تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819655498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريكا اسامي جديدي به فهرست «ماگنيتسكي» اضافه نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آمريكا اسامي جديدي به فهرست «ماگنيتسكي» اضافه نمي كند
تهران / واحد مركزي خبر/ سياسي 1392/09/29
كاخ سفيد تصميم گرفت فهرست اتباع روس را كه ورودشان به خاك آمريكا ممنوع شده و با مجازات هاي اقتصادي آمريكا روبرو شده اند، طولاني تر نكند.
اين فهرست كه از آن به عنوان « ماگنيتسكي»‌ ياد مي شود شامل هجده تبعه روس است كه دولت آمريكا تحريم هاي اقتصادي و مالي برضد آنها اعمال كرده و آنها را از ورود به خاك آمريكا منع كرده است.
پايگاه اطلاع رساني آمريكايي «ديلي بيست» Daily Beast روز جمعه به نقل از مشاور يكي از اعضاي كنگره آمريكا نوشت :« بارها مسئولان بلند پايه كشور تاكيد كرده بودند كه اسامي جديدي وارد اين فهرست خواهد شد اما اخيرا اعلام شد كه اين فهرست طولاني تر نخواهد شد هر چند مقامات كشور در اين باره هنوز توضيح بيشتري نداده اند.»
به نوشته اين پايگاه اينترنتي، دولت باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا، در آخرين لحظه تصميم گرفت اسم ديگري به فهرست ماگنيتسكي اضافه نكند.
پيش از اين رسانه هاي غربي با استناد به گزارش هاي منتشر شده در آمريكا، اعلام كرده بودند ممكن است دولت در روزهاي آينده اسامي حدود بيست تبعه ديگر روس را كه به گفته مقامات واشنگتن حقوق بشر را نقض كرده اند، وارد اين فهرست كند.
الكساندر باستريكين، رئيس كميته تحقيق روسيه، يكي از بيست نفري بود كه قرار بود نامش به اين فهرست اضافه شود.
به گزارش خبرگزاري ريانووستي، مقامات آمريكا مي گويند هجده نفري كه نامشان در فهرست ماگنيتسكي گنجانده شده است، در قتل سرگئي ماگنيتسكي، حقوقدان صندوق سرمايه گذاري هرميتاژ كپيتال، دست داشته اند. سرگئي ماگنيتسكي كه به اتهام تقلب مالياتي تحت بازجويي قرار گرفته بود در يكي از زندان هاي مسكو به علت عدم مراقبت هاي پزشكي درگذشت.
در فهرست ماگنيتسكي كه در پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه آمريكا منتشر شده است، نام هيچ يك از كاركنان عالي رتبه روسيه به چشم نمي خورد اما به گفته مقامات آمريكايي، بخشي از اين فهرست محرمانه
بوده و در اختيار رسانه ها قرار نگرفته است.
163/106

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن