تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820215654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد گري سيك از سناتورهاي حامي تحريم‌هاي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: انتقاد گري سيك از سناتورهاي حامي تحريم‌هاي ايران
گري سيك ضمن انتقاد از رويكرد برخي نمايندگان در تلاش براي تصويب قوانين تنبيهي بيشتر عليه ايران نوشت: از فرصت توافق هسته‌اي با ايران مي‌توان استفاده كرد .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌كارشناس ارشد مسائل ايران، استاد دانشگاه كلمبيا و عضو شوراي امنيت ملي آمريكا در دولت‌هاي فورد، كارتر و ريگان در نامه‌اي خطاب به سناتور شومر، از نماندگان دموكرات حامي اعمال تحريم‌هاي بيشتر ايران، ضمن انتقاد از رويكرد برخي نمايندگان در تلاش براي تصويب قوانين تنبيهي بيشتر عليه ايران نوشت:

"اين قانون [قانون ايران عاري از تسليحات هسته‌اي 2013] در حقيقت هر نوع اختيار مذاكره را با مشخص ساختن شرط‌هاي يك توافق غيرممكن، از دولت آمريكا سلب مي‌كند. در عين حال اين قانون، تصميم درباره هر نوع اقدام نظامي عليه ايران را با متعهد ساختن آمريكا به حمايت از هر نوع اقدام نظامي توسط اسرائيل، به اين رژيم ارائه مي‌كند. "

"اين قانون هدف اعلان شده اوباما مبني بر تضمين اينكه ايران به سلاح هسته‌اي دست نمي‌يابد را ناديده مي‌انگارد و به جاي آن به هدف تعريف شده نتانياهو اصرار مي‌كند كه شامل حذف توانايي ايران براي ساخت يك دستگاه هسته‌اي است. مطمئن هستم كه مي‌دانيد حتي صلح‌آميزترين فعاليت هسته‌اي مي‌تواند براي اهداف هسته‌اي مورد استفاده واقع شود. مي‌توان فاصله يك كشور از تسليحات هسته‌اي را تنظيم كرد. اما نمي‌توان اين احتمال را به صورت كامل حذف نمود. اين يكي از مسائلي است كه در بطن تلاش‌ها باري عدم اشعه هسته‌اي جاي دارد."

"يك دهه پيش، آمريكا و متحدين آن سعي كردند يك نتيجه خوب ممكن را با يك نتيجه عالي غيرممكن جايگزين سازند. در آن زمان، ما پيشنهاد ايران براي برخورداري از 3 هزار سانتريفيوژ را رد كرديم و اصرار كرديم كه اين كشور نبايد هيچ سانتريفيوژي داشته باشد. در نتيجه ايران هم‌اكنون 19 هزار سانتريفيوژ دارد."

وي مدعي شد : "توافقي كه با ايران بر روي ميز گذاشته شده است بهترين فرصت در بيش از يك نسل گذشته بوده تا اطمينان حاصل شود كه اين كشور به سلاح هسته‌اي دست پيدا نمي‌كند. اين قانون تلاش مذكور را حتي قبل از شروع آن به پايان مي‌رساند."

"علاوه بر تحميل تحريم‌هاي جديد، كه اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل توافق كرده‌اند كه اين كار را انجام ندهد، اين قانون دولت آمريكا را متعهد كرده كه خلاف آن را عمل كند."

"اين كاري است كه در عراق انجام داديم. اسم اين كار اشغال است و اشغال نه توسط مذاكره بلكه با جنگ به دست مي‌آيد. من از شما مصرانه تقاضا دارم كه حمايت خود را از اين قانون منتفي كنيد."

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن