تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802714590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاكستان پرونده حملات پهپادي آمريكا را به كميسيون حقوق بشر سازمان ملل مي‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پاكستان پرونده حملات پهپادي آمريكا را به كميسيون حقوق بشر سازمان ملل مي‌برد
وزارت خارجه پاكستان ضمن استقبال از قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل در خصوص پهپادهاي آمريكايي گفت كه اين قطعنامه راه را براي اسلام‌آباد به منظور تصويب قطعنامه‌اي مشابه در كميسيون حقوق بشر سازمان ملل عليه حملات غيرقانوني پهپادهاي آمريكايي هموار كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به نوشته روزنامه نيشن، سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان در يك كنفرانس خبري گفت: اكنون پيام ما صريح‌تر و بلندتر شنيده مي‌شود. قدم بعدي براي ما طرح يك قطعنامه مشابه در شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو بوده و ما اميدوار هستيم اين قطعنامه تصويب شود.

وي اظهار كرد: تصويب اخير قطعنامه از سوي مجمع عمومي سازمان ملل عليه پهپادهاي آمريكايي بازتاب نظر عمومي در سطح بين‌الملل بوده و نشان‌دهنده غيرقانوني بودن استفاده از اين پهپادها است.

اين سخنگو تاكيد كرد كه قطعنامه اخير قابل مقايسه با قطعنامه‌هاي ديگري كه از سوي شوراي امنيت تصويب مي‌شوند نيست چرا كه براي اجراي اين قطعنامه مكانيزم اساسي وجود ندارد. با اين وجود وي تاكيد كرد كه تنها يك قطعنامه تصويب شده از سوي سازمان ملل مكانيزم اجرايي را خواهد داشت.

وزارت خارجه پاكستان همچنين در خصوص وضعيت مرز ميان هند و پاكستان در منطقه كشمير گفت كه اين وضعيت تحت كنترل بوده و قرار است در تاريخ 24 دسامبر نشست ميان مدير كل‌هاي عمليات‌هاي نظامي دو طرف برگزار شود.

به گفته وي اين پيشنهاد پاكستان بوده كه نمايندگان وزارت‌هاي امور خارجه دو كشور بايد به نشست مديركل‌هاي عمليات‌هاي نظامي دعوت شوند تا اين نشست فراگيرتر شود اما هند اين پيشنهاد را نپذيرفت.

اين سخنگو همچنين در خصوص گفتگوي راهبردي آمريكا- پاكستان گفت كه اين گفت‌وگو راهبردي به دنبال سفر جان كري وزير امور خارجه امريكا به پاكستان از سر گرفته شده است.

به گفته وي، نشست‌هاي كارگروه‌هاي دو طرف درباره انرژي، رفاه و امنيت پيش از اين آغاز شده‌اند و نشست‌هاي مربوط به كارگروه‌ تروريست و دارايي به زودي برگزار خواهند شد و پس از تكميل اين نشست‌ها، نشست دو كشور در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

وي در خصوص روابط پاكستان با آمريكا گفت: دو كشور به دنبال حل و فصل همه مسائل ميان خود از طريق گفت‌وگو هستند.

اين سخنگو همچنين در مورد قوانين جديد كنگره كه كمك مالي به پاكستان را وابسته به ترانزيت محموله‌هاي ناتو از اين كشور كرده است گفت: اين يك مساله داخلي امريكا است و با ما در اين خصوص تماسي گرفته نشده است.

وي تاكيد كرد كه نبايد در زمينه صداقت پاكستان در جنگ مبارزه با تروريسم به دليل فداكاري‌هاي گسترده و ضررهاي مادي كه پاكستان به خرج داده قضاوت شود.

وي همچنين در خصوص وضعيت بنگلادش گفت : پاكستان و بنگلادش حتي پيش از سال 1947 نيز مردمي برادر بودند و دو كشور تا سال 1971 كنار يكديگر بودند. قطعنامه‌اي كه از سوي پارلمان پاكستان در خصوص وضعيت بنگلادش تصويب شد مداخله در امور داخلي اين كشور نيست.

اين مقام ارشد پاكستان همچنين ابراز اميدواري كرد كه بنگلادش به طور مقتضي توافقنامه سه جانبه سال 1974 را كه توسط هند، پاكستان و بنگلادش امضا شد رعايت كرده و ضمن فراموش كردن گذشته چشم به آينده داشته باشد.

وي تاكيد كرد كه وزارت امور خارجه بنگلادش كميسر عالي پاكستان را احضار كرده است.

اين مقام پاكستاني خاطرنشان ساخت كه اسلام آباد همچنين ملابرادر يكي از رهبران طالبان را به درخواست حامد كرزاي، رئيس‌جمهور افغانستان آزاد كرده تا وي بتواند در فرآيند آشتي افغانستان شركت كند.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن