تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802424940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز شكستن تحريم ها عليه ايران/ راه براي رسيدن به نتيجه كامل باز شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آغاز شكستن تحريم ها عليه ايران/ راه براي رسيدن به نتيجه كامل باز شده است
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مذاكرت هسته اي ايران گفت: شكستن تحريم ها آغاز و و راه براي به نتيجه رسيدن كامل باز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله هاشمي رفسنجاني صبح پنج شنبه در ديدار با دانشگاهيان استان كرمان ضن ابراز خرسندي از حضور در جمع دانشگاهيان گفت: وجود حدود 450 واحد دانشگاه ازاد مانع از آن مي شود كه بتوانيم از نزديك با مشكلات دانشگاه آشنا شويم.

وي اساتيد و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي را مردمي صالح توصيف كرد و ادامه داد: طبق روايت امام معصوم" عزيزترين كسان پيش من كساني هستند كه عيب هايمان را به من ارائه دهند" و دانشجويان ما بايد منصفانه و واقع بينانه مشكلات را بيان كرده و نقد كنند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: شما دانشجويان در بطن دانشگاه هستيد و قطعا خواسته هاي شما به نفع دانشگاه است و تمام تلاش ما نيز براي محقق كردن آنها است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: اين دانشگاه متعلق به كل كشور است و كسي مالكيت دانشگاه را ندارد، بلكه مسئوليت حق مديريت دارند و ما نمي توانيم از بودجه دانشگاه بي رويه هديه بدهيم و بايد با عدالت و انصاف رفتار كرد.

وي تصريح كرد: در چهار سال اخير دانشگاه خيلي تضعيف شده و يكي از اهداف دولت قبل از همان ابتداي تبليغات تضعيف دانشگاه آزاد بود و در حال حاضر طبق گزارشات اعلام شده دانشگاه هاي آزاد سه هزار و 700 ميليارد تومان بدهي دارند و مديريت بايد راهي براي پرداخت بدهي ها و كسب درآمد پيدا كند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: حقوق اساتيد دانشگاه آزاد بايد افزايش يابد و ما نيز اين تصميم را گرفته و حل اين مشكلات غيرممكن نيست و البته نيازمند همراهي شما دانشجويان و اساتيد است.

وي رهبر معظم انقلاب، آيت الله اردبيلي، مهندس موسوي و خود را از موسسان اصلي دانشگاه آزاد معرفي كرد و ادامه داد: اين دانشگاه بدون وابستگي به دولت ها و با خواست و امكانات خود مردم براي ادامه تحصيل فرزندانشان راه اندازي شده و ما تمايل داريم براي فارغ التحصيلان اين دانشگاه كارهاي اساسي انجام شود اما ما دولت نيستيم و اين اقدامات نيازمند اقدامات دولتي است.

وي به طرح آبخوان داري در زمان رياست جمهوري خود اشاره و آن را يك طرح مظلوم توصيف كرد و گفت: در طرح آبخوان داري كه با كمك جهاد دانشگاهي طرح ريزي شده آب ها در دهنه دره ها مهار مي شوند اما اين مهار به وسيله سد صورت نمي گيرد و طرح آبخوان داري ذخيره آب است كه در چاه ها و قناتها باقي مي ماند كه دولت بايد با كمك دانشگاهيان اين طرح ها را بررسي و عملياتي كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اولين آبخوان دار را در فسا دانست و گفت: متاسفانه به دليل خشكسالي در 16 قريه فسا مهاجرت صورت گرفته بود كه با راه اندازي آبخوان طي دو سه سال بعد مشكل آب در فسا حل شده و روستاييان به محل زندگي خود بازگشتند.

وي همچنين به ابخوان شهرستان بم اشاره كرد و افزود: در بم و در منطقه نرماشير نيز در زمان رياست جمهوري من آبخواني ساخته شد كه در نتيجه آن سطح آبهاي زير زميني طي چند سال سه تا چهار متر بالا آمد.

مهندسي توليد نياز كنوني كشور/اختصاص بودجه به طرح هاي دانشجويي موفق

آيت الله هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: بايد برنامه ريزي شود تا از اين پنج ميليون فارغ التحصيل دانشگاه در كشور براي طرح هاي بزرگ استفاده شود ولي متاسفانه امروز اين طرح ها از نمايشگاه ها خارج نمي شوند و مهندسي توليد نداشته و در معرض استفاده عامه مردم قرار نمي گيرد.

وي گفت: بايد طرح هاي دانشجويي موفق شناسايي و براي آنها شركت ها كوچك ساخته شود و براي اين كار مي توان از دانشگاه ها وام گرفت و سرمايه گذاران نيز مي توانند در اين زمينه سرمايه گذاري كنند كه برخي از اين طرح ها داراي ارزش بالاي صادراتي هستند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني به بعضي طرح هاي پيشنهادي توسط دانشجويان اشاره كرد و افزود: بايد اين طرح ها توسط دانشگاه ها شناسايي شوند و ما متعهد مي شويم كه براي اجرايي شدن آنها بودجه لازم را اختصاص دهيم.

توسعه بايد بر مبناي دانش باشد/لزوم تكيه دانشگاه بر اصل پژوهش

وي تصريح كرد: دانشگاهياني كه زمين و امكانات معنوي و مادي در اختيار درند بايد پرديس ها را به فناوري خيلي بزرگ تبديل كنند و امروز توسعه بايد با معيار دانش باشد ولي متاسفانه با وجود تاكيدات رهبري دولت گذشته به اين موضوع اهميت نداد.

وي ابراز داشت: تكيه دانشگاه بايد بر اصل پژوهش باشد و كارهايي كه در اقتصاد كشور موثرند و اعتبارات جهاني كشور را تحت تاثير مي گذارد توسط تحصيلكردگان و دانشگاهيان انجام شود كه اين امر در مقاطع تحصيلات تكميلي امكان پذير است.

ارتباط با دنياي خارج لازمه پيشرفت است

آيت الله هاشمي رفسنجاني ارتباط با دنياي خارج را لازمه پيشرفت دانست و ادامه داد: بايد با دنيا ارتباط داشته باشيم، از دانشگاه هاي غيردولتي در جهان استفاده كنيم و با تجليل از دانشمندان بزرگ دنيا از علم روز جهان بهره گيريم.

وي راه اندازي دانشگاه آزاد اسلامي را با اراده شخص امام راحل( ره) دانست و افزود: اين دانشگاه با همكاري 5 شخصيت بزرگ كشور و اراده شخص امام و با هديه يك ميليوني ايشان شكل گرفت تا نياز علمي جامعه را تامين كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: هيچ دانشجويي نبايد در دوران تحصيل نگران مشكلات مالي تحصيل خود باشد و بايد با فراغ روحيه به كسب علم بپردازد كه اين امر از سياست هاي اصلي ماست.

عملكرد ضعيف دولت قبل كشور را در آستانه به بن بست رسيدن قرار داد

وي با انتقاد از شرايط وخيم دولت قبل تصريح كرد: امروز شرايط دارد درست مي شود و اين شرايط را شما درست كرده ايد وما داشتيم در دولت قبل به بن بست مي رسيديم و به خاطر اقدامات نسنجيده دولت قبل يا مي بايست به زودي تسليم شويم و يا مي بايست جنگ را متحمل شويم .

روستاييان به رويه جديد در كشور راي دادند

وي اذعان داشت: شما راه را باز كرديد و در سالم ترين انتخابات كشور كساني كه اميدوار بودند شركت كردند كه البته اگر آنهايي كه به وضع كشور اميدوار نبودند نيز شركت مي كردند آمار بسيار بيشتر مي شد.

وي ادامه داد: بعضي ها فكر مي كردند چون به مردم روستايي پول داده شده و پول يارانه ها به صورت فريبكارانه و با منت به آنها داده مي شود مردم و روستاييان فريب خورده اند و اگر احمدي نژاد كسي را در انتخابات معرفي كند روستاييان به او راي مي دهند، ولي او كسي را معرفي كرد كه هرچند اسمش احمدي نژاد نبود اما خط و مشي او را داشت و در مجلس نيز خيلي ها با او موافق بودند و آمار نشان داد كه روستاييان بيشتر به رويه جديد در كشور راي دادند.

عقلانيت انتخاب ملت ايران

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در انتخابات 24 آذر همه به ميدان آمدند و ما را نيز به ميدان آوردند و خودشان نيز نتيجه گرفتند و دنيا نيز فهميد كه تفكر ملت ايران بر مبناي همكاري و تعامل است.

وي ادامه داد: كسي از ملت ايران كه داراي تمدن چندين ساله است نمي خواهد زير پرچم آنها باشد و دنيا فهميده است كه وضع ايران عوض شده و ديگر زير بار كارهاي پوچ و شعارهاي توخالي نمي رود و راه عقلاني را انتخاب كرده است.

رژيم اسرائيل و جمهوري خواهان آمريكا به دنبال اخلال در مذاكرات هسته اي ايران

آيت الله هاشمي رفسنجاني به مذاكرات ايران اشاره كرد و گفت: اين مذاكرات جدي و نفس گير بود و كشور ايران با شش كشور قوي در دنيا وارد مذاكره شد و قرار داد شش ماهه اي را بست كه عده اي به دنبال بهانه و اخلال در اين قرار داد هستند كه از جمله آنها اسرائيل، جمهوري خواهان آمريكا و صهيونيست يهودي است كه كارشكني مي كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: عده اي جاهل نيز در داخل كشور كه شايد حسن نيت هم داشته باشند اما از جهالت با آنها همكاري مي كنند.

تحريم هاي جديد آمريكا توهين به تمامي طرفين مذاكره كننده بود

وي ادامه داد: تيم مذاكره كننده ايران هيچ امتيازي به طرف مقابل نداد هر چند آنها هم امتياز بزرگي ندادند اما راه گفتگو و مذاكره باز شد و اين در حالي است كه آنها به دنبال تهديد ايران بودند.

وي به اقدام جديد اوباما و تحريم چند شركت ايراني اشاره كرد و افزود: اين تصميم اوباما به دليل فشار اسرائيل و در راستاي جلوگيري از تصميم سنا براي تحريم هاي جديد عليه ايران بود اما همين تصميم اوباما نيز اشتباه بود و در بروكسل هم گفته شد كه اوباما با اين اقدام به همه طرفين مذاكره توهين كرده زيرا همه آنها قرارداد را امضا كرده بودند.

وعده اروپاييان در خصوص برداشتن برخي تحريم ها عليه ايران

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: اروپاييان تصميم گرفتند كه برخي تحريم ها را كه خودشان گذاشته بودند بردارند و شرايط بعد از مذاكره براي ما خوب است و همه فهميده اند كه ايران به دنبال بمب هسته اي نيست بلكه فناوري هسته اي را مي خواهد كه حق ماست.

تصميمات كارگشاي رهبري در 3 مقطع حساس

وي تصميمات رهبر معظم انقلاب در مقطع اخير را كارگشا توصيف كرد و افزود: در انتخابات رهبري حرفي زدند كه راي مردم حق الناس است و اين يك اصل است و ما نيز هميشه اين اعتقاد را داشته ايم و قانون، اسلام و پيامبر( ص) هم به همين عقيده هستند و پيامبر عظيم الشان اسلام( ص) غير از وحي در همه موارد به راي مردم تكيه مي كرد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: راي حق مردم است و رهبري نيز با حرف خود اين مطلب را تصويب كردند و مردم بايد بدانند كه نبايد به آساني از حق خود بگذرند و خداوند متعهد شده كه حق مظلوم را از ظالم بگيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در شروع مذاكرات برخي از رسانه هاي داخل كشور اذعان كردند كه اين امر فروختن كشور است اما رهبري گروه مذاكره كننده را فرزندان انقلاب ناميدند كه از منافع كشور حمايت مي كنند و اين امر موج اعتراضات را خواباند.

وي ادامه داد: بعد از امضاي قرارداد نيز هياهوي رسانه اي زيادي بلند شد اما رهبر معظم انقلاب در جواب رئيس جمهوري ضمن تبريك از تيم مذاكره كننده تشكر كردند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مردم نقش اصلي را داشتند و رهبري نيز حمايت كردند.

زير سوال رفتن آمريكا به دليل عدم پاي بندي به توافق ژنو

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: شكستن تحريم ها آغاز شده و گرفتن حق براي ما آرزوي دور و دراز نيست و در حال حاضر آمريكا با شكستن قرارداد زير سوال رفته و راه براي به نتيجه رسيدن كامل باز شده است.

كد خبر: 2198995

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۱۴:۲۲

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن