تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802179224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرتاب سه ماهواره تا پایان سال


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پرتاب سه ماهواره تا پایان سال
مدیر پروژه کاوشگر «پژوهش» با تاکید بر این که موافق پخش زنده پرتاب‌های فضایی از جمله کاوشگر حامل «فراگام» بوده است ابراز امیدواری کرد شجاعت این کار در کل مجموعه فضایی کشور ایجاد شود. به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیمی که شب گذشته در برنامه 1.618 به پرسش‌های صریح سیاوش صفاریان پور در خصوص اطلاع رسانی پرتاب دیروز پاسخ می‌داد خاطرنشان کرد: در پروژه کاوشگر پژوهش به این درجه از اطمینان رسیده بودیم که نگرانی‌ای بابت پخش زنده پرتاب کاوشگر نداشتیم و با این مساله موافق بودم چون اگر مثل برخی ماموریت‌های فضایی کشورهای دیگر، اتفاقی هم بیفتد امری دور از انتظار نیست. مطمئنا در ادامه فعالیت‌های فضایی، شجاعت پخش زنده پرتاب‌ها در مجموعه همکاران ما هم ایجاد می‌شود و امکان آن فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا خبرنگاران علمی از رسانه‌ها در محل این پرتاب غایب بودند، اظهار داشت:‌در پرتاب‌های فضایی افراد زیادی در گیرند و معمولا نمایندگان چند رسانه پربیننده داخل وخارجی به محل پرتاب دعوت می‌شوند که در پرتاب کاوشگر پژوهش از بین رسانه‌های داخلی خبرنگاران و تصویربرداران شبکه خبر و واحد مرکزی خبر در کنار نمایندگان چند رسانه خارجی در محل حضور داشتند.

 برای رسانه‌های مکتوب هم که دسترسی به عکس و اطلاعات علمی برایشان کارایی بیشتری دارد، بسته خبری از طریق وب سایت اختصاصی کاوشگرها در سایت سازمان فضایی ارائه شده بود که البته امیدواریم در پرتاب‌های بعدی بتوانیم امکان حضور خبرنگاران علمی را در محل پرتاب فراهم کنیم.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که چرا اخبار پرتاب‌ها به صورت ناگهانی و پس از پرتاب اعلام می‌شوند، اظهار داشت: ویژگی مهم فعالیت‌هایی فضایی این است که تیمی به طور پیوسته مشغول کار است و اگر خبری درباره تعطیلی مجموعه‌ ما نشنوید، می‌توانید منتظر باشید که صبح فردا خبری از موفقیت‌های این مجموعه به شما برسد؛ البته در زمینه پرتاب‌ها با برخی خبرنگاران به عنوان مشاور رسانه‌یی هماهنگی‌هایی انجام می‌دهیم.

وی درباره سیستم نام‌گذاری کاوشگرها و محموله‌های زیستی آنها هم گفت: پرتاب‌های اول کاوشگرها با شماره مشخص می‌شدند ولی با پیشرفت کار و بالا رفتن اطمینان ترجیح دادیم از اسامی خاصی استفاده کنیم که پیگیری آنها برای علاقمندان ساده‌تر باشد. وجه تسمیه پروژه کاوشگر «پیشگام» این بود که برای نخستین بار از ارتفاع 100 کیلومتر که مرز فضاست عبور کردیم چون در ماموریت‌های قبلی موجودات زنده تا زیر 100 کیلومتر پرتاب شده بودند.

 با خودباوری حاصل از این موفقیت، هدف ماموریت‌های فضایی ما، پژوهش و گسترش مرزهای دانش است؛ لذا نام کاوشگر بعدی که روز شنبه پرتاب شد، «پژوهش» گذاشته شد که نشان دهنده هدف ماموریت‌های فضایی جمهوری اسلامی است که محور آنها گسترش علوم و پژوهش‌های زیست فضایی است. نامگذاری میمون اعزامی به نام «فرگام» هم به این دلیل است که این ماموریت گامی بسیار مهم در برنامه‌های فضایی ایران است.

مدیر پروژه کاوشگرهای فضایی همچنین در گفت‌و‌گو با برنامه تلویزیونی روز از نو گفت: کاوشگر پژوهش با ویژگی هایی که به آن افزوده شد، یک قدم دیگر به سمت فرستادن انسان به فضا است.

وی افزود: در کاوشگر پژوهش از حامل سوخت مایع استفاده شده که ارتعاش و صوت کمتری را به موجود زنده منتقل می‌کند. همچنین قابلیت ضربه گیری نیز در این کاوشگر اضافه شده است.

ابراهیمی درباره چشم انداز پروژه های فضایی ایران گفت:توسعه علم و فناوری فضایی در کاوشگرها و همچنین توسعه فناوری ارسال محموله ها از برنامه های میان مدت و بلند مدت در حال اجرا در سازمان فضایی کشور است.

مدیر پروژه کاوشگرهای فضایی همچنین از سه پرتاب جدید تا پایان سال خبر داد و گفت: ماهواره های شریف، تدبیر و یک ماهواره دیگر در برنامه پرتاب قرار دارند که زمان پرتاب بستگی به سرعت مرحله تحویل و انطباق ماهواره با حامل دارد. 




1392/9/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن