تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار آذربايجان شرقي: دانشگاه تبريز بايد عهده دار جلسات هم انديشي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: استاندار آذربايجان شرقي: دانشگاه تبريز بايد عهده دار جلسات هم انديشي باشد
جبارزاده گفت: پژوهش و تحقيق بايد از سطوح پايين و از مدارس آغاز شود و انجام اين قدم اساسي و برداشتن پله اول از مسئولين آموزش و پرورش انتظار مي رود.


به گزارش خبرگزاري برنا از تبريز، استاندار آذربايجان شرقي در نشست كارگروه پژوهش، فناوري و تحول اداري اين استان، با بيان اينكه بناي ما تخريب گذشتگان نيست و وظيفه ما رفع معايب آنها و جبران ضعف ها و تقويت نقاط قوت استان است، افزود: در بحث پژوهش و فناوري استان كم توجهي شده و بايد جبران شود.
اسماعيل جبارزاده با بيان اين مطلب، گفت: ان شالله بتوانيم آنچه كه شايسته آذربايجان شرقي و دانشگاه هاي اصيل اين استان است، به عنوان ستاد اجرايي انجام دهيم.
وي با بيان اينكه استانداري مركز تحقيقات و فناوري نيست و تنها هماهنگ كننده است، اظهار كرد: مركز تحقيقات و پژوهش و فناوري در دل دانشگاه ها بايد انجام بگيرد.
وي درادامه، اطمينان خاطرداد: هر آنچه در توان داريم در جهت حمايت و تسريع آنچه در ذهن محققان است و براي تسريع در عملي كردن آن، انجام خواهيم داد.
وي در خصوص برنامه برگزاري نشست كارگروه پژوهش، فناوري و تحول اداري استان، تاكيدكرد: طبق برنامه بايد اين كارگروه هر دو هفته يكبار تشكيل شود.
جبارزاده در ادامه با اشاره به روند به نتيجه رسيدن يك تحقيق و پژوهش و مشكلات رو در روي محققان، گفت: قبول همه مشكلات پيش روي محققان به دليل عشق به پژوهش و تحقيق است كه در جاي خود قابل قدرداني است و بيشتر از هر چيزي نيازمند حمايت معنوي هستند.
وي در ادامه افزود: رسالت مجموعه دستگاه هاي اجرايي حمايت و پشتيباني از محققان در عرصه هاي تحقيقاتي است.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه با بيان اينكه استان آذربايجان شرقي از پتانسيل علمي بالايي برخوردار است، اظهار داشت: اين اطمينان به تمام اعضاي هيئت علمي داده مي شود كه تحت الحمايه دستگاه هايي اجرايي بايد باشند و پژوهش و تحقيق در استان بايد به عنوان يك ارزش تلقي شود و وظيفه داريم از كارهاي ارزشمند حمايت كنيم و آن را توسعه و ترويج دهيم.
وي با تاكيد بر اهميت نقش آموزش وپرورش در رشد و توسعه پژوهش وتحقيق، بيان كرد: پژوهش و تحقيق بايد از سطوح پايين و از مدارس آغاز شود و انجام اين قدم اساسي و برداشتن پله اول از مسئولين آموزش و پرورش انتظار مي رود.
جبارزاده با تبريك كسب رتبه اول پارك علم و فناوري استان، گفت: حفظ قهرماني رسالتي بيش از كسب رتبه اول است و انتظار مي رود اين قهرماني با حمايت دستگاه هاي اجرايي حفظ شود.
وي با اشاره به بحث ارتباط دانشگاه و صنعت و بيان اينكه دوره اداره كشور با سليقه هاي شخصي گذشته است، گفت: ارتباط دانشگاه بايد با همه سطوح اجرايي استان وجود داشته باشد و استان بايد بر اساس مباني علمي اداره شود.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه سوالاتي را درخصوص چگونگي اداره علمي استان مطرح كردند و از محققان و اعضاي حاضر در نشست خواستار بررسي موارد مذكور را شدند و خاطرنشان كردند: اين دستورالعمل دولت تدبير و اميد است كه به اداره عقولي و علمي كشور اعتقاد دارند.
وي در ادامه خواستار برگزاري جلسات هم انديشي دانشگاه با مسئولين استان شد و بيان كرد: برگزاري اين جلسات از سنت هاي حسنه اي بوده كه در سنوات قبل تعطيل شد، اين جلسات بايد به صورت ماهانه برگزار شده و از همه محققان و انديشمندان و منتقدان بايد در اين جلسات دعوت شود.
جبارزاده در ادامه با اشاره به اهميت دانشگاه تبريز آنرا به عنوان سمبل علمي تبريز معرفي كرد و گفت: دانشگاه تبريز هويت تبريز را يدك مي كشد و سمبل دانشگاه هاي تبريز است كه بايد عهده دار جلسات هم انديشي باشد.
استاندار آذربايجان شرقي خواستار امضاي تفاهم نامه اي با دانشگاه هاي خارج از كشور براي بالا بردن توان علمي در رشته هاي مختلف دانشگاههاي استان شد.
جبارزاده تصريح كرد: هر شركت دانش بنيان كه اولين محصولي را توليد كند به صورت نمادين توسط استانداري خريداري خواهد شد.
وي با تاكيد بر اهميت بحث تحقيقات خانه رياضيات، گفت: بحث تحقيقات بايد گسترش يابد و تنها به يك رشته تخصيص داده نشود و تمام علوم را در بر بگيرد، جهت گيري آموزش بايد از پژوهش وتحقيق باشد.
وي با گلايه از عدم برگزاري جشنواره ربع رشيدي دراستان، اظهاركرد: هر آنچه در گذشته تصويب شده موظف به اجراي آن هستيم.
جبارزاده در خاتمه با اشاره به پيشينه تاريخي تبريز در هنر و ادبيات، خاطرنشان كرد: برگزاري جشنواره ادبيات و هنر دراستان از ضرورت ها است كه بايد در روز تولد استاد شهريار همه ساله در استان برگزار شود و از اديبان و اصحاب هنر و شعر تجليل به عمل آيد.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن