تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820564060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سركوب شديد تظاهرات بحريني‌ها در «روز شهدا»


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سركوب شديد تظاهرات بحريني‌ها در «روز شهدا»
سرويس خارجي:نيروهاي رژيم آل خليفه با حمله به تجمع معترضان بحريني كه همزمان با روز ملي و روزشهدا در منامه پايتخت بحرين تظاهرات كرده بودند، تظاهرات آن‌ها را سركوب و شماري را بازداشت كردند .

در اين تظاهرات، شركت كنندگان با سر دادن شعار مرگ بر حمد و ملت بحرين خواهان سرنگوني نظام است، بركناري رژيم آل خليفه از قدرت و قصاص عاملان قتل تظاهركنندگان را خواستار شدند.

نيروهاي امنيتي بحرين در حالي كه مكان برگزاري تظاهرات در منامه را محاصره كرده بودند، براي سركوب تظاهركنندگان به گاز اشك آور متوسل شدند.

طبق تصاويري كه در پايگاه‌هاي اجتماعي منتشر شده، فضاي محل برگزاري تظاهرات در مناطق مسكوني منامه آكنده از دود شده بود.در مناطق ديگر بحرين نيز تظاهرات‌هاي مشابهي برگزار شد كه تمامي آن‌ها توسط نيروهاي رژيم آل خليفه سركوب شد.

در اين حال،جنبش «تمرد» بحرين به ‌مناسبت عيد شهدا و در اولين بيانيه خود، فراخوان نافرماني مدني و راهپيمايي در منامه را داد. اين در حالي است كه گزارش شده است، اين راهپيمايي در پايتخت بحرين آغاز شده است.

جنبش «تمرد» بحرين در بيانيه‌اي فراخوان نافرماني مدني سراسري در عيد شهدا را صادر و تاكيد كرد كه اين مرحله، مرحله‌اي بسيار مهم در انقلاب 14 فوريه بحرين با توجه به شرايط حساس منطقه‌اي و بين المللي به شمار مي‌آيد.

همچنين جنبش ياران انقلاب 14 فوريه با اشاره به تظاهرات مسالمت‌آميز مردم بحرين در سالروز گراميداشت «شهدا» تأ كيد كرد كه رژيم آل‌خليفه پس از ناكامي آمريكا در سوريه و منطقه، نگران موقعيت خود است.

عربستان

سازمان ديد‌بان حقوق بشر از رژيم سعودي خواست تا ارعاب فعالان حقوق بشر را متوقف كند و قانون مجازاتي همسو با موازين حقوق بشر را در دستور كار خود قرار دهد .

سازمان ديدبان حقوق بشردر بيانيه خود آورده است: رژيم سعودي اقدامات خود عليه فعالان حقوق بشر را از آغاز بهار عربي افزايش داده است.اين بيانيه افزود: دولت سعودي بر تلاش خود از آغاز 2011 ميلادي براي ساكت كردن و ارعاب فعالان اين كشور افزوده

است.

از سويي،مجلس وزراي عربستان قانوني جديد با عنوان جرائم تروريستي و حمايت مالي از آن را تصويب كرده است.اين قانون در شرايطي صادر مي‌شود كه عربستان در معرض انتقادات شديد سازمان‌هاي حقوقي بين المللي قرار دارد.

در همين حال،روزنامه گاردين نوشت كه رژيم سعودي از زمان آغاز انقلاب‌هاي جهان عرب بازداشت روزنامه نگاران و و

بلاگ نويسان خواهان اصلاحات در عربستان را در دستور كار خود قرار

داده است.

اين در حالي است كه،طبق رده بندي جديد سازمان خبرنگاران بدون مرز، بحرين وعربستان در زمينه آزادي بيان وضعيت بسيار اسفباري دارند و به مثلث جهنمي نزديك شده‌اند.

از طرفي،فعالان عربستاني مقيم نيوزلند با تجمع مقابل ساختمان

صليب سرخ جهاني اين كشور با شيخ «نمر باقر النمر»، روحاني برجسته شيعي عربستان كه در بند حكومت سعودي قرار دارد، اعلام همبستگي كردند.



شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن