تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801705110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سوي مديريت نظارت بر فضاي سبز شهرداري مشهددستورالعمل عمليات زمستانه در سطوح فضاي سبز مشهد تدوين شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: از سوي مديريت نظارت بر فضاي سبز شهرداري مشهددستورالعمل عمليات زمستانه در سطوح فضاي سبز مشهد تدوين شد
دستورالعمل عمليات زمستانه در سطوح فضاي سبز مشهد با هدف كاهش آسيب به درختان و فضاي سبز توسط مديريت نظارت بر امور پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري مشهد تدوين و ابلاغ شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مديريت نظارت بر امور پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري مشهد اعلام كرد: بارش برف بعنوان يكي از نعمات بيشمار الهي، در فصل زمستان اگر چه مناظر زيبا و بديعي را ايجاد مي‌نمايد ولي در شهر ها اگر پيش‌بيني‌هاي لازم صورت نگيرد (خصوصاً برف سنگين) مي‌تواند مشكلاتي را بوجود آورد كه از جمله آن در بخش فضاي سبز مي‌توان به شكستگي و يا سقوط درختان، سرمازدگي گلها، عدم امكان تردد در معابر پاركي و ... اشاره كرد.

در اين ارتباط در سال جاري اين مديريت با همكاري سازمان پاركها و ادارات فضاي سبز مناطق اقدام به بازبيني دستورالعمل برف‌روبي و برف‌تكاني بخش فضاي سبز نموده و دستورالعمل جامعي براي اين منظور تدوين و به مناطق مختلف شهرداري جهت اجرا ابلاغ گرديده است.

در واقع مطابق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته كه به تفكيك براي قبل، حين و پس از بارش برف است، ضمن پيش‌بيني و تهيه ابزار و ادوات مورد نياز شامل اره موتوري، لباس كارگري، پارو و ... به نحوي عمليات مورد نياز انجام خواهد شد كه با هرس مناسب درختان، نصب قيم و ساير اقدامات كنترلي، احتمال سقوط درختان در زمان بارش به حداقل ممكن برسد و در حين بارش هم ضمن برف‌روبي معابر پاركي جهت تردد شهروندان، برف تكاني درختان سوزني برگ نيز در شرايط خاص و مطابق دستورالعمل ابلاغي انجام خواهد شد.

با هدف افزايش اثربخشي فعاليتها، كاهش هزينه و ممانعت از هر گونه خسارت به فضاي سبز با برنامه‌ريزي صورت گرفته در اين مديريت، ارائه آموزشهاي لازم به كارگران و كارشناسان مرتبط به اين موضوع توسط سازمان پاركها در حال انجام است تا اينكه فعاليتها بصورت علمي صورت پذيرد.

البته دستورالعملهاي علمي و تخصصي با موضوعات نحوه صحيح برف‌تكاني (با هدف عدم وارد آوردن خسارت به درختان)، شيوه هرس مناسب زمستانه، تهيه و نصب قيم و ... تهيه شده و به مناطق ابلاغ شده تا ناظرين فضاي سبز مناطق مختلف به شكل واحدي، اجراي عمليات را كنترل و نظارت نمايند.

انتهاي پيام/2202

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن