تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سومين يادواره 16 شهيد مداح و همايش تجليل از خادمان عاشورايي در دامغان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سومين يادواره 16 شهيد مداح و همايش تجليل از خادمان عاشورايي در دامغان برگزار شد
دامغان - خبرگزاري مهر: سومين يادواره 16 شهيد مداح و همايش تجليل از خادمان عاشورايي طي آييني با حضور قشر هاي مختلف مردم، مداحان، روحانيت و جمعي از مسئولان در مسجد امير المومنين (ع) اين شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، عضو هيئت امناي سازمان بسيج مداحان كشور شامگاه پنجشنبه در اين آيين ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي و حماسه عظيم دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا با شهادت خود عزت، آزادي و استقلال را براي ما به ارمغان آوردند و ما بايد راه و سيره شهدا را ادامه دهيم و لحظه اي از خط و راه ايشان غافل نشويم.

حجت الاسلام جواد زماني اضافه كرد: يادواره هاي شهدا بايد بيش از گذشته ترويج پيدا كند چون اين امر به منزله گراميداشت رشادت ها و جانفشاني هاي ايثارگران و شهداي ما در دفاع مقدس است.

وي بر انتقال فرهنگ عظيم شهيد و شهادت به نسل جوان تاكيد كرد و اظهار داشت: ايثار و شهادت يك فرهنگ عظيم و با ارزش در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است كه بايد كوشيد به ديگر نسل ها انتقال پيدا كند.

اسلام ديني اجتماعي است/ مشكلات امروز جامعه ما از اختلافات نشات مي گيرد

عضو هيئت امناي سازمان بسيج مداحان كشور با بيان اينكه اسلام ديني اجتماعي است افزود: اين دين همواره بر حضور زن و مرد در اجتماع تاكيد داشته است كه فعاليت بسيج نيز در اين راستا است.

وي خاطر نشان ساخت: اسلام برترويج و گسترش دين و مباني آن تاكيد فراوان دارد و ما بايد با تاسي از آيات و روايات به موضوع دين اهميت دهيم و ارزش فراوان قائل شويم.

زماني، يكي از دلايل مشكلات امروز جامعه ما را بروز اختلافات بيان كرد و اظهار داشت: اين امر به صلاح جامعه نيست و اگر اختلافات كنار گذاشته شود همه مسائل برطرف و كشور به سمت و سوي رشد و توسعه و همگرايي خواهد رفت.

وي تصريح كرد: همه ما بايد به عنوان يك شيعه حامي ولايت فقيه به عنوان بهترين سرمايه شيعيان باشيم چون تبعيت از ولي امر با تدبير خود توطئه هاي دشمنان را خنثي مي كند.

بصيرت افزايي و افزايش آگاهي مهمترين وظيفه مداحان

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان دامغان نيز در اين آيين از بصيرت افزايي و افزايش آگاهي به عنوان يكي از مهمترين وظايف مداحان ياد كرد و اظهار داشت: مداحان ما بايد در راستاي اهداف قيام اباعبدالله الحسين (ع) گام بردارند.

سرهنگ پاسدار سيد محمد رضا حسيني اضافه كرد: نواي مداحان در حماسه 8 سال دفاع مقدس جاذبه اي خاص داشت و در كنار رزمندگان و ايثارگران توانست نقش خود را به خوبي ايفا كند.

وي با يادآوري اينكه دشمنان ما از ايجاد تفرقه و اختلافات سود برده اند، گفت: اجتماعات بي نظير ملت مسلمان مانند 11 محرم هاي دامغان و ديگر مجالس با شكوه اباعبدالله الحسين (ع) خاري در چشم دشمنان ايران اسلامي است.

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان دامغان با تاكيد بر اينكه فرهنگ عاشورا درس هاي بزرگي به ما داد تصريح كرد: ما بايد بكوشيم تا اين فرهنگ بيش از گذشته گسترش پيدا كند.

240 نفر عضو كانون بسيج مداحان و هيئت هاي مذهبي دامغان هستند

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان دامغان نيز در اين آيين از عضويت 240 نفر در كانون بسيج مداحان و هيئات مذهبي اين شهرستان خبرداد و افزود: 138 مداح در ايام محرم و صفر در اين شهرستان فعاليت داشتند.

حجت الاسلام مصطفي تقوي با يادآوري اينكه قريب به 400 هيئت مذهبي در شهرستان دامغان حضور دارند واز اين تعداد 200 هيئت فعال هستند، گفت: هيئت هاي مذهبي و مداحان در فرهنگ سازي و انتقال فرهنگ به نسل جديد نقش مهم و بسزايي دارند كه بايد تلاش شود اين نقش خود را بيش از گذشته پر رنگ كنند.

مداحي حاج قاسم رضايي مسئول سابق بسيج مداحان كشور و تجليل از 10 نفر از خادمان عاشورايي شامل سخنران، شاعر، مداح، مداح جوان، مسجد، حسينيه، خير و هيئت مذهبي عاشورايي از ديگر برنامه هاي اين آيين بود.

سومين يادواره 16 شهيد مداح و تجليل از خادمان عاشورايي شهرستان دامغان از سوي كانون بسيج مداحان، سپاه ناحيه دامغان و اداره تبليغات اسلامي اين شهرستان برگزار شد.

كد خبر: 2194520

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۲ - ۱۲:۱۳

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن