تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818975772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«وارفارين» خطر سكته مغزي را افزايش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «وارفارين» خطر سكته مغزي را افزايش مي‌دهد
نتايج يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد داروي رقيق كننده خون موسوم به «وارفارين» خطر سكته مغزي را به طور موقت در مبتلايان به آريتمي قلبي افزايش مي‌دهد.

به گزارش سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بسياري از افراد مسن از داروي وارفارين به منظور رقيق شدن خونشان و حفاظت از سلامت قلب استفاده مي‌كنند. محققان در اين مطالعه دريافتند افرادي كه به آريتمي قلبي مبتلا هستند نسبت به افرادي كه از اين دارو مصرف نمي‌كنند نزديك به دو برابر بيشتر با خطر سكته مغزي مواجه هستند.

دكتر «لائورنت آزولاي» از دانشگاه مك‌گيل مونترال گفت: در اين بررسي اطلاعات پزشكي بيش از 70 هزار بيمار در انگليس مورد تحليل قرار گرفت.

اين تيم پزشكي در بررسي‌هاي خود مشاهده كردند افراد مبتلا به آريتمي قلبي كه از قرص وارفارين استفاده كرده بودند در 30 روز نخست مصرف اين دارو دو برابر بيشتر در معرض سكته مغزي بودند.

به گزارش ايسنا به نقل از هلث دي نيوز، محققان همچنين اظهار داشتند: خطر سكته مغزي در هفته نخستي كه بيمار داروي وارفارين را مصرف مي‌كند بسيار بالاست اما پس از گذشت اين 30 روز خطر سكته مغزي در مصرف كنندگان اين دارو نسبت به افرادي كه وارفارين مصرف نكرده بودند به كمتر از نصف كاهش مي‌يابد.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن