تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819690488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار ماموران ضد شورش در كي يف/ سازمان امنيت عليه معترضان تشكيل پرونده مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استقرار ماموران ضد شورش در كي يف/ سازمان امنيت عليه معترضان تشكيل پرونده مي دهد
استقرار ماموران ضد شورش در كي يف، تشكيل پرونده عليه شركت كنندگان در ناآرامي ها، ديدار مقامات دولتي و نمايندگان اپوزيسيون و واكنش رئيس جمهور به دخالت غربيها از جمله اخبار مرتبط با تنش هاي اخير در اوكراين است.

به گزارش خبرگزاري مهر، صداي روسيه از استقرار صدها مامور ويژه ضد شورش در ميدان استقلال، ميدان اروپا و چند خيابان مركزي شهر كي يف پايتخت اوكراين با هدف متفرق كردن معترضان و نظارت بر رفت و آمد مردم خبر داد.

در همين حال ويكتور پشونكا دادستان كل اوكراين در گفتگو با خبرنگاران از تشكيل پرونده سازمان امنيت اوكراين عليه شماري از شركت كنندگان در ناآرامي هاي كي يف خبر داد كه متهم به برهم زدن نظم عمومي هستند.

خبر ديگر اينكه رسانه ها از ديدار امروز جمعه مقامات دولت اوكراين و نمايندگان اپوزيسيون با رياست ويكتور يانوكوويچ رئيس جمهوري اين كشور با هدف گفتگو درباره نتايج اوليه تحقيق در خصوص سركوب تظاهرات 30 نوامبر خبر دادند.

همچنين در پي ابراز نگراني شماري از كشورهاي غربي درباره تنش هاي اخير در اوكراين، يانوكوويچ چنين تلاشهايي را براي دخالت در امور داخلي كشورش غير قابل قبول خواند و در عين حال از شركت نكردن در دور بعدي انتخابات در صورت افزايش نارضايتي از عملكرد خود خبر داد.

در همين حال داليا گريبائوسكايته رئيس جمهوري ليتواني و رئيس دوره اي اتحاديه اروپا با اشاره به باز بودن درهاي اروپا به روي اوكراين در عين حال گفت كه دولت اين كشور اعتبار خود را هنگام خودداري از امضاي قرارداد همكاري تجاري با اتحاديه اروپا در ويلنيوس از دست داده و تنها مردم بايد سرنوشت خود را تعيين كنند.

در جريان اعتراضات روزهاي اخير اوكراين كه بزرگترين تظاهرات بعد از وقوع انقلاب نارنجي در اين كشور محسوب مي شود بيش از 500 هزار معترض در خيابان هاي كي يف دست به تظاهرات ضد دولتي زده و خواستار كنار رفتن دولت شدند.

اعتراضات اوكراين از 21 نوامبر (30 آبان) و بعد از تصميم دولت براي تعليق گفتگوها با اتحاديه اروپا آغاز شد. اروپايي ها معتقدند تصميم كي يف تحت فشار روسيه صورت گرفته است.

اتحاديه اروپا در سال 2009 برنامه موسوم به مشاركت شرقي را به شش عضو پيشين اتحاد جماهير شوروي پيشنهاد كرد. هدف از اين برنامه يكپارچه سازي قوانين و مواضع اقتصادي و سياسي اعلام شد.

كد خبر: 2199541

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۱۷:۱۵

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن