تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806261631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبكه لوله كشي همدان فرسوده است/ 300 روستاي همدان مشكل آب آشاميدني دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شبكه لوله كشي همدان فرسوده است/ 300 روستاي همدان مشكل آب آشاميدني دارند
همدان - خبرگزاري مهر: نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شبكه لوله كشي همدان فرسوده است، گفت: نشت آب در سيستم آبرساني استان همدان 35 درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهيم كارخانه اي ظهر پنجشنبه در مراسم توديع و معارفه مديرعامل آب منطقه اي و مديركل شركت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينكه در رابطه با آب، وضعيتي ويژه و استثنايي در جهان حاكم است، به وضعيت تبخير آب اشاره كرد و افزود: ميانگين ميزان بارش باران در ايران سه برابر كمتر از ميانگين جهان است و با اين وصف در نقطه عطفي قرار گرفته ايم كه بر مبناي آن بايد مديريت ويژه اي در حوزه آب اتخاذ شود.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در يك برهه اي از زمان از مديريت منابع آب و فاضلاب غفلت كرده ايم، ابراز داشت: در اين حوزه كارهاي ارزشمندي طي سالهاي اخير در كشور صورت گرفته چرا كه قبل از انقلاب اسلامي تنها 40 سد داشتيم كه اين رقم در حال حاضر به بيش از 600 سد در كشور رسيده است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 145 سد عظيم آبي در كشور وجود داشته و 120 سد نيز در حال ساخت است، ابراز داشت: 47 هزار حلقه چاه كشاورزي و 648 هزار حلقه چاه آب شرب در حال حاضر در كشور وجود دارد در حالي كه منابع آب زيرزميني كشور محدود است.

كارخانه اي با بيان اينكه در حال حاضر دو ميليون و 300 هزار مترمكعب از منابع زيرزميني آب برداشت مي كنيم، افزود: اين رقم بايد دو ميليون و 77 مترمكعب باشد.

مشكل مصرف بي رويه آب كشاورزي و آب خانگي در كشور بيداد ميكند

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي به مشكل مصرف بي رويه آب كشاورزي و آب خانگي در كشور اشاره كرد و گفت: مديريت مصرف آب كشاورزي و خانگي در اين روند بايد بهتر و كارشناسانه شود.

وي همچنين با بيان اينكه ميانگين مصرف سرانه آب در كشور 300 ليتر در ثانيه و اين آمار در جهان 120 ليتر در ثانيه است، اظهار داشت: اين در حالي است كه ايران با محدوديت شديد آب مواجه است اما حدود سه برابر بيشتر از مصرف جهاني، مصرف دارد.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در سال گذشته وضعيت بسيار سخت و دشواري از نظر وضعيت منابع آب داشتيم، ادامه داد: اين وضعيت به بهترين وضع ممكن مديريت شد كه اين نحوه مديريت در همه دوره ها بايد مورد توجه باشد.

كارخانه اي ابراز داشت: اميدوار هستيم تصميم گيران و تصميم سازان عرصه آب در كشور كه امروز در اين آيين توديع و معارفه حاضر شده اند، تنها براي حضور در اين آيين به همدان نيامده باشند بلكه ورودشان به اين استان بركاتي در زمينه وضعيت پروؤه ها و منابع آبي نيز داشته باشد.

وي اذعان داشت: مهمترين مسئه اي كه در رابطه با امور آب همدان مطرح است و از سال 83 نيز با سفر مقام معظم رهبري مورد توجه قرار گرفت، پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان است كه تا كنون حدود 80 كيلومتر آن لوله گذاري شده و 140 كيلومتر نيز بايد لوله گذاري شود.

عمليات سيستم تصفيه فاضلاب همدان در مرحله مقدماتي است

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه عمليات اجراي سيستم تصفيه فاضلاب همدان در مرحله مقدماتي است، گفت: اين پروژه عظيم ترين پروژه آبي همدان است كه 12 شهر و 51 روستا از آن استفاده مي كنند كه بر اين مبنا بايد برنامه ريزي شايسته اي اتخاذ شود چرا كه در اين صورت مشكل آب همدان تا سال 1425 حل خواهد شد.

ابراهيم كارخانه اي با بيان اينكه سيستم شبكه لوله كشي همدان فرسوده است، عنوان داشت: حداكثر عمر سيستم لوله كشي 30 سال است هرچند كه در سيستم شبكه لوله كشي همدان كارهايي صورت گرفته و حدود 500 كيلومترنوسازي شده است.

وي اظهار داشت: نشت آب در سيستم آبرساني استان همدان 35 درصد و در كشور 25 درصد است كه اين تفاوت بايد مورد توجه مديريت آبفاي استان همدان باشد.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي همچنين خواستار به بهره برداري رسيدن بخش انتقال پساب شبكه تصفيه خانه همدان به نيروگاه شهيد مفتح و منطقه اقتصادي جهان آباد شد.

ابراهيم كارخانه اي ادامه داد: در حال حاضر 300 روستاي استان همدان مشكل آب آشاميدني دارند و در شرايط سخت زندگي مي كنند، خواستار عنايت ويژه به اين موضوع شد.

وي در پايان سخنانش ابراز اميدواري كرد كه با مديريت جديد در عرصه آب و فاضلاب استان همدان شتاب و روند جهنده اي صورت گيرد.

كد خبر: 2199017

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۱۶:۱۱

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن