تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803045766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با محدود كردن نمايندگان، به اعضاي مجمع احترام گذاشته‌ايم قدمي: اساسنامه مانع حضور بعضي افراد است نه آيين‌نامه


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: با محدود كردن نمايندگان، به اعضاي مجمع احترام گذاشته‌ايم قدمي: اساسنامه مانع حضور بعضي افراد است نه آيين‌نامه
مهدي قدمي، يكي از اعضاي هيات اجرايي است كه اين روزها نامش به‌عنوان كسي كه كارهاي اصلي مربوط به تدوين اساسنامه كميته ملي المپيك و آيين‌نامه اجرايي انتخابات را نوشته، مطرح است. نايب رييس كميته ملي المپيك بعد از نقدهاي تندي كه از هيات اجرايي كميته مي‌شود به ابهام‌هاي مطرح شده پاسخ مي‌دهد. چند روز قبل آيين‌نامه انتخابات كميته ملي المپيك به تصويب هيات اجرايي رسيد كه در اين آيين‌نامه بندي با اين مضمون گذاشته شد كه نمايندگان هيات رييسه فدراسيون‌ها در صورتي مي‌توانند در مجمع انتخاباتي حاضر شوند كه شش ماه از حضور مستمر آنها گذشته باشد. با تصويب اين بند اينطور جا افتاده كه هاشمي‌طبا به خاطر اينكه شش ماه از عضويتش در هيات رييسه نمي‌گذرد، نمي‌تواند در انتخابات شركت كند اما توضيح مهدي قدمي نشان مي‌دهد كه هاشمي‌طبا و ساير كساني كه مي‌خواستند از كانال هيات رييسه فدراسيون‌ها وارد عرصه انتخابات شوند، محدوديت‌هاي ديگري جز مدت زمان شش ماه دارند.

بحث شش ماه خيلي ابهام به وجود آورده و اين پرسش همچنان مطرح است كه هيات اجرايي با استناد به چه مساله روي شش ماه دست گذاشته است؟
اين موضوع هيچ ارتباطي به كانديدا شدن افراد ندارد چون اساسنامه به جز رييس به ديگر اعضاي هيات رييسه اجازه ثبت‌نام براي انتخابات نمي‌دهد. تاكيد روي حداقل عضويت 6 ماهه افراد به خاطر احترام به جايگاه افراد در مجمع انتخاباتي است. هيات رييسه هر فدراسيون 8 - 7 نفر عضو دارد و براي حضور در مجمع - در صورت غيبت رييس - بهتر است فردي معرفي شود كه حداقل تجربه را داشته باشد. ما با اين كار به اعضاي مجمع و افرادي كه سال‌ها در يك فدراسيون زحمت كشيده‌اند، احترام گذاشته‌ايم.
يعني با اين مصوبه گفته‌ايد كه اين افراد عضو رسمي مجمع نيستند؟
همينطور است. اين تبصره صرفا براي وقتي است كه رييس فدراسيون احيانا در يك جلسه مجمع كه ممكن است مجمع انتخاباتي هم نباشد، به دليلي مثلا مسافرت، نمي‌تواند حضور داشته باشد، كه در اين‌صورت به جاي او يك عضو هيات رييسه همان فدراسيون با حداقل 6 ماه سابقه مي‌تواند در جلسه حاضر شود و حق راي هم داشته باشد، اين قاعده فقط براي حفظ حقوق فدراسيون در روز غيبت رييس لحاظ شده است نه كانديدا شدن افراد. اساسنامه كميته ملي مي‌گويد كه «كليه اعضاي هيات اجرايي منحصراً از ميان اعضاي رسمي داراي حق راي مجمع كميته انتخاب مي‌شوند»؛ اين يعني اينكه فقط 63 عضو مجمع كه شامل شخص روساي فدراسيون‌ها نيز مي‌باشد، مي‌توانند براي حضور در انتخابات كانديدا شوند. انتخابات كميته در چارچوب منشور المپيك و قوانين جهاني ورزش، برعكس انتخابات فدراسيون‌ها، يك انتخابات عمومي و همگاني نيست كه همه افراد جامعه بتوانند در آن شركت كنند، بلكه فقط 63 عضو رسمي و اصلي مجمع كميته مجاز به كانديداتوري در آن هستند.
با اين شرايط يعني اينكه اگر رييس فدراسيوني نماينده بفرستد، هم خودش مي‌تواند در همان جلسه‌اي كه غايب است، كانديدا شود؟
امكان دارد يك رييس فدراسيون كانديدا شود اما در روز برگزاري مجمع به دلايلي مانند سفر يا بيماري نتواند در انتخابات شركت كند. اين موضوع اما نبايد باعث پايمال شدن حق آن رييس براي مدت چهار سال شود. در چنين مواردي است كه يك نفر به نمايندگي از هيات رييسه فدراسيون مربوطه در مجمع حاضر مي‎شود كه بتواند رأي بدهد. پس حتي وقتي نماينده‌اي از فدراسيوني براي جلسه معرفي شده باشد باز هم اين شخص رييس است كه مي‌تواند در همان جلسه‌اي كه حضور هم ندارد، كانديدا شود. اين حق منحصرا براي شخص رييس است و طبق اساسنامه، تأكيد مي‌كنم اساسنامه و نه آيين‌نامه جديد، اين حق كانديدا شدن قابل واگذاري به نماينده يك‌روزه فدراسيون در يك جلسه مجمع نيست.
اينجا بحث اصلي بر سر اعضاي رسمي است و تعريفي كه از عضو رسمي مي‌شود.
طبيعي است كه رييس فدراسيون عضو ثابت مجمع است اما فردي كه در شرايط خاص به نمايندگي از او در مجمع شركت مي‌كند يك عضو موقت به حساب مي‌آيد كه فقط در يك جلسه حضور دارد اما اين عضو موقت نمي‎تواند كانديدا شود.
اما تمام اين اتفاق‌ها در حالي افتاده كه بخش قابل توجهي از افراد مختلف مرتبط با حوزه مديريت ورزش، مي‌گويند كه تمام اينها به خاطر ممنوعيت از حضور مهندس هاشمي‌طبا در انتخابات است.
من از هيچ فردي اسم نمي‌برم و در مورد هيچ فردي هم صحبت و اظهارنظر نمي‌كنم. فقط به قوانين اشاره كردم و اينكه طبق ماده 15 اساسنامه فردي مي‌تواند كانديداي انتخابات شود كه عضو رسمي و داراي حق راي مجمع باشد نه عضو موقتي؛ حالا اگر آيين‌نامه هم تصويب نمي‌شد، اين موضوع به قوت خود باقي بود چون اين را اصل اساسنامه مي‌گويد نه آيين‌نامه.
اگر فضا باز بود، شائبه‌هاي كمتري به وجود مي‌آمد.
من نمي‌خواهم درباره افراد حرف بزنم اما قلبا دوست داشتم ايشان كانديدا بودند، كما اينكه دوست داشتم در رابطه با فقط پست رياست، افراد شايسته ديگري همچون مهرعليزاده، غفوري فرد، صالحي اميري، كلانتري، قراخانلو و... كه همگي مثل ايشان يا رييس سازمان يا رييس كميته المپيك بودند و نيز بسياري از مديران ارشد ورزش كشور كه شايستگي رياست كميته را دارند و تعدادشان هم كم نيست، همگي مي‌توانستند كانديدا شوند، حتي مي‌خواهم بگويم در اين ميان مشخصا دوست داشتم دكتر صالحي اميري مي‌توانست بيايد چون امروز ايشان به دليل جايگاه‌شان نزد رييس جمهور و مقامات دولتي مي‌توانست كمك بسيار بزرگي براي كميته و ورزش كشور باشد. همين بحث براي 10 كرسي ديگر هيات اجرايي وجود دارد و از آن طرف، صدها فرد شايسته براي اين كرسي‌ها اما اينها آرزوهاي قلبي من است و ضوابط و قانون چنين اجازه‌اي نمي‌دهند و فقط 63 عضو رسمي مجمع مي‌توانند كانديدا شوند و چنانچه كسي واقعا دنبال خدمت در كميته است شايسته است ابتدا از ميان اين 63 جايگاه، در پستي كه متناسب با شرايطش است قرار گرفته، خدمت كند و سپس قانونمند وارد عرصه انتخابات كميته شود.
يكي از ايرادهاي اساسي اين است كه چرا اينقدر دير نسبت به تصويب آيين‌نامه اقدام شده است.
تصويب آيين‌نامه جزو الزامات اساسنامه است. يعني اينكه طبق اساسنامه يكي از شرايط برگزاري انتخابات داشتن آيين‌نامه است، ضمن اينكه آيين‌نامه تصويب شده هيچ محدوديت خاصي را براي افراد ايجاد نكرده كه اينگونه سر و صدا به پا كرده‌اند. در ضمن اساسنامه كميته ملي المپيك به تازگي تصويب شده است و براساس همين اساسنامه مكلف به تدوين آيين‌نامه انتخاباتي شده‌ايم. كميته ملي المپيك مگر مي‌توانسته قبل از تصويب اساسنامه، برايش آيين‌نامه بنويسد؟!
يكي از ابهام‌ها تطابق اين آيين‌نامه با منشور المپيك است و البته اينكه كميسيون حقوقي بايد موضوع را بررسي مي‌كرده.
پيش نويس آيين‌نامه را تيمي از كارشناسان كميته از حوزه‌هاي بين‌الملل و كميسيون حقوقي كميته تهيه كرده‌اند. بنابراين در انطباق كامل با منشور المپيك و ضوابط IOC است و اطمينان مي‌دهم هيچ مشكلي از اين جهت نداريم. همچنين در انطباق كامل با خود اساسنامه است. ضمن اينكه بخش حقوقي كميته نسخه مصوب هيات اجرايي را كنترل نهايي و تأييد رسمي كرده و سپس آيين‌نامه روي سايت قرار گرفته است.
يعني آقاي كرباسيان امضايش را پس نمي‌گيرد؟
بر اساس نظر دكتر كرباسيان، آيين‌نامه مورد بررسي كميته حقوقي كميته ملي المپيك نيز قرار گرفته و تأييديه كتبي حقوقي هم وجود دارد اما ايشان در جريان نبوده‌اند كه رفع ابهام شد. با توجه به اساسنامه كميته، جلسات هيات اجرايي با حداقل 6 عضو رسمي و در اين‌صورت مصوبات با حداقل 4 رأي، رسمي و لازم الاجرا است.

يكي از بحث‌هايي كه اين روزها مطرح شده، اين است كه مهدي قدمي به وضعيت خودش در انتخابات كميته هم فكر كرده و به همين خاطر اساسنامه كميته و سپس آيين‌نامه انتخابات را به گونه‌اي نوشته كه شانس بيشتري داشته باشد اما او پاسخ اين ابهام‌ را با اين موضوع كه شايد اصلا كانديدا نشود، مي‌دهد. او مي‌گويد: «به دليل تغيير مسووليتي كه در محل كارم با آن مواجه شده‌ام، وضعيتم براي حضور در انتخابات اصلا مشخص نيست. شايد مجبور به ترك تهران شوم و طي چند سال آينده محل كار و زندگي‌ام در شهري غير از تهران باشد كه در اين صورت نمي‌توانم كانديداي هيچ پستي شوم. اگر هم شرايط به گونه‎اي پيش برود كه بتوانم براي انتخابات ثبت‌نام كنم، كانديداي نايب رييسي مي‌شوم. البته در يكي از جلسات هيات اجرايي، كفاشيان به من گفت كه براي رياست كانديدا شوم كه من هم در پاسخ گفتم مي‌خواهي مرا دور بزني و خودت نايب رييس شوي!»

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن