تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802981068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان انتظار دريافت سود سهام عدالت


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پايان انتظار دريافت سود سهام عدالت
هرچند دارندگان سهام عدالت سال ها چشم انتظار دريافت سود از سهامي كه براي افزايش ثروت خانوار در نظر گرفته شده بود، هستند اما با اعلام دولت يازدهم قرار است اين انتظار سال آينده به پايان برسد و اين سهام بالاخره سود ده شود.

به گزارش ايرنا، شايد در سال هاي اخير كمتر موضوعي بوده كه به اندازه توزيع عمومي سهام بين مردم مورد اتفاق نظر همه بازيگران عرصه سياست داخلي قرار گرفته باشد.

اين موضوع به ميزاني در دهه گذشته مورد توجه قرار گرفت كه دولت نهم پس از استقرار در بهمن ماه سال 84 آيين نامه اجرايي افزايش ثروت خانوارهاي ايراني را به نام سهام عدالت به تصويب رساند و هدف از آن را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ايران اعلام كرد.

توزيع متعادل ثروت ملي و گسترش مالكيت در سطح عمومي به منظور تأمين عدالت اجتماعي، اتكاي خانواده هاي نيازمند و كاهش وابستگي آنان به كمك هاي دولت از طريق نهادهاي حمايتي، ايجاد درآمد بلندمدت براي خانواده هاي كم درآمد و تشويق به پس انداز و سرمايه گذاري براي بهبود درآمد خانوارها از جمله اهداف اوليه اين طرح بوده است.

همچنين كاهش اندازه بخش دولتي و افزايش سهم بخش خصوصي و تعاوني در اقتصاد كشور از طريق واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي، ارتقاي كارايي بنگاه هاي اقتصادي و بهره وري منابع اقتصادي، انساني و فناوري، افزايش رقابت پذيري در اقتصاد ملي و شتاب بخشيدن به رشد آن، افزايش سطح عمومي اشتغال، كاستن از بار مسئوليت و مديريت دولت در تصدي فعاليت هاي اقتصادي و كارآمدتر كردن دولت در عرصه وظايف حاكميتي از ديگر اهداف اين طرح است.

با توجه به اين اهداف و برنامه ها وزارت امور اقتصادي و دارايي در سال 84 موظف شد با رعايت قوانين و مقررات مربوط و سياست‌هاي كلي مربوط به اصل 44 قانون اساسي و پس از تشكيل شركت واسط نسبت به واگذاري سهام قابل واگذاري دولتي اقدام كند.

برهمين اساس بعد از تعيين اولويت مشمولان طرح، تعيين اولويت استان ها، تصويب ضوابط اجرايي و دستورالعمل هاي لازم، تعيين وظايف ستادهاي استاني و نظارت بر عملكرد آنها و انجام هرگونه اقدامات اجرايي ديگر توزيع سهام عدالت در چارچوب آيين‌نامه ها انجام و اجراي واگذاري سهام عدالت از سال 85 آغاز و سهام در بيش از 19 مرحله ميان بيش از 45 ميليون نفر از گروه‌هاي مختلف توزيع شد.

اما همواره در اين سال ها پرداخت سود اين سهام محل مناقشه مسوولان و دارندگان سهام بوده است.

با وجودي كه قبل از ابلاغ قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، با تصـويب سـتاد مركـزيتوزيع سهام عدالت، سود سالهاي 1385و 1386بين مشمولان مراحل اول تا سوم طرح واگذاري (بيش از 27 ميليون نفر)، پرداخت شـد اما پس از تصويب و ابلاغ قانون مذكور و باستنادماده 6 آيين نامه اجرائي توزيع سهام عدالت، بايد مطالبات دولت بابت اقساط سهام، ازمحل سود سالانه شركتها واريز و تسويه مي شد.

برهمين اساس سود عملكرد سال1385 سهام عدالت به مشمولان مرحله اول(مددجويان كميته امداد، بهزيستي و رزمندگان فاقد شغل) و سود عملكرد سال1386 آن به مشمولان مراحل اول، دوم(روستائيان و عشاير كشور) و بخشي از مرحله سوم (شاغلين و بازنشستگان آموزش و پرورش و بازنشستگان كشوري، لشكري و تأمين اجتماعي) پرداخت شد.

اما باستناد تبصره يك ماده 100 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصـادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري‌اسلامي ايران، پرداخت هرگونه سود سهام عدالت تا سقف اقساط سررسيد شده ممنوع اعلام شد. بنابراين پرداخت سود اين سهام براي سال مالي 1387تاكنون طبق آيين نامه صورت نگرفته و بابت اقساط سهام تسويه شده است.

طبق آخرين اطلاعات ميزان سود نقدي پرداخت شده به مشمولين اين طرح بيش از 1360 ميليارد تومان بوده اما مابقي اين سود در سال هاي گذشته براساس قانون بابت تسويه سهام عدالت به خزانه دولت واريز شده است.



شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن