تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803719695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: آقاي وزير! حق زنده ماندن بدهيد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: آقاي وزير! حق زنده ماندن بدهيد
بخش «نگاه شما» براي ارائه و معرفي «نگاه» مخاطبان «تابناك» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناك» مي‌تواند با مد نظر قرار دادن شرايط همكاري با اين بخش، «نگاه» خود را بفرستد تا در معرض ديد و داوري ديگر مخاطبان قرار گيرد.
محمد عظيمي در مطلبي براي «نگاه شما» نوشت:

آمار مرگ و مير ناشي از تصادفات در ايران بسيار بالاست طبق آخرين آمار حدود ۱۸۰۰۰ نفردر تصادفات رانندگي در ايران جان خود را از دست مي‌دهند. اگر يك سوم اين تعداد بر اثر حوادث طبيعي مانند زلزله يا سيل از بين بروند، همهٔ توجهات به سوي آن‌ها جلب مي‌شود. مردم، مجلس، دولت و نهادهاي ديگر بسيج مي‌شوند. همه ناراحت و عزادار خواهند شد و در كشور عزاي عمومي اعلام مي‌شود. ولي همچنين جنبشي را دربارهٔ تصادفات شاهد نيستيم. آيا واقعا «كاري نمي‌توان كرد. عوامل مختلفي مانند جاده، خودرو و راننده مي‌توانند در ايجاد تصادف دخيل باشند. به هر صورت بحث ما در اينجا تصادف و عوامل ايجاد كننده آن نيست، بحث ما اين است كه اگر تصادفي رخ داد، برا ي كاهش تعداد مرگ و مير ناشي از تصادف چه راهي مي‌توان انديشيد. بي‌شك يكي از راهاي جلوگيري از مرگ و مير در تصادفات، استفاده از خودروي ايمن است. بر همين اساس در جهان خودرو سازان متعهد سعي كرده ‌اند هرچه بيشتر در اين زمينه كار كنند و تا حد توان، امكاناتي را به خودرو براي ايمني آن بيفزايند.

طبق قانون اساسي دولت جمهوري اسلامي حفاظت از جان مردم كشور ايران را به عهد دارد. همچنين توجه شود ما مسلمان هستيم و متعهد به اجراي دين اسلام. پس دولت موظف است همه شرايط را براي زنده ماندن افراد را فراهم كند. آيا دولت نمي‌تواند خودروي با ايمني بالا و قيمت مناسب در اختيار هموطنان قرار دهد تا اين فاجعه تا حدود بسيار زيادي كاهش پيدا كند. بي‌شك در اين مورد تمام توجهات به سمت خودروهاي خارجي مي‌رود يك خودرو با قيمت جهان مناسب و ايمني لازم ولي همين خودرو در بازار ايران با قيمت‌هاي نجومي. و اما خودرو‌هاي داخلي سمند، پژو و پرايد خودروهاي با توليد بالا و كدام ايمني؟ ايمني در حد صفر. ما كه نفهميديم ما داراي صنعت خودرو هستيم يا صنعت مونتاژ خودرو. زيرا در سالهاي اخير كه دلار گران شد خودروسازان با ادعاي وارداتي بودن قطعات خواستار بالا بردن قيمت‌هاي خودرو شده‌اند. لطفا» كار‌شناسان اين موضوع را روشن كنند تا ببينيم ما اصلا «خودروي داخلي داريم. دولت و شخص وزير صنايع به بهانهٔ حمايت از صنايع ايراني و اشتغالزايي صنعت خودروسازي، مردم را از حقوق قانوني خود كه داشتن يك خودروي ايمن است محروم مي‌كنند و تعرفه بسيار بالا و قوانين سخت را براي ورود خودروي خارجي وضع مي‌كنند.

اما سوالات ما از وزير محترم:

۱- سي سال از خودروسازان داخلي حمايت بي‌چون و چرا شده نتيجه آن را به مردم گزارش دهيد و بگويد چرا در كشور هنوز خودرويي كه در سال ۱۹۸۸ به علت ايمن نبودن توليدش در آمريكا قطع شد و همچنين خوروهايي با مصرف بسيار زياد با توجه به گراني سوخت در كشور توليد انبوه مي‌شود و كدام خودرو ملي يا حداقل هفتاد درصدش ايراني است.

۲- آيا مي‌توان به اين بهانه‌ها جان مردم را به خطر انداخت و تا كي اين موضوع ادامه دارد چند سال ديگر يك ايراني مي‌تواند با ايمني كامل به سفر برود.

۳- خودرو سازي صنعت اشتغالزايي است، زيرا در زير مجموعه آن‌ها قطعه سازان فعاليت مي‌كنند كه اشتغالزايي بسياري ايجاد مي‌كند. پس در اصل صنعت قطعه سازي است كه اشتغال زاست. سوال، چرا در سالهاي اخير خودرو سازان از قطعات بي‌كيفيت چيني بعلت ارزاني استفاده مي‌كنند و به فكر اشتغال در كشور نيستند.

۴- بهرحال اگر خودرو سازان نمي‌توانند خودروي خوبي توليد كنند و همچنين وزير محترم از مردم مي‌خواهد از اين صنعت به قيمت جانشان حمايت كنند، پس تقاضا داريم وزير محترم مشتري مداري اين صنعتگران را بررسي كند. بد قولي در تحويل تحويل اتومبيل بي‌كيفيت و خدمات پس از فروش در حد هيچ. شركت تويوتا به علت يك اشكال كوچك در آينه بغل تمام اتومبيل‌هاي خود را در جهان فرا خواند تا اين اشكال را رفع كند، اين يعني از ضرر و زيان فراوان در اين بازار رقابتي. آنوقت در ايران خودرو آتش مي‌گيرد به علت نقص فني و جان افراد در خطر است هيچ كس جوابگو نيست و از مردم عذر خواهي نمي‌كند.

۵- خودرو‌ها پر مصرف، آلوده كننده هوا چرا چرا چرا. سلامتي مردم در خطر است بچه‌ها، سالمندان چرا خودرهاي پر مصرف ايراني به چه قيمتي

۶- همين خودرسازان پولي كه بايد در جهت بالا بردن كيفيت خودروهاي خود صرف مي‌كردن بردن بانك خريدن اين انصاف است. ما مردم بايد از اين‌ها حمايت كنيم و شما نيز بعنوان وزير منتخب مردم.

اميدوارم وزير محترم يا طرفداران خودروسازان به سوالات بالا به صورت شفاف پاسخ دهند زيرا دانستن حق مردم است.

واما يك سوال اقتصادي.

آيا توليد اين نوع خودرو‌ها در ايران صرفهٔ اقتصادي دارد. خودروهايي با مصرف سوخت بالا و ايمني كم. اگر ايمني كم خودرو عامل پنجاه درصد مرگ و مير تصادفات باشد يعني خودروسازان سالانه ۹۰۰۰ نفر را به كام مرگ مي‌فرستند. اگر ديه براي هر فرد صدو پنجاه ميليون باشد، كشته شدن اين تعداد ۱۳۵۰ هزار ميليارد مستقيم به كشور ضرر مي‌رساند. و اما مردن يك نفر، شايد يتيم شدن چند كودك، يعني غم هميشگي مادران، برادران، خواهران و دوستان.

و مشكل بعدي آلودگي هوا ناشي از سوخت بالا، هزينه‌هاي آن را چه كسي مي‌تواند حساب كند.

آيا هنوز هم آقاي وزير از خودروسازان دفاع مي‌كنند. پس چه كسي بايد از حق مردم دفاع كند.

شايد طرفداران خودروي ايراني اين نوشته را توهم بدانند، پس به دو مورد مستند اشاره مي‌كنم

۱- آقاي علي دايي با سرعت بسيار بالا با خودروي خارجي دچار حادثه رانندگي مي‌شود، آسيب زيادي نمي‌بيند.

۲- وزير مسكن دولت قبلي با سرعت بالا با خودروي خارجي دچار حادثه رانندگي مي‌شود آسيب خيلي جزيي مي‌بيند.

* براي آشنايي با شرايط و نحوه همكاري با «نگاه شما» اينجا را كليك كنيد.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن