تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819167936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه باشت:ملت براي هميشه از سران فتنه متنفر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه باشت:ملت براي هميشه از سران فتنه متنفر است
امام جمعه باشت با تاكيد بر اين موضوع كه سران فتنه مورد تنفر ملت ايران هستند، گفت: سران فتنه و افرادي كه در سال 88 فتنه‌گري كردند بدانند كه ملت ايران به آنان اجازه نخواهند داد كه دوباره بازگردند.


به گزارش خبرگزاري فارس از باشت، حجت‌‌الاسلام عبد‌الرحيم عبودي ظهر امروز در نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته شهرستان باشت با توصيه و سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و توجه به اوامر الهي اظهار كرد: از بزرگترين و مهمترين نتايج حاصل از تسليم در برابر اوامر و نواهي الهي بر بشريت به دست آوردن سعادت، خوشبختي و آرامش هر دو دنيا است.

امام جمعه باشت در بحث گناه شناسي به گناه كم‌فروشي در اسلام پرداخت و گفت: كم فروشي از گناهان كبيره در دين اسلام است كه در نهي از يك سوره از قرآن كريم به نام "مطففين" اختصاص داده شده است.

وي در ادامه به تشريح اين گناهان براي نمازگزاران پرداخت و در اين خصوص ابراز كرد: خطاب اين سوره و بحث اين گناه به عموم مردم بازگردانده مي‌شود اما در اين ميان بازاريان و اهل كسب و كار بايد توجه بيشتري داشته باشند كه كار و فعاليت آنان با اين گناه بزرگ الهي همراه نشود.

عبودي ادامه داد: صراحت قرآن كريم در رابطه با عذابي كه دامنگير اهل كم‌فروشي بوده به حدي است كه اهل بيت(ع) بارها بر نهي اين گناه كبيره بر امت خود تاكيد كرده‌اند.

وي با نقل روايتي از ائمه (ع) ابراز كرد: در هر جاي از قرآن كريم كه كلمه "ويل" آورده شده است خطاب خداوند متعال كفار قرار دارند بنابراين واي بر كم فروشان كه در آيات الهي آورده شده است كم فروشان را در زمره كفار قرار داده كه مستحق بدترين عذاب‌ها و عقاب هستند.

خطيب جمعه باشت در ادامه سخنان خود در بحث گناه‌شناسي متذكر شد: اگر اين گناه كبيره در جامعه ترويج پيدا كند يقينأ مردم آن جامعه به عذاب‌هاي بزرگي دچار خواهند شد همان گونه كه در روايات ما بسيار ذكر شده كه يكي از عواقب نپرداختن زكات قحطي و نباريدن باران رحمت الهي بر بندگان است.

خطيب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادي سياسي اين هفته به مناسبت‌هاي پيش رو پرداخت و به مناسبت 26 آذرماه همزمان با آغاز هفته راهداري اشاره كرد و گفت: اين هفته را بر عموم زحمت‌كشان اداره راهداري تبريك مي‌گوييم كه با تلاش فراوان خود عملكرد خوب و شايسته تحسين را انجام داده‌اند و در اين راه با وجود كمبود فراوان به لحاظ تجهيزات و اعتبارات شاهد اقدامات خوبي از اين افراد بوده‌ايم.

امام جمعه باشت در سخنان خود در خطبه دوم به مرسوم شدن فرهنگ اشتباه «فرزند كمتر زندگي بهتر » اشاره كرد و گفت: اين فرهنگ اشتباهي است كه از كوتاهي مسئولان محقق شده و هم اكنون همه افراد و مسئولان موظف‌اند در راستاي جبران اين رسم اقداماتي چون فراهم كردن شرايط و تسهيلات انجام دهند.

وي همچنين به مناسبت چهارم دي‌ماه اشاره و خاطرنشان كرد: ميلاد عيسي مسيح تبريك مي‌گوييم و اعلام مي‌داريم كه ما شيعيان معتقد بر تمامي انبياء الهي بوده و مسيح تنها مختص به مسيحيان نيست.

عبودي خطاب به مسيحيان اظهار كرد: مسيحت در دنياي امروز فريب خورده چرا كه عيسي مسيح مهربان، دوستدار بندگان الهي و خواهان صلح در جهان بود و اين چيزي است كه ما هم اكنون از سوي كليسا نمي‌شنويم.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود با تاكيد بر اين موضوع كه سران فتنه مورد تنفر ملت ايران هستند، گفت: سران فتنه و افرادي كه در سال 88 فتنه‌گري كردند بدانند كه ملت ايران به آنان اجازه نخواهند داد كه دوباره بازگردند و تاكنون نظام با آنان با رأفت و مهرباني بسيار رفتار كرده وگرنه آنان مستحق رفتاري ديگر بودند.

امام جمعه باشت متذكر شد: خطاب ما افرادي است كه حامي فتنه‌گران بوده‌اند نه افرادي كه به آنان رأي دادند.

انتهاي پيام/82007/ي30

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن