تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819957394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش تجليل از معلمان پژوهنده برتر در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش تجليل از معلمان پژوهنده برتر در قم برگزار شد
قم – خبرگزاري مهر: همزمان با هفته پژوهش در قم با حضور معاون آموزشي و تحقيقات وزير آموزش و پرورش از معلمان پژوهنده برتر شانزدهمين دوره اقدام پژوهشي استان قم تجليل شد.

به گزارش خبرنگار مهر‏ همزمان با هفته پژوهش معلمان برتر پژوهنده شانزدهمين برنامه معلم پژوهي‏، در همايشي كه صبح روز پنجشنبه با حضور معاونت وزير آموزش و پرورش و رئيس كل اداره آموزش و پرورش استان قم و جمعي از معلمان مناطق چهارگانه استان به اين مناسبت در سينما تربيت قم برگزار شد‏‏، مورد تجليل قرار گرفتند.

در ابتداي اين مراسم معاون تحقيق و پژوهش اداره كل آموزش و پرورش استان قم با اشاره تحولات پژوهشي ايران طي سي سال اخير گفت: اگر كاركنان آموزش و پرورش و معلمان بر اساس برنامه تعيين شده از سوي معاونت پژوهش عمل مي كردند بايد رشد پنج درصدص در امر پژوهش را شاهد بوديم در حاليكه امروزه اين برنامه هاي پژوهشي به خصوص طي چند سال اخير تحت پوشش وسيعي قرار گرفته كه رشد 20 درصدي همكاران را شاهديم و از 14 هزار و 285 نفر همكار در استان قم 710 امروز بيش از نفر مورد تقدير قرار گرفتند.

حسن محرابي كيا در ادامه تصريح كرد: طي برنامه هاي اقدام پژوهي 2 هزار اثر ارسال شده كه بيش از 22 درصد يا كمي بيشتر از همكاران فعاليت كرده و علاوه برحضو موثر همكاران فرهنگي شاهد فعاليت دانشجويان كارشناسي و كارشناسي ارشد هستيم كه در زمينه پايان نامه ها مورد حمايت قرار گرفتند.

بيان كرد: طي 2 سال گذشته با پشتكار معاونين و برنامه هاي پيگيرانه اي كه با رابطين شده اين قبيل اقدامات گسترش يافته و بسيار فعال شده است و بايد گفت تحقيق و پژوهش چراغ روشن براي تصميم گيري هاي محيط كار باشد.

محرابي كيا تاكيد كرد: براي تصميم گيري در هر محيط بايد برنامه ريزي تحقيق و پژوهش انجام داد كه در سنوات گذشته تحقيق بوده ولي آسيب شناسي نمي شده كه با همت آقاي هاشم زاده رياست تحقيق و پژوهش استان طرحي در اين راستا به تهران ارجاع و ارائه داده شد و اصلاحاتي در اين زمينه ايجاد شد و تحقيقات بجاي عرضه محوري به تقاضا محوري تبديل شد.

وي با اشاره به زمان نتيجه گيري و به ثمر رسيدن برنامه ها و طرح هاي اقدام پژوهي عنوان كرد: اين طرح هاي پژوهشي در مقايسه با كارهاي پايان نامه اي در بازه زماني زودتري انجام مي گيرد كه به صورت چكيده به مخاطبي عرضه و در سايت آموزش و پرورش در اختيار قرار مي گيرد.

معاون تحقيق و پژوهش اداره كل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: استان قم طي مرحله گذشته طرح هاي اقدام پژوهي موفق به كسب مقام برتر تجربه برتر در زمينه طرح خانواده پژوهنده شد كه براي عبور از مسئله پژوهش بايد براساس تحقيق و بررسي و برنامه ريزي اين اقدامات انجام شود.

محرابي كيا در ادامه با اشاره به ريشه تحقيق گريزي همكاران آموزش و پرورش و دانش آموزان گفت: ريشه اين ترس ها و تحقيق گريزي ها به دوران مدرسه بركي گيردد كه از دست به قلم شدن واهمه دارند و يا شيوه و روش تحقيق را به خوبي نمي دانند و تلاشي از سوي معلمان براي آموزش دانش آموزان انجام نشده است و صرفا تحقيقات دانش آموزان دوره هاي قبل اكثرا به مراحل كپي برداري مختص مي شد و بار علمي چنداني نداشت كه امروزه شاهد فعاليت هاي خوب پژوهشگاه ها در زمينه علوم پايه و تحول فعاليت تحقيقاتي مراكز علمي هستيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: بايد شرايط كلاس مناسب از قبيل رنگ نور و ميزان هواي مطبوع براي دانش آموزي‏، تغذيه شيوه هاي آموزشي‏، خصوصيات معلم هر پايه و مسائلي از اين دست را به خوبي ارزيابي كرد؛ خوشبختانه سيستم آموزشي كتب درسي جديد دانش آموزان را تحقيق محور و پژوهنده بار مي آورد به شرطي كه والدين اين تحقيقات را يك تنه انجام ندهند.

خاطرنشان مي شود دانش آموز قمي، ميثم داوودي در جشنواره جوان خوارزمي سال جاري موفق به كسب رتبه برتر كشوري شده است.

در ادامه طاهره علي آبادي بيدگلي معلم مقطع راهنمايي منطقه سه استان قم كه موفق به كسب رتبه دوم كشوري در اين امر پژوهش شده و به عنوان رابط برگزيده استان در ناحيه خود معرفي شده بود به ارائه طرح خود يعني راهكارهاي ترغيب همكاران آموزشي در آموزشگاه اخوان كريمي 1 شده بود پرداخت و راهكارهاي رفع موانع تحيقي و حضور معلمان در امر پژوهش را بررسي و بيان كرد.

كد خبر: 2198951

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۱۳:۳۷

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن