تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819929724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راكتور اراك را از دست نمي دهيم/ ايران به تعهدات پايبند است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: راكتور اراك را از دست نمي دهيم/ ايران به تعهدات پايبند است
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه فرصت 6 ماهه توافق ابتدايي تصوير آينده اين توافق را روشن مي كند، گفت: ايران از هيچ يك از حقوق طرح شده در اساسنامه آژانس و معاهده ان پي تي عدول نخواهد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اكبر صالحي در ديدار با آيت الله حسين نوري همداني كه صبح روز پنج شنبه در دفتر اين مرجع تقليد برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته در سمت وزير امورخارجه و امروز به عنوان رئيس سازمان انرژي اتمي به اتفاق همراهان و مجموعه مديريت اين سازمان خدمت رسيده ايم تا بتوانيم از رهنمودهاي شما براي قدم هاي بعدي استفاده كنيم.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه سازمان انرژي اتمي و بحث فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران موضوع روز و پيشاني چالش ما با جهان غرب است خواستيم در اين زمينه توضيحي داده و خاطر مراجع عظام را راجع به فعاليت ها مطمئن كرده و عرض كنيم كه اين اقدامات به خوبي انجام مي گيرد و شما مطمئن باشيد كه به لطف الهي و تحت ارشادات مقام معظم رهبري ما هيچ يك از حقوق مصرح در اساسنامه آژانس انرژي اتمي و معاهده ان پي تي عدول كنيم .

وي با بيان اينكه دستور موكد مقام معظم رهبري حفظ حقوق هسته اي ايران است و در كنار اين ما گفتيم كه نسبت به تعهدات خود پايبنديم، گفت: در اين اقدام مشترك كه توسط هيئت مذاكره كننده جمهوري اسلامي ايران و طرف مقابل به تصويب رسيده سه عنصر مهم دارد كه اولين عنصر آن اين است كه براي 6 ماه اقدامات اطمينان بخش و اعتماد برانگيز از سوي دوطرف انجام مي شود، همچنين با اين اقدامات تصوير آينده اين مذاكرات كه مقصد نهايي است روشن كرده اند.

صالحي افزود: در اين ميان يكسري اقدامات قطعا تعريف خواهد شد كه طرفين بايد به طور همزمان انجام دهند، در اين 6 ماه سه چيز مهم انجام مي دهيم و آن ها نيز تعهدات خود را دارند و بايد انجام دهند.

وي با اشاره به اينكه مبحث بعدي به رآكتور آب سنگين كه در اراك درحال ساخت است بر مي گردد ، گفت: طرف مقابل تلاش دارد تا اين را از ما بگيرد اما ما به هيچ عنوان از اين موضوع عدول نخواهيم كرد و محصول تلاش جوانان غيورمان را از دست نمي دهيم.

وي اظهار داشت: ما يك وضع آرماني و ايده آل داريم كه در آن طرف مقابل با حسن نيت با توجه به فتواي مقام معظم رهبري ما را قبول كند و اين فتوا را مبنا قرار دهد كه ما قصد انحراف به سمت فعاليت هاي غيرصلح آميز نداريم، اما آن ها كه حسن نيت ندارند و دنبال هر بهانه اي هستند كه به ما فشار بياورند از اين منظر و با توجه به شرايط بين المللي و اقتداركنوني ايران و از دست ندادن هيچ چيز داوطلبانه برخي كارها را كه درحال حاضر احتياج هم نداريم تعليق كرديم تا توافق نامه برايمان مناسب باشد.

صالحي افزود: از حالا به بعد ما وارد جزئيات مي شويم تا چگونگي رسيدن به مقصد نهايي مشخص شود، از حالا به بعد بايد با هشياري و توجه بيشتر اين مسائل را براي حفظ حاكميت و منافع ملي در چارچوب تعيين شده مقام معظم رهبري پيش ببريم.

وي همچنين ادامه داد: هرزمان نيز اراده كنيم در عرض چندساعت مي توانيم ماشين آلاتي كه مي توانند سوخت 20 درصد توليد كنند و الان در حالت تعليق پنج درصد توليد مي كنند به حالت 20 درصد برگردانيم.

رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به ساخت راكتور تهران و عدم ارائه سوخت از سوي كشورهاي غربي گفت:‌ ما به اندازه چهار يا پنج سال اين سوخت را توليد كرديم و خداوند لطفي كرد كه آن ها نخواهند به ما سوخت را بدهند و ما خودمان توليد كنيم و در منطقه و جهان قدرت نمايي علمي داشته باشيم.

صالحي ادامه داد: غربي ها يك نگراني داشتند كه اين انباشت 20 درصد يك قدرتي براي ما ايجاد كند و آن ها تصور كردند ما از 20 درصد به 90 درصد و سپس سمت سلاح هسته اي برويم اما مقام معظم رهبري تاكيد كردند توليد و استفاده از سلاح هسته اي و سوخت هسته اي در اين مسير حرام است و ما اطمينان داريم كه به اين سمت نخواهيم رفت.

كد خبر: 2198916

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۸ - ۱۲:۳۴

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن