تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803010204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت دولت از شركت هاي دانش بنيان براي ارائه راه حل مشكلات زيست محيطي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: حمايت دولت از شركت هاي دانش بنيان براي ارائه راه حل مشكلات زيست محيطي
تهران / واحد مركزي خبر / اجتماعي 1392/09/28
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، از برنامه هاي حمايتي دولت ويژه شركت هاي دانش بنياني كه راه حلهاي دانايي محور براي مشكلات زيست محيطي ارائه دهند، خبر داد.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر، معصومه ابتكار در حاشيه امضاي تفاهم نامه همكاري با معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري ، نبود الگوي مصرف آب و استفاده بهينه نكردن از انرژي را دو معضل مهم كشور در حوزه محيط زيست دانست و گفت: دولت از شركت‌ هايي كه راه حل ‌هاي دانايي محور براي رفع اين معضلات و ايجاد اشتغال سبز ارائه دهند حمايت‌ مي كند.
ابتكار با تاكيد بر اينكه براي حل معضلات زيست محيطي نيازمند پژوهش و تحقيقات هستيم، افزود: يكي از مشكلات موجود در حوزه زيست محيطي، نبود مديريت مناسب منابع است.
وي با بيان اينكه هم اكنون منابع آب كشور به دليل نبود الگوي مناسب به هدر مي‌رود، گفت: در اين زمينه شركت‌هاي دانش بنيان با اجراي طرحهاي تحقيقاتي مي‌توانند اقدام به اصلاح الگوي مصرف آب به ويژه در بخش كشاورزي كنند.
رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست، بهينه سازي مصرف انرژي را از ديگر زمينه‌هاي اولويت دار در كشور دانست و گفت : در زماني كه دما كاهش مي‌يابد مصرف انرژي در بخش خانگي افزايش مي‌يابد كه اين امر افزايش آلودگي را در شهرها به دنبال دارد.
وي با ابزار تاسف از اينكه در سال‌هاي اخير منابع گازي كشور افزايش نيافته است، افزود: با محدوديت‌ هاي جدي در تامين گاز مواجه هستيم و انتخاب‌هاي سختي را پيش رو داريم كه يا بايد مصارف صنعتي را محدود كنيم و يا مصارف نيروگاهي.
ابتكار گفت: در صورتي كه مصارف نيروگاهي را كاهش دهيم نيروگاه ‌ها ناگزير از مصرف سوخت‌ مازوت هستند كه در اين صورت افزايش آلودگي‌هاي شهرها را شاهد خواهيم بود.
وي با بيان اينكه بيش از 90 درصد از گازرساني در شهرها صورت مي گيرد، افزود: از اين رو نياز به برنامه ريزي جدي براي كاهش مصرف شهري با همكاري شركت‌هاي دانش بنيان هستيم.
ابتكار به اهميت كاربردي كردن فناوري‌هاي نوين در حوزه محيط زيست اشاره كرد و گفت: در همه حوزه‌ هاي محيط زيست، به فناوري ‌هاي جديد نياز داريم كه با امضاي تفاهم نامه همكاري با معاونت علمي، زمينه اشتغال مناسبي براي بسياري از فارغ التحصيلان اين حوزه ايجاد خواهد شد.
رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست، از اقداماتي براي تشويق شركت‌هاي دانش بنيان براي ارائه راه حل‌ هاي مبتني بر دانايي خبر داد و گفت: با اعطاي مشوق‌ هايي به شركت‌ هاي دانش بنيان براي ارائه راه حل ‌هاي مبتني بر دانايي و علم، آنها را ترغيب به ايجاد مشاغل سبز خواهيم كرد.
وي برگزاري نمايشگاه ملي محيط زيست را از جمله اقدامات حمايتي اين سازمان نام برد و يادآور شد: اين نمايشگاه در بهمن امسال برگزار خواهد شد.
ابتكار ،‌ اصلاح و اجرايي كردن برنامه ‌هاي مربوط به صنايع سبز را از ديگر اقدامات اين سازمان بيان كرد و گفت: در اين دوره سعي خواهد شد با شاخص گذاري دقيق، پايش‌ هاي زيست محيطي صنايع به صورت دقيق اجرايي شود.
صدا و تصوير دارد

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن