تكفيري اقدامي اساسي نمي كنيد؟ آيا هزاران ايراني كه بابت تحريم هاي دارويي شما و همپيمانانتان دچار مشقت شده اند انسان نيستند كه شما حقوق آنها را پيگيري كنيد؟ اين رويكرد گزينشي ناشي از چيست؟ كشته شدن چندين هزار نفر در آسياي ميانه و آفريقا بر اثر سياست هاي جنگ افروزانه دولت هاي شما در دهه گذشته چرا واقع شده است؟ مگر شما موظف نبوده ايد بر عملكرد آنها نظارت داشته باشيد؟ اگر نمي توانيد آنها را مهار كنيد پارلمان اروپا را منحل كنيد و به كار ديگري بپردازيد شايد موثرتر واقع شديد.

در جهان امروز ديگر دوره برخوردهاي گزينشي با حقوق بشر تمام شده است. اين سوالات نه سوالات ما بلكه سوالات اساسي افكار عمومي مردم جهان است. دير يا زود بايد پاسخي قانع كننده براي جهانيان داشته باشيد وگر نه آبروي رفته ليبرال دموكراسي را بيش از پيش خواهيد برد. به فكر آن روز هم باشيد.

در پايان اعلام مي داريم كه ما از نسل همان دانشجوياني هستيم كه انقلاب دوم را رقم زدند و لانه جاسوسي آمريكاي جنايتكار را فتح كردند و اين اقدام انقلابي را افتخار بزرگ جنبش دانشجويي ايران مي دانيم و به دشمنان اين آب و خاك گوشزد مي كنيم تحركات آنان را زير نظر داشته و در زمان مقتضي پاسخ مناسبي به آن خواهيم داد.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن