تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802690206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه نيكشهر:موفقيت ايران در مذاكرات مديون مقاومت ملت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه نيكشهر:موفقيت ايران در مذاكرات مديون مقاومت ملت است
امام جمعه نيكشهر گفت: اگر موفقيتي در مذاكرات به دست آمده بايد مديون مقاومت ملت ايران بود، چرا كه سربلندي ملت ايران بي‌ترديد از مقاومت رقم مي‌خورد.


به گزارش خبرگزاري فارس از نيكشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفيان‌سرگزي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه در مسجد جامع الزهرا(س) نيكشهر ضمن سفارش به تقوا و زكات و اقامه نماز و امر به معروف و نهي از منكر با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه بيان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه، يعنى حركت پابه‏ پاى علم و دين در نظام اسلامى، علم و دين پابه ‏پا بايد حركت كند.

وي ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه، معنايش اين نيست كه حتماً بايد تخصص‎هاى حوزه‏اى در دانشگاه و تخصص‎هاى دانشگاهى در حوزه دنبال بشود. نه، لزومى ندارد بلكه اگر حوزه و دانشگاه به هم وصل و خوشبين باشند و با يكديگر همكارى كنند، دو شعبه از يك مؤسسه‏ علم و دين هستند.

خطيب نماز جمعه نيكشهر ادامه داد: مؤسسه‏ علم و دين، يك مؤسسه است و علم و دين با هم‏ هستند،. اين مؤسسه، دو شعبه دارد: يك شعبه، حوزه‏‎هاى علميه و شعبه‏ ديگر، دانشگاه‎ها هستند؛ اما بايد با هم مرتبط و خوشبين باشند، با هم كار كنند، از هم جدا نشوند و از يكديگر استفاده كنند.

اين مسئول گفت: چه‏ قدر خوب است كه اين ارتباط‎ها، برنامه‏‎ريزى و سازماندهى بشود، اين، يكى از بهترين و طبيعي‎ترين وحدت‎ها است.

لطفيان‌سرگزي خاطرنشان كرد: امتيازات حوزه و دانشگاه بايد تبادل شود اخلاص، صفا، ايثار، معنويت، زهد، احترام به سنت‏‎هاى اصيل و ارزشمند، از يك‏سو و توجه به واقعيات، ديد باز و گسترده، وسعت بينش، نوگرايى مفيد، نگرش سازنده و پويا و استفاده از روش‎هاى جديد و كارساز از سوى ديگر، مى‏تواند و بايد كه مكمل هم شوند.

وي با اشاره به تشكيل شوراى عالى انقلاب فرهنگى به فرمان حضرت امام خمينى(ره) گفت: فرهنگ و ارزش‌هاي فرهنگي، هويت و روح يك ملت است، فرهنگ، حاشيه و ذيل اقتصاد و سياست نيست بلكه اقتصاد و سياست حاشيه و ذيل فرهنگ هستند.

امام جمعه نيكشهر با اشاره به لزوم وجود پيوست فرهنگي براي همه موضوعات و مسائل مهم در عرصه‎هاي مختلف افزود: برخي اوقات ممكن است، تصميم‌گيري‎ها و مصوّبات اقتصادي، سياسي، اجتماعي و حتي علمي، تبعات منفي فرهنگي در جامعه بوجود آورد كه دليل آن نبود پيوست فرهنگي است.

اين مسئول تأكيد كرد: براي فعاليت‎هاي فرهنگي، برنامه‌ريزي ضروري است و نمي‎توان انتظار داشت كه فرهنگ كشور اعم از فرهنگ عمومي، فرهنگ نخبگان و فرهنگ دانشگاهي، به خودي خود پيش برود و دستگاه‎هاي مختلف در قبال جريان فرهنگ عمومي كشور مسئول هستند.

خطيب نماز جمعه نيكشهر هدايت و نظارت در مسائل فرهنگي را همچون مراقبت باغبان از گل‎هاي زيبا دانست و ادامه داد: كندن علف‎هاي هرز در يك بوستان به معناي رشد گل‎ها و استفاده طبيعي آنها از آب و نور و هوا است.

وي حساس بودن و مقابله با مسائل مخرّب فرهنگي را از وظايف نظارتي حكومت دانست و افزود: همه ما در قبال مسائل فرهنگي و فرهنگ عمومي كشور مسئوليت شرعي و قانوني داريم.

لطفيان‌سرگزي شتاب فراوان علمي كشور و پيشرفت‎هاي علمي يك دهه اخير را واقعيت مباركي خواند كه مخالفان ايران نيز به آن اذعان كرده‎اند، همه مسئولان جمهوري اسلامي بايد تلاش خود را بكار گيرند تا چرخه پيشرفت علمي كشور كند نشود و هر روز توسعه و سرعت بيشتري يابد.

اين مسئول يادآور شد: واقعيتي به نام «ما مي توانيم» در روح جوانان كشور موج مي‎زند، اين امواج نشاط آفرين را تقويت كنيد تا به ياري پروردگار رسيدن كشور به قله‎هاي علمي و مرجع شدن علمي ايران و برپايي تمدن نوين اسلامي، تحقق يابد.

امام جمعه نيكشهر بر ضرورت توجه به آسيب‎هاي اجتماعي و علل فرهنگي آن تاكيد و خاطرنشان كرد: ريشه‎‌يابي و بررسي راه حل‎هاي مسائلي همچون طلاق، فسادهاي مالي و بزهكاري مورد توجه همه قرار گيرد.

وي در زمينه مسائل اجتماعي، افزايش سن جمعيت كشور را خطري واقعي برشمرد و بيان داشت: مسئولان مقابله با كاهش جمعيت جوان كشور را جدي بگيرند و براي آن راه حل‎هاي به موقعي ارائه دهند.

لطفيان‌سرگزي اذعان داشت:‌ اگر موفقيتي در عرصه هسته‌اي بدست آمده تنها و تنها به دليل ايستادگي ملت بوده است،

اين مسئول تأكيد كرد: اگر موفقيتي در اين گفت‌وگوها به دست آمده بايد مديون مقاومت ملت ايران بود چرا كه سربلندي ملت ايران بي‌ترديد از مقاومت رقم مي‌خورد نه تنها ميز مذاكره؛ مصلحت كشور و نظام مديون فرهنگ مقاومت است و اگر ضعفي از خود نشان دهيم دشمنان پيشروي مي‌كنند بنابراين بايد تلاش‌هاي ديپلماتيك به قوت خود باقي باشد؛ اما به همراه نشاط انقلابي و مقاومت عاشورايي تجلي يافته كه هرچه عزت داريم از محرم و صفر است.

انتهاي پيام/75004/ن۴۰

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن