تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805660721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان خوزستاني در جنگ مشاركت مستقيم داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: زنان خوزستاني در جنگ مشاركت مستقيم داشتند
اهواز – خبرگزاري مهر: رييس سازمان نشر آثار و ارزشهاي مشاركت زنان در دفاع مقدس به نقش و مشاركت مستقيم زنان استان خوزستان در 8 سال جنگ تحميلي اشاره كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مريم مجتهدزاده در نشست هم انديشي زنان دفاع مقدس كه شامگاه پنجشنبه 28 آذر در سالن جلسات اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس خوزستان برگزار شد، گفت: بر خلاف بانوان استانهاي ديگر كه در سالهاي دفاع مقدس به طور غير مستقيم در امور جنگ مشاركت داشتند بانوان خوزستاني در اين امور نقشي مستقيم و در صحنه داشتند.

وي افزود: جنگ تحميل شده از سوي عراق به اسم جنگ با عراق بود و در اصل جنگ با تمام دنيا و دشمنان اسلام در سراسر جهان به حساب مي آمد و به طور يقين تاثير و نقش زنان كشور و به خصوص زنان خوزستاني در روند آن كمتر از مردان نبوده است.

رييس سازمان نشر آثار و ارزشهاي مشاركت زنان در دفاع مقدس اظهار كرد: كشور ما درسالهاي قبل از انقلاب مكان امني براي مستكبرين و سوء استفاده كنندگاني بود كه به راحتي سعي در دخالت در امور كشور و رسيدن به منافع مالي خود داشتند كه پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس به بركت مشاركتها و جانبازي هاي رزمندگان و خانواده هاي آنان و دستيابي به پيروزي دست آنها از خاك كشور كوتاه شد.

مجتهدزاده با اشاره به راه اندازي سازمان نشر آثار و ارزشهاي مشاركت زنان در دفاع مقدس تصريح كرد: هرچند كه درسالهاي پس ازجنگ حركات پراكنده اي در راستاي پرداختن به فعاليت و نقش زنان در دفاع مقدس انجام گرفته اما با راه اندازي اين سازمان بعد از 25 سال سعي شده است كه اين مساله از طريق يك دستگاه خاص به طور جد پيگيري و خاطرات آنها ثبت و ضبط شود.

وي از ثبت و ضبط خاطرات زنان در دفاع مقدس، ارتقا منزلت اجتماعي خانواده هاي ايثارگر و نشر فرهنگ دفاع مقدس به عنوان سه ماموريت مهم اين سازمان براي نشان دادن فعاليتهاي بانوان و زنان شهيده آن دوران ونشان دادن ابعاد غير نظامي جنگ و آسيبهايي كه به زنان و كودكان وارد شد، نام برد.

رييس سازمان نشر آثار و ارزشهاي مشاركت زنان در دفاع مقدس در اين خصوص عنوان كرد: اين سازمان در راستاي رسيدن به اين اهداف دو راهبرد دارد كه يكي ثبت خاطرات و وقايع به شكل حرفه اي و علمي در قالب مقالات، كتب و ... و ديگري نگارش تاريخ دفاع مقدس به صورت ميداني از طريق نقل سينه به سينه توسط خود مددم يا همان تاريخ شفاهي است.

مجتهدزاده بيان كرد: عليرغم اينكه در طول سالهاي جنگ 5 استان كشور درگير مسايل دفاع مقدس بودند اما باراصلي آن بر دوش مردم خوزستان بود كه در اين راستا مردم، سرمايه هاي اجتماعي و ذخاير اين سالها و رشادتهاي كساني كه منافع ملي را بر منافع فردي خود ترجيح دادند بايد در تاريخ ثبت شوند تا جوانان و نسلهاي آينده در زماني كه جبهه فيزيكي و جنگ جاي خود را به جبهه فرهنگي داده است بيشتر با ارزشها و وقايعي كه باعث انسجام و هويت بخشي شده اند، آشنا شوند.

وي در پايان از نويسندگان، شاعران و هنرمندان و فعالان فرهنگي عرصه دفاع مقدس درخواست كرد كه با ارايه طرحهاي خود در قالب شعر، داستان، تاتر، فيلم و ساخت برنامه هاي مستند و جمع آوري خاطرات بانوان دفاع مقدس در سايه حمايت مالي اين سازمان به ثبت، ضبط و نشر آثار و ارزشهاي آن دوران بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، از برنامه هاي جنبي اين نشست كه با حضور مريم مجتهدزاده رييس سازمان نشر آثار و ارزشهاي مشاركت زنان در دفاع مقدس، فرشته حشمتيان معاونت اين سازمان در امور استانها، شهناز اشكيان معاونت سازمان در امور يادمانها و جمعي از نويسندگان، شعرا، هنرمندان و مسوولين ارگانهاي فعال در عرصه دفاع مقدس و نمايندگاني از خانواده هاي شهدا و جانبازان برگزار شد، به پخش كليپ، بيان خاطره توسط مادر شهيدان وحيد و محمود طيبي و ارايه ديدگاهها و نظرات پيشنهادي و انتقادي شركت كنندگان اشاره كرد.

كد خبر: 2199280

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۰۹:۰۹

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن