تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819445255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رويكرد بانكها توليد محور نيست/ نبايد سرمايه گذاران كشور را نا اميد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رويكرد بانكها توليد محور نيست/ نبايد سرمايه گذاران كشور را نا اميد كرد
ورامين - خبرگزاري مهر: در كارگروه توسعه و اشتغال ورامين با حضور وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي اعلام شد كه بيش از سه هزار ميليارد تومان اعتبار براي بنگاه هاي زودبازده در نظر گرفته شده بود كه پس از گذشت شش سال فقط دو هزار ميليارد آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز كارگروه توسعه و اشتغال شهرستان ورامين با حضور علي ربيعي وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي، سيد تقي نوربخش مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي، جمعي از مسئولان وزارتخانه كار، تعاون و رفاه اجتماعي و استانداري تهران و مسئولان شهرستان ورامين در سالن اجتماعات شهيد رجايي اين شهرستان برگزار شد.

در اين نشست مدير كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان تهران در سخناني با اشاره به حمايت از مشاغل خانگي اظهار داشت: 187 ميليارد تومان از اعتبار بانكها،براي سرمايه گذاري در بخش هاي خرد و كلان در نظر گرفته شده كه آيين نامه اجرايي آن در دست بررسي است و بزودي به شهرستان ورامين نيز ابلاغ مي شود.

رويكرد بانكها توليد محور نيست

احمد لطفي نژاد افزود: يكي از برنامه هاي اين اداره كل تشكيل شركت هاي توسعه و عمران شهري است، شهرستان ورامين يكي از شهرستانهاي موفق در حوزه كشاورزي محسوب مي شود كه فعاليت اقتصادي و انگيزه كار در اين منطقه مشخص و متمايز است.

وي ادامه داد: شركت هاي توسعه و عمران شهري مي توانند در همه زمينه ها وارد شده و طرح هاي توسعه اي را انجام دهند كه اگر اين طرح انجام شود، جلوي رانت خواري گرفته شده و رفاه اجتماعي را به وجود مي آورد.

لطفي نژاد با اشاره به اينكه بانكها با سياست انقباضي با بنگاه هاي زودبازده برخورد مي كنند، يادآور شد: اين امر از رويكرد خود بانكها نشأت ميگيرد كه متأسفانه توليد محور نيست، اميد مي رود در دولت تدبير و اميد اين رويكرد تغيير كرده تا به سمت توليد و اشتغال قدم برداريم.

اين مسئول يادآور شد: بيش از سه هزار ميليارد تومان اعتبار براي بنگاه هاي زودبازده در نظر گرفته شده بود كه پس از گذشت شش سال فقط دو هزار ميليارد آن پرداخت شده است.

وي بيان كرد: بانكها اعلام مي كنند كه منابع و مصارف با يكديگر همخواني ندارد اما مشاهده مي شود كه بانكهاي ساير استانها كه نقدينگي كمتري نيز نسبت به بانكهاي استان تهران است، عملكرد بهتري را ثبت كرده اند.

بيمارستان ورامين پاسخگوي نياز شهروندان نيست

در ادامه اين نشست سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در حوزه تأمين اجتماعي، بيمارستان 15 خرداد در منطقه وجود دارد كه به اعضاي تأمين اجتماعي و به افراد عادي خدمت رساني مي كند، متأسفانه مركز ديگري در كنار اين بيمارستان وجود ندارد كه پاسخگوي نيازهاي درماني 800 هزار شهروند اين منطقه باشد.

سيد حسين نقوي حسيني افزود: بيمارستان 15 خرداد با تمام ظرفيت فعال است اما ديگر پاسخگوي نياز شهروندان نيست و بايد هشت برابر استانداردها كار كند و بار سنگين درمان بيماران را بر عهده داشته باشد.

اين مسئول افزود: هم اكنون حداقل بايد 60 تخت بيمارستاني به اين مركز درماني اضافه شود تا روند خدمت رساني به بيماران بهتر و كيفي تر از گذشته باشد، همچنين 12 سال پيش ايجاد مركز درماني در پيشوا مورد تصويب قرار گرفت اما هيچگاه عملياتي نشد.

نماينده مردم ورامين، قرچك و پيشوا در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: در چهار شهرستان ورامين، قرچك، پيشوا و پاكدشت، چهار مركز درماني وجود دارد كه نياز به بهسازي دارند و متأسفانه تعداد پزشكان در اين مراكز نيز كم است و برخي شهروندان مجبور هستند براي گرفتن نوبت، از ساعت 5 صبح به اين مراكز مراجعه كنند.

سالانه 150 هزار فرصت شغلي در تهران ايجاد شود

در ادامه اين جلسه معاون برنامه ريزي استانداري تهران با اشاره به جمعيت استان تهران اظهار داشت: استان تهران با جمعيتي بالغ بر 13 ميليون نفر، 17 درصد جمعيت كشور را داراست، با ظرفيتهاي كه در استان تهران وجود دارد نبايد بيكاري در اين استان معنا داشته باشد.

نعمت الله تركي افزود: سهم بانك ها در ايجاد شغل و حمايت از بنگاه هاي اقتصادي، سه هزار ميليارد تومان است كه رقم كمي نيست اما مشاهده مي شود كه در هر دوره با تزريق پول، ميزان بيكاري تغيير نمي كند و اگر در اين زمينه چاره انديشي نشود به برنامه پنجم توسعه نخواهيم رسيد.

وي ادامه داد: متأسفانه 280 طرح به بانك ها معرفي شدند تا نسبت به اختصاص تسهيلات اقدامات لازم صورت گيرد، در اين زمينه توافق با مسئولان بانك انجام مي شود اما باز هم منابع مورد نظر اختصاص نمي يابد و يا در بخش مشاغل خانگي فقط 20 درصد آنچه تصويب و منابع آن تعيين شده توسط بانك ها مورد حمايت قرار گرفتند.

تركي افزود: در بخش كشاورزي هشت هزار واحد توليد دامي وجود دارد و 860 واحد كه برخي در همين منطقه ورامين است به صورت غيرفعال درآمده بودند كه فعال شدند و 70 هزار رأس دام مورد پرورش قرار گرفت كه در اين زمينه شهرستان ورامين از يك جايگاه ويژه و ممتاز برخوردار است.

اين مسئول عنوان كرد: در ورامين بيش از 35 هزار هكتار، زمين قابل كشت وجود دارد كه مورد استفاده قرار نمي گيرد و بيش از سه سال است كه اختصاص منابع آبي براي انتقال به بخش كشاورزي به داراز كشيده است.

وي متذكر شد: بايد توجه داشت كه براي سند توسعه اشتغال هزينه هاي زيادي شده و اگر قابليت اجرا دارد، به عنوان يك سند مورد توجه همه مديران قرار بگيرد كه بر اساس اين سند بايد سالانه 150 هزار فرصت شغلي ايجاد شود.

تركي تأكيد كرد: بخش خصوصي انگيزه كار و فعاليت اقتصادي را دارد اما وقتي در پيچ و خم اداري گرفتار مي شود، اميدهايش به نااميدي بدل مي شود، نبايد اجازه دهيم سرمايه گذاران نااميد شوند.

اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي شرق استان تهران در ورامين مستقر شود

در ادامه حجت الاسلام سيد محسن محمودي نيز در سخناني اظهار داشت: مردم شهرستان ورامين قبل از پيروزي انقلاب اسلامي توسط رژيم شاه سركوب شدند و زماني كه ورامين ساواك داشت، بيمارستان نداشت و به جرم ولايتمداري، باند مخوف شاه، مردم ورامين را از كمترين امكانات محروم كردند.

امام جمعه موقت ورامين افزود: به گفته دكتر حداد عادل زماني كه ورامين داراي تمدن بود، تهران قصبه اي كوچك به حساب مي آمد اما به خاطر دفاع از ولايت و امام، اين محروميت ها به مردم منطقه تحميل شد و هرچه خدمت شود، جبران اين خلاها سخت و دشوار است.

وي ادامه داد: امام راحل فرمودند كه مردم ورامين حق ويژه اي بر گردن ما دارند و همه مسئولين نيز تأكيد دارند كه مردم منطقه شايسته خدمت رساني هستند اما متأسفانه بسياري از وعده ها به مردم اين منطقه اجرايي نشده است.

محمودي اضافه كرد: در حوزه هاي مختلف، شهرستان هاي استان تهران گم هستند و مديري كه در تهران حضور دارد، توجه كافي را به مناطق اطراف تهران ندارد و با توجه به ظرفيت هاي وسيع كار وتوليد، اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي شرق استان تهران شكل بگيرد تا به مشكلات به صورت مستقل رسيدگي شود.

كد خبر: 2199101

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۱۶:۳۶

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن