تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803008005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت كرمان:استاندار جديد كرمان از نيروهاي وفادار به نظام استفاده كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه موقت كرمان:استاندار جديد كرمان از نيروهاي وفادار به نظام استفاده كند
امام جمعه موقت كرمان گفت: توقع اين است كه استاندار جديد كرمان از نيروهاي انقلابي، مومن و وفادار به نظام در عرصه‌هاي مختلف در داخل و خارج استان كرمان و حتي خارج از كشور استفاده كند تا ديار كريمان آبادتر شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمي‌نژاد ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلاي امام علي (ع) با توصيه به رعايت تقوا و پرهيز از گناهان اظهار داشت: خمس يكي از اركان اصلي تقيد انسان‌هاي مومن به خدا و رسول خدا (ص) است.

وي بيان كرد: كسي كه به اصول و فروع دين فقط اعتقاد داشته باشد و عمل نكند، اين امر فايده‌اي براي وي ندارد.

امام جمعه موقت كرمان با اشاره به اينكه خمس يكي از اصول دين ما مسلمانان بعد از زكات است، افزود: حاصل زحمت و تلاش انسان مشمول خمس مي‌شود، بنابراين مهمترين موضوعي كه همه مومنان و مسلمانان به آن توجه كنند بر همين اساس بايد سال خمسي داشته باشيم و راه گريزي از آن نيست، مگر اينكه انسان جيره‌خوار ديگري باشد.

قاسمي‌نژاد گفت: بعضي‌ها مي‌گويند، خمس مانند زكات و ماليات براي انسان‌هاي پولدار است در حالي كه اين گونه نيست و مكلف هستيم كه يك پنجم از منفعت و كسب و كار خود را تحويل رسول خدا (ص)، امام معصوم (ع) و يا در زمان غيبت امام (ع) به نائب امام زمان (عج) بدهيم.

وي با بيان اينكه در زمان پيامبر اكرم (ص) بحث خمس مطرح نشده و در زماني هم مطرح شده، اما گرفته نشده تصريح كرد: در زمان امام رضا (ع) بحث خمس هم مطرح و هم پرداخت شده است.

اين مسئول بيان داشت: امام رضا (ع) مي‌فرمايد « همانا خمس ياري‌كننده دين، دينداران و محبان ما است و خمس موجب گسترش روزي و بخشش گناهان مي‌شود».

قاسمي‌نژاد تصريح كرد: خمس يك تكليف شرعي و وظيفه اساسي براي ما مسلمانان است و آنهايي كه خمس را به امام جمعه مركز استان مي‌دهند بايد بدانند، بخشي از اين پول بر اساس مجوز مراجع به استان براي هزينه‌كرد در حوزه علميه، امور ديني، قرآني و تبليغي برگشت داده مي‌شود.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با شوراي عالي انقلاب فرهنگي عنوان كرد: لزوم برنامه‌ريزي براي فعاليت‌هاي فرهنگي در كشور يكي از تاكيدات ايشان بود.

قاسمي‌نژاد اضافه كرد: فرهنگ غذاي روح و روان مردم است و همان طور كه علم و دانش يك پايه و ركن اساسي براي ترقي جامعه است، فرهنگ هم در همان تراز مساوي با پايه علم و دانش است.

اين مسئول ضرورت توجه به آسيب‌هاي اجتماعي و علل آنها را از ديگر موارد مهمي خواند كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنان خود به آن اشاره كردند و افزود: اگر ما آسيب‌شناسي نكنيم و براي اين آسيب‌ها راهكار ارائه ندهيم، آسيب‌ها بيشتر مي‌شود، زيرا دشمن كارش را ادامه مي‌دهد و آسيب‌هاي اجتماعي بايد ريشه‌يابي شوند.

امام جمعه موقت كرمان با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگي بيان داشت: امروز صدها شبكه تلويزيوني و راديويي و سايت راه اندازي شده كه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي ذهن، دين و ايمان مردم ايران را خراب كنند.

قاسمي‌نژاد يادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامي مي‌فرمايد «اگر بخواهيد، برخورد حكيمانه با تهاجم فرهنگي داشته باشيد بايد از طريق كار، ابتكار و خلاقيت جلوي تهاجم را بگيريد».

وي با اشاره به 27 آذر ماه سالروز شهادت آيت‌الله مفتح و نامگذاري روز وحدت حوزه و دانشگاه ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو جايگاه مهم و عنصر اساسي علم در كشور است و موجب شده علم را به هيجان درآورد و دانشجويان، استادان دست‌به‌دست هم داده‌اند و اين حركت به وجود آمده است.

اين مسئول عنوان كرد: بعد از توافقات ژنو مشاهده كرديم كه هياهوي بعضي از كشورهاي غربي مانند آمريكا و كشورهاي اروپايي آغاز شد در حالي كه توافقي صورت گرفته و شرايط و تعهداتي را طرفين قائل شدند، اما يك روز مي‌گويند حق غني‌سازي ايران را نديده‌ايم.

امام جمعه موقت كرمان گفت: آمريكايي‌ها و غربي‌ها مي‌گويند بايد ايران اعتمادسازي كند در حالي كه خودشان بايد اعتماد مردم قهرمان و رشيد ايران را به وجود آورند، زيرا آنها موجب بي‌اعتمادي شدند.

قاسمي‌نژاد با بيان اينكه ما تسليحات هسته‌اي نداريم، افزود: اينكه آمريكايي‌ها مي‌گويند، گزينه نظامي روي ميز است و يا افزايش تحريم براي ايران را در نظر داريم، اين موارد چه معنايي مي‌تواند، داشته باشد.

وي گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي مي‌فرمايد كه غربي‌ها و آمريكايي‌ها قابل اعتماد نيستند، اما ما بر اساس آن چه تعهد شده بايد پايبند باشيم، اما بايد حواسمان به دشمن باشد زيرا خوي استكبار سلطه‌طلبي است.

اين مسئول اضافه كرد: رشد و پيشرفت نظام جمهوري اسلامي آنقدر بالنده، عالي و جالب بوده كه آمريكايي‌ها هنوز ادعاهاي خود را رها نكرده‌اند و مردم بايد بدانند طي سال‌هاي بعد از انقلاب توانستيم در برابر قدرت‌هاي جهاني آن چه را گفتيم به اثبات برسانيم و بحث انرژي هسته‌اي فقط يك بهانه است.

امام جمعه موقت كرمان با اشاره به آغاز به كار رزم‌حسيني استاندار جديد كرمان از وي به عنوان چهره‌اي آشنا، كرماني و متعلق به استان كرمان و و دلسوز نام برد و افزود: رزم‌حسيني فردي مومن و انقلابي است.

قاسمي‌نژاد بيان داشت: استان كرمان شرايط ويژه‌اي مانند خشكسالي‌هاي متوالي بيش از 10 ساله و وقوع زلزله‌هاي بم، زرند و... را داشته است كه بايد به اين موارد توجه شود.

وي همچنين با اشاره به ظرفيت‌هاي استان كرمان از جمله معادن، كشاورزي، محصولات زراعي و باغي ادامه داد: مردم كرمان نجيب، علاقه‌مند به نظام و متواضع هستند.

امام جمعه موقت كرمان گفت: توقع اين است كه استاندار جديد كرمان از ظرفيت‌هاي استان به ويژه از نيروهاي انقلابي، مومن و وفادار به نظام در عرصه‌هاي مختلف در داخل و خارج استان كرمان و حتي خارج از كشور استفاده كند تا استان آبادتر شود.

اين مسئول از مردم خواست تا صرفه‌جويي در مصرف گاز را مورد توجه جدي قرار دهند و اذعان داشت: رشد توليد و مصرف گاز در ايران منفي است.

قاسمي‌نژاد در پايان خاطرنشان كرد: مردم كرمان در ماه آذر و در انقلابي شهدايي مانند دادبين، نامجو، حسيني و مهدوي را تقديم انقلاب اسلامي كردند كه ياد و خاطره اين شهداي گرانقدر را گرامي مي‌داريم.

انتهاي پيام/80019/ن۴۰

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن