تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت قروه:تحريم‌هاي جديد آمريكا راه به جايي نخواهد برد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه موقت قروه:تحريم‌هاي جديد آمريكا راه به جايي نخواهد برد
امام جمعه موقت قروه گفت: تحريم‌هاي جديد استكبار جهاني عليه ملت ايران همچون تحريم‌هاي گذشته راه به جايي نخواهد برد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قروه، حجت‌الاسلام عبدالصمد دانش ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته، اظهار كرد: اعمال تحريم تنها كاري است كه از عهده آمريكا در قبال پيروزي‌هاي ايران اسلامي در زمينه هسته‌اي بر مي‌آيد.

وي با ناتوان خواندن غرب در برابر حقوق مسلم ملت ايران خاطرنشان كرد: اين تحريم‌ها اوج درايت و آينده‌نگري رهبر معظم انقلاب اسلامي را بيش از پيش براي ملت ايران و همه مردم دنيا آشكار ساخت.

دانش با اشاره به از سرگيري مذاكرات هسته‌اي ايران، گفت: ملت ايران به فراست و ذكاوت مسئولان خود اعتقاد دارند و لذا مذاكره‌كنندگان نيز بايد با نصب‌العين قراردادن رهنمودهاي مقام معظم رهبري از حق ملت ايران دفاع كنند.

خطيب موقت قروه در ادامه با اشاره به صلح حديبيه و خرده‌گيري مسلمانان بر پيامبر اعظم(ص) به دليل پذيرش برخي مفاد اين پيمان، تصريح كرد: در مواقعي از تاريخ اسلام بايد با بينش و آينده‌نگري زمينه پيروزي را در عين كوتاه‌آمدن در برابر خواسته‌هاي دشمنان فراهم كرد.

وي در ادامه با بيان اينكه اسلام و مسلمانان تا هميشه تاريخ مديون امام حسين‌(ع) هستند، گفت: بالاترين معرفت در مكتب امام حسين(ع) دريافت عظمت حق و خداترسي است كه مكتب ايشان بر محور حق بوده و بر پايه آزادگي بنا شده است و پارسايي و وارستگي از ويژگي‌هاي بارز امام و يارانش به شمار مي‌رود.

دانش، عدالت‌خواهي را يكي از برجسته‌ترين وجوه قيام عاشورا برشمرد و افزود: اين قيام، قيامي است كه براي اجراي حدود الهي اتفاق افتاد و ابعاد مختلف ذلت ناپذيري كه در آن مشهود است از عوامل جاودانگي آرمان و انديشه اين قيام به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به رويدادهاي اولين اربعين عاشوراي حسيني، گفت: جابربن عبدالله انصاري و عطيه عوفي از نخستين كساني بودند كه به زيارت تربت پاك و مقدس سيدالشهدا(ع) و يارانش در كربلا آمدند و در سوگ مولايشان گريه كردند و به عزاداري پرداختند كه از آن به بعد با شكوه‌ترين مراسم در كشورها و شهرهاي مختلف، در اين روز برگزار مي‌شود تا شور و حماسه ديگري در تداوم عاشورا خلق شود.

خطيب موقت قروه تاكيد كرد: اهميت اربعين وقتي بيشتر درك مي‌شود كه نقش سازنده و مفيد آن در ماندگاري و جاودانگي حماسه عاشورا و تبيين اهداف و آرمان والاي امام حسين(ع) در نظر گرفته شود.

به گفته دانش، تكريم و گرامي‌داشت اربعين، تعظيم شعائر ديني و رمز تداوم نهضت حسيني و اعلام وفاداري و پايبندي به مكتب سرخ عاشوراست.

وي با بيان اينكه اگر مراسم عزاداري از محتوا تهي باشد و تنها به صورت تشريفات يا عادت انجام شود، تأثيري عميق به جا نمي‌گذارد، افزود: آنچه به اين برنامه‌ها و مراسم غنا و تاثير مي‌بخشد، عبور از جنبه ظاهري و رسيدن به محتوا و حقيقت آن است.

وي در ادامه به خدمات شهيد آيت‌الله دكتر مفتح اشاره كرد و گفت: اين عالم رباني در زمره عالمانى است كه عمر شريف خويش را در راه احياى معارف اسلامى و نشر فرهنگ اهل بيت به كار گرفته و در سنگرهاى گوناگون به ستيز با جهل و تباهى و ستم پرداخت.

دانش افزود: اين اسوه فضيلت براى آنكه دانشگاه را از تهاجم فرهنگى استعمار و علف‌هاى هرز طاغوتى نجات دهد، چشمه‌هايى از ارزش‌هاى والاى دينى را در اين كانون انديشه‌ جارى ساخت.

وي مهم‌ترين ثمره فعاليت‌هاي شهيد مفتح را تحول دانشگاه كه بر اساس فرهنگ غرب بنا شده بود برشمرد و اظهار داشت: اين شهيد گرانقدر در عصرى كه نغمه جدايى دين از دانش ساز شده بود و شب پرستان كوردل با تبليغات نفاق افكنانه خويش به ضديت بين حوزه دانشگاه مى‌‌انديشيدند، اين دو كانون را به هم پيوند داد و فرهنگ حاكم بر دانشگاه را كه ارمغان غرب بود متحول ساخت و باورهاى دينى را بر فضاى آن حاكم نمود.

خطيب جمعه قروه حاصل پيوند روحانى و دانشجو را آميختن دين و دانش و تعهد و تخصص اعلام كرد و گفت: در سايه اين پيوند، جامعه از دانش‌ بي‌دين و تمدن بي‌‏اخلاق و رفاه بي‌معنويت و فرهنگ بدون مكتب و زندگى جدا از خدا نجات مي‌يابد.

وي در پايان تاكيد كرد: وحدت حوزه و دانشگاه، تجسم عيني همسو بودن «ديانت و سياست» در نظام اسلامي است.

انتهاي پيام/79009/ر40

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن