تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819481636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحاديه ها خود مستقيم بايد بازار ميوه را دردست گيرند/دست رنج كشاورزان در جيب دلالان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: اتحاديه ها خود مستقيم بايد بازار ميوه را دردست گيرند/دست رنج كشاورزان در جيب دلالان
عضو هيئت رئيسه كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلسبا تأكيد براينكه اتحاديه ها خود مستقيم بايد بازار ميوه را دردست گيرند، گفت: اتحاديه ها با تقويت بازارچه ها و مراكز فروش درميادين تره بار با عرضه مستقيم محصولات كشاورزي در فصل برداشت به مصرف كننده،مي توانند از افزايش قيمت كه هم به نفع مصرف كننده و هم به سود كشاورز نيست ،جلو گيري كنند.


هدايت اله ميرمرادزهي درگفت و گو باخبرنگاراقتصادي خبرگزاري خانه ملت، با اشاره به اينكه دولت حدود 40 ميليارد تومان براي خريد و ذخيره ميوه شب عيد اختصاص داده است، آيا اين ميزان بودجه تخصيصي ازسوي دولت باعث توقف واردات ميوه و به دنبال‌ آن عدم افزايش قيمت اين محصول در ايام شب عيد مي شود؟ گفت: به طور حتم دولت در جهت جلوگيري از واردات و افزايش قيمت ميوه در ايام شب عيد اقدام به خريد و ذخيره سازي ميوه كرده كه مي توان به ثبات قيمت در اين ايام اميدوار بود.

نماينده مردم سراوان، سيب، سوران و زابلي درمجلس شوراي اسلامي،تصريح كرد: چنانچه دولت با ورود بخش خصوصي به بازار ميوه، اين بازار را براي توليد كنندگان و تجار رقابتي كند به طور حتم باعث كيفي شدن محصولات كشاورزي از جمله ميوه مي شود.

ميادين تره بار گران كنندگان اصلي ميوه

اين نماينده مردم در مجلس نهم، با تأكيد بر اينكه فروشندگان ميوه درميادين تره بار را مي توان از عاملي اصلي گران شدن ميوه اعلام كرد، اظهارداشت: به عنوان مثال دولت در سال گذشته اعتبار و تسهيلاتي از جمله تخصيص ارز مرجع براي خريد ماشين آلات و تجهيزات كشاورزي به برخي از توليدكنندگان داد كه متأسفانه اين تجار ماشين آلات كشاورزي را با نرخ آزاد فروختند.

اتحاديه ها خود مستقيم بايد بازار ميوه را دردست بگيرند

ميرمرادزهي، افزود: دولت و تعاونيها بايد تسهيلاتي براي كشاورزان و باغداران درنظر بگيرند به طوري كه توليد كنندگان با عرضه مستقيم توليد خود علاوه براينكه ميوه با قيمت پايين به دست مصرف كننده برسد سود حاصل از آن هم نصيب كشاورز شود نه دلالان و واسطه گران.

عضوهيئت رئيسه كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس، با تأكيد براينكه اتحاديه ها خود مستقيم بايد بازار محصولات كشاورزي از جمله ميوه را دردست گيرند، گفت: اتحاديه ها با تقويت بازارچه ها و مراكز فروش درميادين تره بار با عرضه مستقيم محصولات كشاورزي در فصل برداشت به مصرف كننده،مي توانند ازاين افزايش قيمت كه هم به نفع مصرف كننده و هم به سود كشاورز نيست جلو گيري كنند.

پايان پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن