تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818967586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران رتبه نخست توليدات علمي را در خاورميانه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ايران رتبه نخست توليدات علمي را در خاورميانه دارد
دبير كميسيون نشريات علوم پزشكي كشور گفت: ايران از نظر توليدات علمي رتبه نخست خاورميانه و رتبه 15 دنيا را داراست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دكتر علي اكبري ساري در آيين تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشكي كاشان افزود: ايران همچنين در زمينه رشد و سرعت توليدات علمي رتبه اول دنيا را داردكه كشورهاي كره جنوبي، تايوان، تركيه و چين در رتبه‌‌هاي بعدي قرار گرفتند.

وي، با اشاره به رشد مقالات علمي كشور در دنيا تصريح كرد: ميانگين ارجاع به مقالات ايراني در مقايسه با ارجاع به مقالات خارجي بسيار پايين است كه به دليل سودمندنبودن بسياري از مقالات در ايران است.

رئيس دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره به اينكه ميزانارجاع به برخي از مجلات داخلي صفر است، يادآور شد: مجلاتي كه دو يا سه سال ارجاع نداشته باشد هر چند از كيفيت خوبي برخوردار باشد از ليست ISIخارج خواهد شد و بايد تلاش كرد تا ارجاع به مجلات داخلي افزايش داشته باشد.

دكتر اكبري ساري، با اشاره به سياست‌هاي معاونت جديد وزارتخانه مبني بر توجه به كيفيت مقالات علمي پژوهشي كشور گفت: رويكرد معاونت جديد وزارت از سمت كميت مقالات علمي پژوهشي به سمت كيفيت و تلاش براي ارتقاي كيفيت مجلات و مقالات موجود است لذادانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور از اين پس بر اساس كيفيت، ارجاع و مقالات كاربردي‌ترارزيابي مي‌شود.

معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي كاشان نيز در اين آيين، ضمن اشاره به تصويب 140 طرح تحقيقاتي و 285 مقاله علمي پژوهشي در سال گذشته اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاكنون 200 مقاله توسط پژوهشگران دانشگاه منتشر شده و 115 طرح تحقيقاتي به تصويب رسيده است.

دكتر غلامعلي حميدي ، با اشاره به افزايش 10 درصدي تصويب طرح هاي تحقيقاتي در دانشگاه با وجود محدوديت هاي مالي در سال جاري افزود: 72 مقاله از مجموع مقالات سال جديد در مجلات سطح يك بين المللي به چاپ رسيده است.

دكتر حميدي، كسب موافقت قطعي مركز تحقيقات تروما، كسب موافقت اصولي مراكز تحقيقاتي عوامل اجتماعي موثر بر سلامت، مركز تحقيقات گامتوژنزيس و كسب موافقت اصولي مجله انگليسي زبان International Archives of Heath Sciences، كسب موافقت ايندكس شدن نشريه Archives of Trauma Researchدر سطح بين المللي (Pubmed)، ارائه 110 خلاصه مقاله در كنگره هاي معتبر ملي و بين المللي، پذيرش و جذب چهار دانشجوي دكتراي تخصصي پژوهشي در چهارمين مرحله در سه مركز تحقيقاتي فيزيولوژي، علوم تشريح و تروما، چاپ هفت كتاب، كارشناسي 14 كتاب و برگزاري بيش از 50 كارگاه علمي پژوهشي جهت توانمندسازي پژوهشگران را از جمله اقدامات اين معاونت در سال جاري عنوان كرد.

گفتني است در پايان اين آيين از پژوهشگران برتر اين دانشگاه تجليل شد/س.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن