تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802984109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشجاي خالي سرمايه گذاران در بزرگ ترين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: گزارشجاي خالي سرمايه گذاران در بزرگ ترين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي كشور
همه ساله در هفته پژوهش وفناوري فرصتي فراهم مي شود تا با بر پايي نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي ، جديد ترين نوآوري هاي علمي محققان وپژوهشگران كشور در معرض ديد عموم قرار گيرد . امسال هم در چهاردهمين دوره بر گزاري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي در محل دائمي نمايشگاه هاي تهران ،دانشمندان و محققان ايراني با عرضه جديدترين دستاورد هاي علمي و محصولات دانش بنيان خود در عرصه هاي مختلف فناوري اعم از هوافضا ،پزشكي ،نانو فناوري ،بيوتكنولوژي و... حضور پيدا كردند . اما در كنار انبوه دستاوردهاي كاربردي محققان مشتاق و پرتلاش كشور،جاي خالي سرمايه گذاران بسيار مشهوداست. اينجا تا چشم كار مي كند ايده هاي فناورانه ناب و محصولات دانش بنياني به نمايش در آمده است كه با تجاري سازي بسياري از آن ها مي توان به طيف وسيعي از نياز هاي جامعه پاسخ داد حال آن كه متاسفانه از سرمايه گذاران و صاحبان صنايع در نمايشگاهي كه به نوعي بزرگ ترين عرصه ارائه دستاوردهاي علمي پژوهشگران كشور محسوب مي شود، اثري نيست. اين در حالي است كه عموما در همه جاي دنيا نقطه آغازين پيوند دانشگاه و صنعت و يا پژوهش وصنعت همين عرصه هاي نمايشگاهي است اما در چهاردهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي خبري از اين تعامل دو سويه نيست و صرفا شاهد حضورمحققاني هستيم كه هر كدام با ارائه يك يا چند دستاورد كه حاصل نبوغ آن ها ست ، چشم انتظار سرمايه گذاراني هستند كه حاصل فكر وانديشه آن ها را براي حل مشكلات جامعه به كار گيرند . در اين نمايشگاه ده ها طرح جديد در 14 سالن مجزا به نمايش درآمده است.بخش اول نمايشگاه به ارائه دستاوردهاي پژوهشي دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسه هاي آموزش عالي كشور اختصاص دارد و بخش دوم نيزفن بازار ملي جمهوري اسلامي ايران است كه با هدف عرضه محصولات و فناوري هاي دانش بنيان پارك هاي علم وفناوري و مراكز رشد و البته بدون حضور سر مايه گذاران و صاحبان صنايع برگزار شده است. در اين بخش 85 محصول آماده تجاري سازي در معرض ديد عموم قرار گرفته است .بخش سوم نمايشگاه نيزشامل ارائه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري دستگاه هاي اجرايي كشور است كه در اين مطلب با برخي از اين محصولات آشنا مي شويد.

پهپادي براي تصوير برداري :اين روزها پهپادها يك پاي ثابت نمايشگاه هاي دستاوردهاي فناورانه هستند و در چهاردهمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش وفناوري نيز پهپادي با قابليت تصوير برداري هوايي و اهداف نظامي و كنترل ترافيك توسط دانشگاه شريف عرضه شده است. به گفته فرجي، طراح پروژه، اين پهپادقادراست تا ارتفاع 9 هزارپايي و 3 ساعت مداوم پروازكند.

جليقه خنك كننده : اين جليقه به گونه اي طراحي شده است كه مي تواند گرما وحرارت را در خود نگه دارد و مانع از آن شود كه اين گرما به بدن برسد و در عين حال دماي بدن خود فرد را كه در اثر فعاليت ايجاد مي شود، جذب كند . اين دستاورد به طور عمده براي افرادي كه در مكان هاي بسيار گرم كار مي كنند،كاربرد دارد. البته به گفته سوسن رسولي عضو هيئت علمي موسسه پژوهشي علوم وفناوري رنگ وپوشش و طراح اين جليقه ، اين دستاورد همچنين براي مبتلايان به MS كه اصولا دماي بالاي هوا باعث ناتواني و تشديدحملات آنان مي شود، قابل استفاده است ومي تواند به مدت 4 تا 5 ساعت بدن كاربر را در دماي 20 تا 22 درجه نگه دارد.

موتور سيكلت الكتريكي با سرعت 150 كيلومتر در ساعت: اين موتورسيكلت كه توسط دانشگاه صنعتي شريف در اين نمايشگاه ارائه شده ، داراي سرعت 150 كيلومتر در ساعت است كه با يك بار شارژ سه ساعته قادر است مسافتي را در حد 100 كيلومتر و با سرعت 150 كيلومتر در ساعت طي كند. اين موتور بر خلاف عمده موتور هاي الكتريكي ساخته شده دارا ي گير بكس است و با توجه به اين ويژگي مي تواند به اندازه يك موتور 250 سي سي شتاب بگيرد.بر خلاف موتور سيكلت هايي كه با سوخت فسيلي كار مي كنند اين موتور سيكلت فاقد هر گونه آلودگي صوتي است و مي تواند سهم عمده اي در كاهش مصرف سوخت ونيز كاهش آلايندگي هوا داشته باشد بنابراين مي تواند جايگزين خوبي براي موتور هاي با سوخت فسيلي كنوني باشد . به گفته مسئول غرفه دانشگاه شريف ، باوجودكارايي بالاي اين نوع موتور سيكلت هنوز سر مايه گذاري براي توليد اين موتور پيدا نشده است .

نانو بتن اليافي فوق مقاوم : اين نانو بتن كه براي اولين بار در دنيا ساخته شده، در مقابل انفجار وضربه فوق العاده مقاوم است به علاوه از مهم ترين ويژگي هاي اين نانو بتن كه در تركيبات آن از الياف فلزي استفاده شده است ، مي توان به مقاومت بالاي آن در برابر كشش اشاره كرد ضمن آن كه مقاومت فشاري آن نيز حدود 2برابر مقاومت فشاري بتن هاي معمولي است . اين نانو بتن در موارد بسياري از جمله سد سازي كار برد دارد .

يخ ساز خورشيدي:دستگاه يخ سازخورشيدي با حوزه كاربردي انرژي هاي نو وتجديدپذيراز ديگردستاورد هاي ارائه شده در نمايشگاه امسال است . اين دستگاه قادر به جذب سطحي انرژي خورشيدي از طريق 3 قسمت اصلي يعني كلكتور، چگالنده و تبخير كننده است. اين يخ ساز خورشيدي با استفاده از سيكل ترمو ديناميكي و بدون استفاده از هيچ گونه انرژي ديگري و منحصرا با استفاده از انرژي خورشيدي اقدام به توليد برودت مي كند. سيكل اين دستگاه يك شبانه روز به طول مي انجامد و در طول روز انرژي خورشيد را جذب و هنگام شب آن را به برودت تبديل مي كند.

پايش سلامت باز ديد كنندگان و غرفه داران نمايشگاه : پژوهشكده تربيت بدني هم درابتكاري جالب ،كه البته ما هم از آن بي نصيب نمانديم،با عرضه سيستم پايش سلامت باز ديد كنندگان، غرفه داران و پژوهشگران در اين نمايشگاه مخاطبان بسياري را جذب كرده است و به طور رايگان اين پايش عمومي سلامت را بر اساس شاخص هايي مانند اندازه گيري وزن وقد و فشار خون افراد ارائه مي كند و در نهايت نيز كار نامه اي را حاوي اطلاعات اوليه در زمينه وضعيت سلامتي افراد به آنان ارائه مي دهد .

حمام خورشيدي : در وسط يكي از سالن هاي نمايشگاه كابين تقريبا بزرگي مستقر شده كه در كنارآن صفحه بزرگي از پنل هاي خورشيدي قرار گرفته است ، اين كابين چيزي نيست جزيك حمام خورشيدي صحرايي .اين حمام يك نمونه واقعي از حمام خورشيدي است كه به دوش و منبع آب مجهز است و پنل هاي خورشيدي به كار رفته در كنار اين كابين با جذب حرارت خورشيد آب را تا حد دلخواه گرم مي كند .

خودروي خورشيدي هاوين 2: خودروي خورشيدي هاوين 2 يكي از دستاورد هاي مهم نمايشگاه امسال است كه در اولين روز نمايشگاه هم به طور رسمي باحضور مسئولان رو نمايي شد . اين دستاورد كه از سوي دانشگاه آزاد اسلامي عرضه شده ، قرار است در مسابقات 2014 آمريكا شركت كند. قالب بدنه اين خود روي خورشيدي از فيبر شيشه و بدنه نهايي خودرو از جنس فيبر كربن است .سرعت اين خودرو 90 كيلومتر در ساعت است و سلول هاي سيليكوني آن داراي بازده بالايي است و حداكثر توان آرايه آن نيز 1320 وات است. اين خودرو همچنين به باتري ليتيوم- يون 160 واتي مجهز و وزن كلي آن 180 كيلو است.

بالابر ويلچر ويژه معلولان : محققان پارك علم وفناوري خراسان جنوبي براي كمك به معلولان بالابري را طراحي كرده اند كه قادر است ويلچر ويژه معلولان را در مواردي از جمله سوار شدن در اتوبوس يا خود رو هاي ون و ساير خود رو هاي شاسي بلند به راحتي حمل كند .

سامانه امن ساز نرم افزارها: اين سامانه دومين دستاورد پارك علم و فناوري خراسان جنوبي است كه به منظور تامين امنيت نرم افزارهاي تحت وب طراحي شده است .اين سامانه قادر به ايجاد ارتباط امن ميان نرم افزارهاي تحت وب و رايانه ها، احراز هويت رايانه هاي متصل به نرم افزارها و ثبت ورود و خروج رايانه ها به سامانه است.در اين سامانه از قفل هاي سخت افزاري در رايانه هاي مقصد استفاده نشده است ضمن آن كه امكان ارتباطات هم زمان با چند سرور ارائه دهنده نرم افزارهاي تحت وب رافراهم مي كند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن