تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819308266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضع‌گيري براي پايمال شدن حقوق با اشراف بر آگاهي از حقوق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: موضع‌گيري براي پايمال شدن حقوق با اشراف بر آگاهي از حقوق
نماينده مردم مياندوآب، شاهين‌دژ و تكاب در مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم بايد با آگاهي نسبت به موضوع به قضاوت يا موضع‌گيري در خصوص پايمال شدن حقوق خود در جامعه بپردازند.


مهدي عيسي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اروميه اظهار داشت: هويت فرهنگي ايراني از نكاتي است كه بايد در منشور حقوق شهروندي بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: حفظ و پاسداشت فرهنگ ايراني اعم از ميراث ملموس و غير ملموس كه هويت تاريخي و فرهنگي ايرانيان است بايد در منشور حقوق شهروندي گنجانده شود.

عيسي‌زاده تصريح كرد: بسياري از قوانين لازم براي اجراي قانون حقوق شهروندي وجود دارد كه بايد رعايت شود و اگر قوانيني نيازمند تدوين و تصويب باشد بايد پيگير باشيم تا دولت در راستاي تغيير آن بكوشد و لايحه مربوطه به حقوق شهروندي را به اجرا در آورد.

وي خاطرنشان كرد: دولت قدرت خود را ناشي از ملت مي‌داند و در مقابل، ملت مسئوليت دارد و شهروند نيز از حقوق و تكاليف متقابل در ارتباط با دولت برخوردار است.

عيسي‌زاده افزود: از جمله حقوق شهروندي مي‌توان به آزادي عقيده، آزادي بيان، تساوي در مقابل قانون، مصون بودن جان و مال، مسكن و شغل از تعرض، تشكيل اجتماعات، انتخاب شغل دلخواه، تأمين اجتماعي، آموزش و پرورش رايگان، حق دادخواهي و... را نام برد.

وي اظهار داشت: ضرورت دارد هر شهروندي ابتدا به دنبال شناخت و آگاهي از حقوق خود باشد و بداند به عنوان يك ايراني، يك كارمند، يك كارگر و ….داراي چه حقوقي هست.

عيسي‌زاده با تاكيد بر آشنايي مردم از حقوق شهروندي، افزود: مردم بايد با آگاهي نسبت به موضوع به قضاوت يا موضع‌گيري در خصوص پايمال شدن حقوق خود در جامعه بپردازند.

وي خاطرنشان كرد: آنچه امروز مردم به آن احتياج مبرم دارند، آمار و ارقام نيست بلكه بينش جامعه شناسانه است كه به ياري آن بتوانند تأثير رويدادهاي عظيم دامنه‌دار را در زندگي خصوصي و فعاليت‌هاي اجتماعي خود و ديگران ارزيابي كنند./ش

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن