تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799198545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار منطقه هفت مشهد مطرح كردساماندهي مشاغل مزاحم؛ ضرورتي انكارناپذير


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهردار منطقه هفت مشهد مطرح كردساماندهي مشاغل مزاحم؛ ضرورتي انكارناپذير
شهردار منطقه هفت با اشاره به اينكه برخي پروژه‌هاي ساماندهي مشاغل مزاحم در مشهد كه بلاتكليف مانده بيش از 20 سال عمر دارند، گفت: طبق بند 20 ماده 55 برخورد با مشاغل مزاحم، شهرداري موظف به برخورد با اين گونه مزاحمت‌ها است.


مشاغل مزاحم يكي از دغدغه‌هاي شهرنشيناني است كه در شهرها سكونت داشته و از بين بردن اين دغدغه يكي از وظايف شهرداري‌ها است تا در كنار ساير مسئوليت‌ها و البته اختيارات، زمينه از بين رفتن اين دغدغه را فراهم كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، آرامش و آسايش واژه‌هايي هستند كه انسان براي يافتن آن به هر كجا كه بتواند سرك مي‌كشد.

زندگي شهري همواره با يك‌سري مسائل و دغدغه‌هاي خاص خود همراه بوده و در هر كجا با توجه به اين دغدغه برنامه‌ريزي‌هاي صورت پذيرفته تا آسايش ظهور بيشتري داشته و در صورت سهل‌انگاري همان امكانات و تجهيزات مورد نياز بشر به وسيله‌اي براي سلب آسايش وي تبديل شده است.

وجود مشاغلي مانند تعميرگاه انواع خودروهاي سبك و سنگين، مشاغل سختي مانند تراشكاري، آهنگري و دهها شغل طاقت‌فرساي ديگر براي آسايش و آرامش انسان‌ها وجود دارد و نگاهي متفكرانه به هر يك از مشاغل نشان‌دهنده عمق اهميت آن شغل براي ايجاد آسايش بشر است.

اما همين مشاغل كه براي آسايش بشر بوجود آمده آن گاه كه خارج از چارچوب و ضوابط شهري عمل كنند مي‌توانند به عملي ضد آرامش و آسايش شهروندان تبديل شوند.

احمد محبي، شهردار منطقه هفت مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ساماندهي مشاغل مزاحم باعث ايجاد آرامش و آسايش براي همشهرياني خواهد شد كه هر روزه با اين‌گونه مشاغل و مزاحمت‌ها سر و كار دارند.

شهردار منطقه هفت مشهد افزود: طبق بند 20 ماده 55 برخورد با مشاغل مزاحم، شهرداري موظف به برخورد با اين گونه مزاحمت‌ها است.

وي يادآور شد: شهرداري پس از اطلاع از وجود مشاغل مزاحم نسبت به صدور اخطاريه عمل كرده كه معمولاً در اين اخطار 10 روز به صاحبان مشاغل مزاحم فرصت داده مي شود تا رفع مزاحمت كنند.

محبي ادمه داد: شهرداري پس از طي مراحل قانوني و اخطارهاي لازم در صورت عدم رفع مزاحمت نسبت به تعطيلي و انتقال آن شغل اقدام خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه بحث تخريب نيز يكي از موارد قانوني ذكر شده در قانون رفع مزاحمت‌هاي شغلي است، تاكيد كرد: شهرداري در حال حاضر به دنبال بحث تخريب مغازه‌ها و محلهاي ايجاد مشاغل مزاحم نيست مگر اينكه در شرايط خاصي براي انجام تخريب تصميم‌گيري شود.

محبي بيان كرد: پس از صدور اخطاريه براي كاسب يا صاحبان مشاغل مزاحمت‌آميز در صورتي كه كسي به اين اخطاريه اعتراض داشته باشد اعتراض وي در كميسيوني مركب از سه نفر از اعضاي منتخب مردم در شوراي اسلامي شهر مورد بررسي قرار گرفته و در صورتي كه اعتراض متصدي شغل را به جا بدانند، راي جديدي صادر خواهد شد.

وي تصريح كرد: برخورد با هر گونه شغل كه به نحوي مزاحمتي براي شهروندان ايجاد كند توسط شهرداري و تا حصول نتيجه لازم پيگيري خواهد شد.

شهردار منطقه هفت مشهد با بيان اينكه برخي از مشاغل مرتبط با خودرو نسبت به مشاغل ديگر مزاحمت كمتري دارند، افزود: پنج صنف كمتر مزاحم مرتبط با خودرو وجود دارد كه در صورت داشتن يك سري از شرايط مي‌توانند مجوز فعاليت بگيرند.

اين مسئول در ادامه يادآور شد: مشاغلي مانند برق اتومبيل، شيشه و آيينه اتومبيل داراي استانداردهايي از لحاظ مكان و مغازه مورد نظر هستند كه صاحبان اين مشاغل در صورتي كه استاندارها را رعايت كنند مي‌توانند به كسب و كارشان بپردازند.

وي يكي از معضلات موجود در برخي از مشاغل را تعارض در قوانين اتحاديه با قوانين شهرداري‌ها دانست و عنوان كرد: در برخي از مشاغل طبق قانون رفع مزاحمت‌هاي شغلي، صاحب آن صنف بايد از حداقل فضاي 24 متري مغازه برخوردار باشد در صورتي كه اتحاديه مزبور براي يك مغازه 12 متري هم جواز كسب صادر مي‌كند.

محبي با بيان اينكه عمده مزاحمت‌هاي ما در منطقه هفت مربوط به مزاحمت‌هاي مشاغلي مانند تراشكاري، ريخته‌گري، و ديگر مشاغل پر سر و صداي مرتبط با خودروسازي و تعميرات خوروها بويژه خوروهاي نيمه‌سنگين است، افزود: سي متري فرعي گارژدارها يكي از مناطق عمده در بحث مزاحمت‌هاي شغلي محسوب مي‌شود.

شهردار منطقه هفت مشهد همچنين به وجود چند كارخانه از جمله كارخانه توليد رب در منطقه هفت اشاره و تصريح كرد: وجود برخي مشاغل يا كارخانه‌ها نيز باعث ايجاد آلايندگي زيست محيطي خاص اين مشاغل مي‌شود.

وي با اشاره به پروژه 1970 واحدي دِه‌غيبي گفت: اين پروژه كه به منظور انتقال مشاغل پر سرو صدا و مزاحم در نظر گرفته شده بود اكنون بيش از 20 سال است كه بر زمين مانده و هنوز چيزي حدود 400 واحد آن آماده بهره‌برداري نشده است.

شهردار منطقه هفت تاكيد كرد: در صورتي كه اين پروژه احياء شود بسياري از مشاغل خودرويي به اين مكان منتقل خواهند شد چرا كه بسياري از صاحبان اين مشاغل سهامداران اين مجموعه هستند.

اين مسئول اذعان داشت: اختلاف بين سرمايه‌گذار، ملك و خدمات خودرويي باعث كندي روند احداث اين مجتمع بزرگ شده و در صورتي كه اين پروژه از ركود در ساخت و ساز خارج شود مي‌تواند پذيراي مشاغل متعددي باشد.

وي در ادامه همچنين با اشاره به پروژه ريخته‌گران كه در منطقه هفت مشهد واقع شده افزود: اين پروژه نيز قدمتي حدود 20 سال دارد به صورتي كه اكنون برخي از مالكان و بنيانگذاران آن فوت كرده و در قيد حيات نيستند و ملك در بين ورثه قرار گرفته و دچار سرنوشتي مبهم شده است.

محبي در پايان گفت: همه دغدغه ما در شهرداري ايجاد شهري با مؤلفه‌هاي شهر بهشت است چرا كه معتقديم شهروندان مشهدي به دليل ميزباني از زائران علي ابن موسي الرضا(ع) و همجواري با مضجع شريف اين امام همام لايق بهترين‌ها هستند.

انتهاي پيام/2202/ل30

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن